Toon posts:

Canon 710 IS of Panasonic TZ 2/3?

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw op dit forum, maar ik hoop dat jullie toch met mij mee willen denken. Ik kan maar niet kiezen, ook niet na uitvoerig onderzoek. Ik zoek een nieuwe camera, in de eerste instantie voor mijn aanstaande vakantie naar Thailand, maar uiteraard gaat hij daarna ook nog uitvoerig zijn diensten bewijzen.
Mijn interesse gaat op dit moment uit naar een Panasonic Lumix TZ2 of 3 of een Canon Powershot 710IS. De TZ 2 en 3 hebben groothoek en 10 keer zoom. De 710 heeft wat minder zoom (6x), maar is wel veel uitvoeriger met de hand in te stellen, wat me ook wel eens leuk lijkt.
Ik vind dus veel zoom belangrijk, maar het ruisniveau van de canon vertrouw ik dan weer eerder dan de panasonic.
Wie heeft ervanring met groothoek en de toegevoegde waarde daarvan? Wie weet of het verschil tussen 6 en 10 keer zoom erg merkbaar is? En wie weet of het vandaag de dag nog zin heeft uberhaubt om handmatige instellingen te doen (of dat de camera's het eigenlijk toch altijd beter kunnen)? Heeft iemand al een goede (liefst nederlandstalige) review gevonden van de TZ2 of 3?
HELP :-)
Dank jullie wel
Groetjes
Annemieke

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-01 12:12
Ik zit met zelfde dilemma...

groothoek + 10x optisch + betere IS
versus
snelle focus + betere ISO resultaten

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

De camera zal het nooit beter kunnen, want de camera weet niet wat de fotograaf wil.

Zelf heb ik voor mijn schoonvader een 710 IS gekocht en ik moet zeggen, het ding werkt heel fijn. Erg snelle respons, iets wat ik van een compact niet had verwacht.

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:51
Ga voor groothoek, je weet niet wat je mist!
Vooral in dorpjes, smalle straatjes en in huis heb je er zoveel voordeel van. Je krijgt er in die omgeving zoveel meer op de foto.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ben zelf eigenaar van een FZ30 van Panasonic, en het bevalt mij uitstekend.
Wat dat betreft zou ik aanrader voor de Panasonic te gaan. Die 10x optische zoom is al gaaf, ik ga er waarschijnlijk binnenkort nog een teleconverter bij halen om nog verder te kunnen zoomen...
1 ding heb ik vanuit het verleden wel geleerd. Digitaal zoomen is ruk. En je komt altijd te kort.
Canon heeft inderdaad wel iets betere resultaten op hogere ISO waarden, dus tja, het is net waar je zelf de meeste waarde aan hecht. Ik denk dat dat iets is wat je echt zelf moet bepalen...

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

KlaasHof schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:05:
Ik zit met zelfde dilemma...

groothoek + 10x optisch + betere IS
versus
snelle focus + betere ISO resultaten
Panasonic betere IS als een Canon? Kan me niet voorstellen :P

iStockphoto

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
BlizzarD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:40:
[...]

Panasonic betere IS als een Canon? Kan me niet voorstellen :P
Want, onderbouw dit is met feiten? Volgens mij klopt het namelijk wel wat er staat.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zou absoluut voor de 710 is gaan. Erg lange batterij duur (er gaan 'maar' 2 penlites in) en zeer goede foto's. Ik weet niet wat er beter moet zijn aan de IS van de panasonic want de IS van de 710 is gewoon goed, niets te verbeteren op dat punt. Daarbij heb je bij de canon veel meer mogelijkheden voor handmatige instelling, iets wat je bij de panasonic mist. Dat de A710is het beter doet op hogere ISO is idd waar. De 710IS is snel, compact en levert prima resultaat.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:51
Bor de Wollef schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:16:
Ik zou absoluut voor de 710 is gaan. Erg lange batterij duur (er gaan 'maar' 2 penlites in) en zeer goede foto's. Ik weet niet wat er beter moet zijn aan de IS van de panasonic want de IS van de 710 is gewoon goed, niets te verbeteren op dat punt. Daarbij heb je bij de canon veel meer mogelijkheden voor handmatige instelling, iets wat je bij de panasonic mist. Dat de A710is het beter doet op hogere ISO is idd waar. De 710IS is snel, compact en levert prima resultaat.
Maar geen groothoek, ik hoor niemand daarover.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• german8
Die manual controls maken mij niet uit. Waar het mij vooral om gaat is dit;

Als met een Canon (nieuwere modellen met IS) binnen bent (weinig licht) en je zet de flits uit dan krijg je toch makkelijk en snel leuke foto's. Snelle focus, korte sluitertijd, mooi belicht, mooie kleuren, veel details, scherpe foto's en de ruis valt meestal wel mee.

Hoe zit dit bij de TZ-3 (en Ricoh R6)?

Ik heb nu een Pentax Optio S7 en deze kan met enige klooien in instellingen ook wel redelijke foto's maken bij minder licht. Ik heb echter geen zin meer in veel geklooi en de Pentax heeft nog wel meer nadelen.

Maar dit heb ik ik hier ook al gevraagd.... (mag dat wel?)
KlaasHof in "Panasonic DMC-TZ1/ TZ2 / TZ3: kleinste s..."

• OurLadyPeace
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik twijfel ook tussen deze 2 camera's. De 10x optische zoom en groothoek van de TZ3 zijn leuk, maar ik vraag me af welke camera het beter 'doet' in wat donkere/slecht verlichtere ruimtes, bijvoorbeeld tijdens concerten/optredens. Hetzelfde geldt voor filmpjes die daar gemaakt zouden worden. Voor welk van deze 2 camera's zou ik moeten gaan, wil ik deze criteria gebruiken om de doorslag te geven?

• german8
Het is de TZ3 geworden. Ik plaats binnenkort wel een productreview.

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:06
KlaasHof schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:19:
Het is de TZ3 geworden. Ik plaats binnenkort wel een productreview.
Goede keus, heeft ten slotte de Tipa Award gewonnen 2007/2008

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

JJmac schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:02:
[...]

Goede keus, heeft ten slotte de Tipa Award gewonnen 2007/2008
En daar moet je een topic van een half jaar oud voor schoppen :?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46

Zoefff

❤ 

Met Fairy, het is niet zo nodig om hier een oud topic voor te schoppen ;)

@ Fairy, een TR is voldoende, je hoeft er niet ook nog een bericht achteraan te plaatsen ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.