Toon posts:

Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,,

Ik heb een probleem,, Kom net terug van kennisen die een kabel abbonement van home hebben genomen..
Telefonie doet het perfect alleen het internet doet het alleen op de laptop. De router die bij dit abbonement is geleverd is niet draadloos dus alles met kabels gedaan,
Het gekke is dat als ik dezelfde kabel in de pc doe hij geen ip adres wil krijgen en op de laptop loopt dit allemaal vlekkeloos..
Op pc en laptop zijn beide Windows XP geinstalleerd, zelf heb ik al alle instellingen nagekeken en op beide zijn ze precies hetzelfde. Automatisch ip adres verkrijgen netjes aangevinkt.
Na 2 uur lopen zoeken en maar blijven proberen heb ik de moed opgegeven..

Hebben jullie misschien nog suggesties waar ik naar zou kunnen kijken?

Groeten, Gjalt

• meneer de beer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-03 08:53
ik denk dat je er nog even een router tussen moet stoppen.
eentje met een wan poort.
want ja een ip adres oke maar twee gaat niet lukken bij de kabelaar

Verwijderd

Topicstarter
meneer de beer schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:42:
Ik heb ook niet geprobeerd om de pc en laptop beide tegelijk aan te sluiten,, Er zit maar 1 ethernet poort op de modem van @Home,, Alle instellingen zijn hetzelfde op PC en laptop en toch wil de laptop alleen een IP adres krijgen van de modem,

Verwijderd

meneer de beer schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:42:
Lees de TS nog eens ;)

edit:

btw, heb je het eerst met de laptop geprobeerd om te internetten en daarna met de pc?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 23:47 ]

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 08:12
Wat je nog zou kunnen proberen is modem ff resetten ??? (misschien staat mac van laptop in het modem)
Verder zou het nog kunnen dat de NIC in je pc en t modem niet helemaal lekker met elkaar in de weg liggen. Je zou de duplex mode kunnen veranderen???

T is t proberen waard iig, suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:45:
[...]

Lees de TS nog eens ;)

edit:

btw, heb je het eerst met de laptop geprobeerd om te internetten en daarna met de pc?
Ik heb eerst geprobeerd om de PC aan de praat te krijgen,, toen dit allemaal niet lukte heb ik voor de gein geprobeerd of de laptop het wel deed,, Toen die het deed ben ik alle instellingen gaan nachecken en die zijn gewoon allebij hetzelfde,,

Verwijderd

MasterM schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:48:
Wat je nog zou kunnen proberen is modem ff resetten ??? (misschien staat mac van laptop in het modem)
Dat is dus waar ik op doelde, omdat die router in bridge-mode kan staan.

edit:

hmm typ voor de lol eens in cmd: ipconfig /release en ipconfig /renew

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 23:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
MasterM schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:48:
Verder zou het nog kunnen dat de NIC in je pc en t modem niet helemaal lekker met elkaar in de weg liggen. Je zou de duplex mode kunnen veranderen???

T is t proberen waard iig, suc6
Modum reset heb ik nog niet geprobeerd,, Gewoon aan en uit of knopje aan de achterkant erin stoppen? Het rare is dat ik ook geen gebruikersnaam en wachtwoord hoefde in te stellen ergens kon gewoon meteen al op internet, weet niet of dit normaal is want dit is de eerste keer dat ik met kabel werk,, voorheen allemaal ADSL
NIC settings zijn allemaal auto negotation,, staat op de laptop zo en in de pc ook,, dus dan zoude ze het beide niet moeten doen lijkt mij,,

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:49:
[...]

Dat is dus waar ik op doelde, omdat die router in bridge-mode kan staan.

edit:

hmm typ voor de lol eens in cmd: ipconfig /release en ipconfig /renew
Dat release renew idee heb ik al heel vaak geprobeerd,, ook de instellingen die ik op de laptop kreeg via DHCP handmatig invoeren in bij de PC het mocht allemaal niks helpen,, Kreeg gewoon doodleuk een geel driehoekje in mijn netwerkicoontje tezien |:(

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 10:50
Voor @home moet je de door @home toegewezen pc-naam (cc12345-a of iets dergelijks) gebruiken, op basis daarvan krijg je een IP-adres. (juiste naam in de pc ingevoerd?)
Bij gebruik van een router dus zorgen dat de router zich op het netwerk aanmeldt met de toegewezen naam.

C'est moi.

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-03 18:40
Volgens mij kent het modem gewoon alleen de mac van de pc waarop internet het wel doet, en dus niet van die andere pc. Wat voor IP adres krijg je?

