[MacOS 10.4.8] Geen netwerkconnectie

Pagina: 1
Acties:

• StoicTundra
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04-2024
Hallo, Ik zit met een probleem. Ik wil op mijn mac een netwerkverbinding maken met een windows share. Maar als ik verbinding probeer te maken lukt dat niet.

Ik heb de volgende manieren geprobeerd:
1. In Finder gebrowsed naar: Netwerk, naar de werkgroep, en dan de computer aanklikken, dan vraagt hij Afbeeldingslocatie: http://fotos.johanbakker.nl/pictures/38.jpg daarna druk ik op ok en krijg ik: Afbeeldingslocatie: http://fotos.johanbakker.nl/pictures/39.jpg en het wachtwoord en gebruikersnaam zijn goed.

2. In finder verbind met server.... smb://192.168.1.2/data dan krijg ik: Afbeeldingslocatie: http://fotos.johanbakker.nl/pictures/40.jpg

Ik weet niet hoe ik verder die verbinding kan maken, ook als ik probeer met een andere computer (windows) de share te benaderen krijg ik dezelfde fouten.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het lijkt erop dat de server niet helemaal reageert volgens het verwachte patroon. Als het een Linux server is, kijk dan even bij /var/log de laatste Samba foutmeldingen na.

Je kunt ook even proberen om op de Apple een Samba share open te zetten ('Windows bestandsdeling') en vanaf de Windows computer op de Mac in te loggen.

Zit je trouwens op WiFi of aan een draadje?

• StoicTundra
Het is een windows computer.... de naam is omdat het vroeger een linuxbakkie was maar niet alle programma's kon draaien, en anders bij alle computer de instellingen veranderd moesten worden.

Het is een wifi verbinding, kan gewoon internetten, hij ziet dus de computers ook in Finder bij netwerk in de werkgroep, maar kan er gewoonweg niet meer verbinden.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
StoicTundra schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 00:10:
Het is een wifi verbinding, kan gewoon internetten, hij ziet dus de computers ook in Finder bij netwerk in de werkgroep, maar kan er gewoonweg niet meer verbinden.
Ik heb hier zo'n E-tech routertje, dat gaat ook prima met internetten, maar als je bijvoorbeeld grote bestanden over AFP naar de server gooit wil ie ook wel eens tussenuit droppen met een error -50 (verbinding verbroken o.i.d.).

Maar goed, bij jou wordt ie er al meteen afgegooid.
Net zocht ik nog even wat fout -50 ook weer precies was, vond ik dit erbij:
Error -50 connecting to Microsoft Windows shares

When connecting to Microsoft Windows shares under Mac OS X, you may experience an "Error -50."

This error is caused by Mac OS X's inability to connect to administrative/hidden shares (shares that end in "$").

To solve this problem, you can:

connect to the share with the $ and the end of its name (see File server addresses)
create a share on the Windows file server and use the new share in place of the administrative share.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Probeer dan eens in te vullen: smb://linuxserver/data$

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• StoicTundra
CyBeR schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 00:26:
Probeer dan eens in te vullen: smb://linuxserver/data$
Het is geen hidden share maar in windows ga je gewoon naar de link \\linuxserver\data
Pagina: 1