Toon posts:

Geheugen probleem op oud moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een oud beestje op de plank staan, met drie bankjes geheugen van elk 256 Mb, maar hij herkent ze als drie bankjes van elk 128 Mb.

Het betreft het volgende systeem:
- Pentium III 550 Mhz
- 3 x 256 Mb sd-ram PC133 geheugen
- ASUS P3B-F moederbord
- BIOS versie 3.15.00.12.AS03

Om het probleem op te lossen heb ik de BIOS laten upgraden naar de huidige versie, maar zonder resultaat. De geheugenbankjes zijn in een ander systeem getest en werken, dus daar ligt het probleem ook niet. Wellicht is het moederbord niet goed meer, maar het lijkt me vreemd dat het geheugen wel als 128 Mb herkend wordt en niet als 256 Mb (per bankje uiteraard). Het moederbord kan volgens het boekje 256 Mb per slot aan en dus in totaal 1 Gb.

Nu is mijn vraag of er mensen zijn die dit probleem kennen. Misschien is er iemand die hetzelfde moederbord heeft gebruikt en dit probleem herkent. Ik zou graag weten hoe dit opgelost zou kunnen worden.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:44

Killjoy

Klingon lawn products

De P3B-F heeft een 440 BX-chipset en kan niet overweg met #Mx4 chips. Zie ook de FAQ

Welkom op GoT overigens, zie ik nu. Ik wil je adviseren om vooral ook veel gebruik te maken van de quicksearch. De P3B-F is een zeer populair bord geweest (vooral onder tweakers) en er is via de search veel informatie over dit bord te vinden.

[ Voor 60% gewijzigd door Killjoy op 20-03-2007 23:12 ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn #Mx4 chips?

Ik ben hobbyist en dus geen pro. Ik heb samen met iemand die in de ICT werkt dit probleem geprobeert op te lossen, maar zonder resultaat. Ik heb mijn voorwerk dus gedaan. Ik kom er nu niet uit en stel mijn vraag op dit forum onder, in mijn ogen, de juiste voorwaarden. Ik begrijp je verwijzing naar de FAQ dus niet.

EDIT: Ik zal eens zoeken. Misschien kun je me nog wel een uitleg geven over wat #Mx4 chips zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 23:18 ]