Een vriend van mij heeft het probleem dat hij niet draadloos op internet kan komen. Hij krijgt wel verbinding met de router en er wordt ook een ip adres toegewezen, maar hij kan niet op internet komen. Hij krijgt in IE de foutmelding dat er geen internetverbinding via HTTP, HTTPS of FTP kan worden gemaakt en dat het waarschijnlijk door de firewall wordt veroorzaakt. Hij heeft alleen de WIndows firewall en als hij die uitzet dan heeft dat geen effect, dus dat is het probleem niet. Andere mensen kunnen wel draadloos op internet komen, dus met de router lijkt ook niks mis te zijn.
Probleem is dat ik niet weet hoe ik hem kan helpen, aangezien ik ook niet weet waar ik naar de oplossing moet zoeken. Alles lijkt volgens mij namelijk te kloppen, aangezien bij de connection status alles netjes is ingevuld. Het probleem ligt ook niet aan IE, want als hij iets pingt dan krijgt hij ook een time-out.
Probleem is dat ik niet weet hoe ik hem kan helpen, aangezien ik ook niet weet waar ik naar de oplossing moet zoeken. Alles lijkt volgens mij namelijk te kloppen, aangezien bij de connection status alles netjes is ingevuld. Het probleem ligt ook niet aan IE, want als hij iets pingt dan krijgt hij ook een time-out.