Ik denk dat je ff MAC-Clone moet doen op de router vanaf je laptop en dat het dan moet werken :) succes

Verwijderd

Topicstarter
Ekner schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:56:
Voor @home moet je de door @home toegewezen pc-naam (cc12345-a of iets dergelijks) gebruiken, op basis daarvan krijg je een IP-adres. (juiste naam in de pc ingevoerd?)
Bij gebruik van een router dus zorgen dat de router zich op het netwerk aanmeldt met de toegewezen naam.
Is dit werkelijk waar zo? Op beide heb ik namelijk niks met computernaam gedaan,, ben het wel tijdens de setup tegen gekomen.. Maar vond die stap maar onzin en heb toen de huidige computernaam ingevuld,, Omdat het werd gevraagd zal dit een mogelijke oplossing kunnen zijn, alleen lijkt het me wel vaag waarom de laptop dan wel met oude computernaam zich op het @Home netwerk zou kunnen aanmelden en de PC niet,,

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 10:50
Ben geen @homer meer maar zo werkte het altijd (toen ik nog kabel-internet van @home had).

C'est moi.

• mberns
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 07:35

mberns

Haribo-aap

Je krijgt van @home inderdaad een gebruikersnaam, om te kunnen internetten dien je je pc die naam te geven. Mocht je met een router werken, zorg dan dat de router die naam krijgt.

subteam: De Apen

Verwijderd

Topicstarter
Ekner schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 00:04:
Ben geen @homer meer maar zo werkte het altijd (toen ik nog kabel-internet van @home had).
mberns schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 00:04:
Je krijgt van @home inderdaad een gebruikersnaam, om te kunnen internetten dien je je pc die naam te geven. Mocht je met een router werken, zorg dan dat de router die naam krijgt.
Bedankt voor de tip,, zal het morgen meteen proberen!! De opzet was eerst om de laptop te voorzien van draadloos internet via een Linksys draadloze router,, Als ik de router de naam geeft die ik eigenlijk de pc zou moeten geven dan zal het allemaal wel gaan werken 8)
De computernaam staat gewoon in de één van de vele brieven van @home die mijn kennisen hebben ontvangen? Vandaar waarschijnlijk ook dat ik geen gebruikersnaam en wachtwoord hoefde in te vullen en dat alles gewoon word bepaald aan de hand van de computernaam wat in dit geval dus de routernaam word :)

iig ontzettend bedankt ga het morgen meteen uitproberen,, Jullie horen nog van mij :*)

Verwijderd

Topicstarter
TargetX schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 00:00:
Volgens mij kent het modem gewoon alleen de mac van de pc waarop internet het wel doet, en dus niet van die andere pc. Wat voor IP adres krijg je?

Ik denk dat je ff MAC-Clone moet doen op de router vanaf je laptop en dat het dan moet werken :) succes
Ik krijg gewoon een outside ip,, niet een 10.0.0.0 of 192 ..... reekt.. 82.51 staat me iets van bij,,
Wat precies houd MAC Clone in? Mac adres ken ik wel maar clonen ervan is nieuw voor mij

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-03 18:40
Je mag waarschijnlijk maar 1 pc aansluiten op die verbinding, dit checkt je modem door middel van het mac-adres. Doordat hij alleen het macadres kent van die ene pc, geeft hij alleen aan die pc de internetverbinding door. Je hebt - OF - geen router - OF - een router in bridge mode staan denk ik, maar ik vermoed het eerste. Je zult dus een router moeten nemen en die ertussenin moeten zetten. Daarna kun je op de router instellen dat ie het mac-adres (een hardware-adres van je netwerkkaart) overneemt en dan denkt je modem dat je gewoon met die pc erop zit. Dan kun je op alle pc's in je netwerk internetten.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
TargetX schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:32:
Je mag waarschijnlijk maar 1 pc aansluiten op die verbinding, dit checkt je modem door middel van het mac-adres. Doordat hij alleen het macadres kent van die ene pc, geeft hij alleen aan die pc de internetverbinding door. Je hebt - OF - geen router - OF - een router in bridge mode staan denk ik, maar ik vermoed het eerste. Je zult dus een router moeten nemen en die ertussenin moeten zetten. Daarna kun je op de router instellen dat ie het mac-adres (een hardware-adres van je netwerkkaart) overneemt en dan denkt je modem dat je gewoon met die pc erop zit. Dan kun je op alle pc's in je netwerk internetten.

Succes!
Ik heb het zaakje aan de gang,,!! :*) Als hostname voor de linksys wireless router heb ik de computernaam gebruikt, die ik van home heb gekregen,, en laptop en pc kunne nu allebij draadloos internetten,, of dit mag of niet zal me een worst zijn,, daar komen ze vanzelf wel achter en dan hoor ik het vast ook wel.. kan ik weer uurtjes maken O-)

Maar iig hartstikke bedankt allemaal voor jullie hulp.. O+

van mij mag hier een slotje op :)

Greetz,, Gjalt
Pagina: 1