[XP] cmd rasterlettertypen

Pagina: 1
Acties:

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Topicstarter
Als je een een dosbox opent in XP en dan bij eigenschappen het lettertype wil aanpassen. Kun je kennelijk kiezen uit twee lettertype. Lucida Console en Rasterlettertypen.

Nu had ik eigenlijk twee vragen:

De eerste is of je daar meer lettertypes kan krijgen waar je uit kunt kiezen, ik heb wat gegoogled en kwam wel wat informatie hier over tegen (het schijnt mogelijk te zijn) ik kan alleen nergens hoe je deze er tussen krijgt.

Mijn tweede vraag is dat bij rasterlettertypen kan je het aantal punten kiezen, alleen bij de ene XP pc kan ik maximaal 12 x 16 kiezen terwijl ik bij een andere pc een veel hogere punt grote kan kiezen (iets van 18 x 27) Nu wil ik juist bij die van 12 x 16 een hogere punt grote hebben. Iemand enig idee hoe dit A kan en B hoe het kan dat dit kennelijk per pc verschilt? (Het is alle twee XP pro helemaal gepached)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Iemand enig idee waar ik het over heb, of moet ik het misschien anders formuleren?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik weet waar je het over hebt. Je wilt het lettertype dat gebruikt word voor de weergave in de command prompt aanpassen. Je hebt er momenteel 2 en je wilt er meer hebben. Ik heb ergens gelezen dat je alleen fixed size fonts kan gebruiken voor de command prompt. Hoe je extra toevoegd weet ik niet. Ik heb op mijn computer en laptop maar 2 fonts die ik kan gebruiken voor de command prompt: True Type Lucida Console en Raster Fonts. Misschien moet je zoeken naar een ander font dat fixed size is. Dat wil zeggen dat een "i" even groot is als een "D".

Edit:
Eerste hit google "command prompt font": http://www.orablogs.com/duffblog/archives/001209.html
En de MS Knowledge Base: Necessary criteria for fonts to be available in a command window

Beter zoeken vriend ;).

[ Voor 15% gewijzigd door Hero of Time op 22-03-2007 19:04 ]

Commandline FTW

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Ah, des te makkelijker des te beter, ik had google query's als change "Lucida Console in command prompt" daar viel weining op te vinden :)

Bedankt igg, als ik er nu nog achter kom hoe het kan dat bij de ene pc rasterlettertypen tot 12 x 16 gaat en bij de andere tot 12 x 27, dan ben ik weer helemaal gelukkig :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Resolutie van het scherm? Andere versie van het font? Er zijn verschillende redenen waarom dat zo is. Zelfs de afmetingen van de command box zelf kan er mee te maken hebben.

Commandline FTW