Sinds gistern heeft mijn EVGA 8800 GTX (normale editie) last van rare crashes. Krijg BSoD of paarse puntjes. niet alleen in games, maar tijdens het opstartten van windows, tijdens het surfen van gewoon webpaginas en andere games. Ook als ik gewoon idle ben met me PC, wilt de hele zooi ook wel is crashen.
Het begon eigenlijk allemaal na dat ik eventjes in World of Warcraft zat rond te lopen samen met wat Mp3's aan. Daarna bleef de machine maar crashen, BSoD of paarse puntjes crash.
Voorbeeld:
the error is STOP 0x08e (0xc0000005, 0xbf9f3ecf, 0xb4c71444, 0x0000000)
nv4_disp.dll
Heb wat op internet gesurft en zie dat er echt heel veel mensen er last van hebben (met GTS of GTX) en geven verschillende opties met wat de oorzaak kan zijn.
Aller eerst: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Seagate Barracuda 7200.10, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro, Retail
Asus P5B/TeleSky, Retail
Kingston KHX6400D2K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
EVGA GeForce 8800 GTX, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16
Targan 530 watt
WinXP pro 32
Drivers: 97.92_forceware_winxp_english_whql
Niets is overgelocked, alles is factory settings
Wat heb ik gedaan dan?
Als eerste wat ik gedaan was, kijken of de koeling voeldoende was. Kennelijk was dit geen probleem, gehele systeem was rond de 40 graden. Vidkaart rond de 45/50 (idle).55 (als ie bezig is).
Nieuwe drivers geprobeerd te installeren van de EVGA webby, hielp niet. Geluidskaart update gedaan, verhielp niet. BioS was al door Azerty geupdated (goeie mensen overgens!) dus was ook niet nodig.
Heb de geluids kaart en andere expansie kaarten er uit getrokken, verhielp het probleem niet. Heb me oudere DDR 2 (pc3200) geheugen eringeprikt (van me ouwe setup).. verhielp niet.
Heb daarna veilige modus opgestart, even alle drivers verwijderd en opnieuw gestart. Verhielp wel..... tijdelijk dan. Kon teminste normaal surfen, tot na 30 minuten alles weer heerlijk opnieuw begon.
Ik word gek, is dit nu een hardware probleem? Software matig? Of zijn er andere mensen met andere games waar ze ook hele rare en gekke dingen krijgen.
sommige mensen schijnen geen probleem meer te hebben nadat ze hun kaart hebben vervangen, bij andere hielp na 3 wisselingen nog steeds geen moer.
Ik weet het even niet meer, misschien maar geld terug vragen en tijdelijk een andere kaart er in tot de R600 komt
Het begon eigenlijk allemaal na dat ik eventjes in World of Warcraft zat rond te lopen samen met wat Mp3's aan. Daarna bleef de machine maar crashen, BSoD of paarse puntjes crash.
Voorbeeld:
the error is STOP 0x08e (0xc0000005, 0xbf9f3ecf, 0xb4c71444, 0x0000000)
nv4_disp.dll
Heb wat op internet gesurft en zie dat er echt heel veel mensen er last van hebben (met GTS of GTX) en geven verschillende opties met wat de oorzaak kan zijn.
Aller eerst: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Seagate Barracuda 7200.10, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro, Retail
Asus P5B/TeleSky, Retail
Kingston KHX6400D2K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
EVGA GeForce 8800 GTX, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16
Targan 530 watt
WinXP pro 32
Drivers: 97.92_forceware_winxp_english_whql
Niets is overgelocked, alles is factory settings
Wat heb ik gedaan dan?
Als eerste wat ik gedaan was, kijken of de koeling voeldoende was. Kennelijk was dit geen probleem, gehele systeem was rond de 40 graden. Vidkaart rond de 45/50 (idle).55 (als ie bezig is).
Nieuwe drivers geprobeerd te installeren van de EVGA webby, hielp niet. Geluidskaart update gedaan, verhielp niet. BioS was al door Azerty geupdated (goeie mensen overgens!) dus was ook niet nodig.
Heb de geluids kaart en andere expansie kaarten er uit getrokken, verhielp het probleem niet. Heb me oudere DDR 2 (pc3200) geheugen eringeprikt (van me ouwe setup).. verhielp niet.
Heb daarna veilige modus opgestart, even alle drivers verwijderd en opnieuw gestart. Verhielp wel..... tijdelijk dan. Kon teminste normaal surfen, tot na 30 minuten alles weer heerlijk opnieuw begon.
Ik word gek, is dit nu een hardware probleem? Software matig? Of zijn er andere mensen met andere games waar ze ook hele rare en gekke dingen krijgen.
sommige mensen schijnen geen probleem meer te hebben nadat ze hun kaart hebben vervangen, bij andere hielp na 3 wisselingen nog steeds geen moer.
Ik weet het even niet meer, misschien maar geld terug vragen en tijdelijk een andere kaart er in tot de R600 komt
[ Voor 7% gewijzigd door Ins0mniA op 20-03-2007 23:13 ]
Sure