[apache] http error 206 op 1 bestand

Pagina: 1
Acties:

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 11:58
Ik zit met een vaag probleem. Ik draai apache 2.0.59 op Windows 2000 met php 5.1.6. Daarop draai ik 3 websites en dat draait allemaal als een zonnetje.

Nu heb ik vandaag op één van die sites een nieuwe map gemaakt met daarin een firefox xpi extensie bestand. Nu werken links naar die extensie vreemd genoeg niet. Ik klik erop, een nieuw venster opent, en daar blijft het bij. Kopieer ik de link in de adresbalk en benader ik 'm op die manier, dan doet ie het wel. :S

Bovenstaand probleem overigens alleen via firefox. Via Internet Explorer downloadt ie 'm wel gewoon goed, maar is alleen totaal zinloos, omdat het een firefox extensie betreft :').

Anyhow, als ik in m'n logs kijk, dan zie ik bij elke mislukte poging een http statuscode 206 terugkeren. Partial content.

Waarom krijg ik een 206 status terug als er via een link gedownload wordt?
Waarom gaat het wel goed als het bestand direct via de adresbalk benaderd wordt?
Waarom gaat het alléén om dat bestand? Aangezien de websites die ik host prima en zonder fouten draaien??

Think of me long enough to make a memory

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een 2xx-melding is naar mijn weten per definitie geen fout-melding hoor?

Lees je anders eens in over hoe/wat etc een 206-status-code is in de RFC: 206 Partial Content.

[ Voor 62% gewijzigd door Osiris op 20-03-2007 23:03 ]

• Pantalaimon
True, maar het resulteert in dit geval wel in een onjuiste uitkomst. Normaal gesproken betekent het dat de user halverwege het opvragen van het document al naar elders is vertrokken, maar daar is hier geen sprake van. De hele situatie is gewoon vreemd.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien je Fx-cache eens legen? Wellicht staat er ergens in je geheugen/cache een partial gedeelte van de XPI ofzo.

• Pantalaimon
Nee, dat is het ook niet. Ik ben overigens niet de enige die het heeft. Iedereen die er met firefox via een link probeert te komen krijgt te maken met hetzelfde euvel.

Ik vermoed dat komt door de .htaccess die ik in de root van de extensie pagina heb gezet. Daar staat enkel
code:
1
AddType application/x-xpinstall .xpi
in. Zodra ik die weghaal krijg ik wel een gewone download-dialog voor m'n neus. Alleen begrijp ik dan nog steeds niet waarom die ene regel het probleem (blijkbaar) veroorzaakt :S.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Volgens mij heeft Firefox een ingebouwde beveiliging tegen het direct openen van links van het "application/x-xpinstall". Zou ook verklaren waarom het wel werkt als je die regel eruit haalt; dan is het ding plain-text.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Pantalaimon
Rainmaker schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:41:
Volgens mij heeft Firefox een ingebouwde beveiliging tegen het direct openen van links van het "application/x-xpinstall". Zou ook verklaren waarom het wel werkt als je die regel eruit haalt; dan is het ding plain-text.
Apart. Ik kom op veel sites tegen dat het recommended is als je firefox-extensies aanbiedt op je server.

Hetzelfde geldt overigens voor het toevoegen van
code:
1
AddType text/xml .rdf
aan m'n .htaccess, die geeft zelfs een 500 Internal server error terug.

Anyways, ik doe het nu zonder enige toegevoegde mime types en dat gaat wel ok. :)

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Klik met middelmuisknop op ftp://ftp.mozilla.org/pub...1.5/linux-i686/xpi/nl.xpi

Werkt niet (als je em direct in een nieuw venster probeert te openen)

Werkt wel als je eerst naar ftp://ftp.mozilla.org/pub...eases/1.5/linux-i686/xpi/ gaat en dan zelf op nl.xpi klikt.

Heb je misschien een absoluut ipv een relatief pad als link toegevoegd? Of heb je een TARGET toegvoegd in de link?

[ Voor 16% gewijzigd door Rainmaker op 25-03-2007 03:36 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• TommyGun
  • Laatst online: 12-02 17:18

TommyGun

Stik er maar in!

Rainmaker schreef op zondag 25 maart 2007 @ 03:33:
Klik met middelmuisknop op ftp://ftp.mozilla.org/pub...1.5/linux-i686/xpi/nl.xpi

Werkt niet (als je em direct in een nieuw venster probeert te openen)

Werkt wel als je eerst naar ftp://ftp.mozilla.org/pub...eases/1.5/linux-i686/xpi/ gaat en dan zelf op nl.xpi klikt.

Heb je misschien een absoluut ipv een relatief pad als link toegevoegd? Of heb je een TARGET toegvoegd in de link?
Yep, misschien dat de TS een simpele redirect kan maken of werkt dat ook niet?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Pantalaimon
Rainmaker schreef op zondag 25 maart 2007 @ 03:33:

De link is een relatieve pad. maar had idd een target="_blank" attribuut. Zonder werkt idd beter ;).

Pagina: 1