interne firewire kabel vervangen

Pagina: 1
Acties:

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik wil de volgende 21in1 Panel Grey Cardreader USB Hub + Audio + Firewire inbouwen,
http://cgi.ebay.nl/21in1-Panel-Grey-...QQcmdZViewItem, echter ik heb geen firewire aansluiting op mijn moederbord. Nu heb ik een firewire pci kaart gekocht met interne aansluiting.

Probleem: De 21in1 Panel Grey Cardreader USB Hub + Audio + Firewire heeft aan de ene zijde losse kabbeltjes voor de firewire, aan te sluiten op moederbord. Omdat ik geen aansluiting heb wil ik deze kabel vervangen door een firewire kabel te kopen met 2 firewstekkers.
Vraag kan ik de firewire kabel van de genoemde 21 in 1 los maken (=is stekker) en vervangen door een firewirekabel met 2 stekkers zodat ik deze kan aansluiten op de genoemde pci kaart met interne firewire aansluiting!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Je zegt dat je een pci kaart met interne aansluiting hebt gehaald. Is die aansluiting dan niet hetzelfde als als de meegeleverde kabeltjes van je cardreader? Dit is me niet helemaal duidelijk

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien je link hier niet werkt weet ik niet wat voor een ding je hebt, maar als het gewoon een kabel is die je op een header moet vrotten en je hebt een interne header op je firewire kaart dan moet het gewoon passen. Desnoods de pinout even aanpassen en op maat snijden mocht het ding te groot zijn.

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
bedankt voor jullie reacties
linkje http://cgi.ebay.nl/21in1-...yZ175QQrdZ1QQcmdZViewItem

Misschien ben ik niet duidelijk geweest.

Het kabeltje van de firewire kabel die afkomstig is van de cardreader heeft aan de andere zijde 6 stekkertjes die je dus aan moet sluiten op je moederbord.
Zoals ik schreef heeft mijn moederbord hiervoor geen aansluiting.
Nu heb ik dus een pci kaart met interne firewire aansluiting.
Ik weet dus niet welke stekkertje aangesloten moet worden op de pci kaart.
Om nu dit probleem te omzeilen wil ik dit kabeltje vervangen door een firewire kabel met aan beide zijde een 6pins stekkertje(dus zoals de firewire kabel is aangesloten op de cardreader)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan meet je de pins toch door en dan ben je er... of zie ik dan wat over het hoofd?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:42
mitchell schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:46:
bedankt voor jullie reacties
linkje http://cgi.ebay.nl/21in1-...yZ175QQrdZ1QQcmdZViewItem

Misschien ben ik niet duidelijk geweest.

Het kabeltje van de firewire kabel die afkomstig is van de cardreader heeft aan de andere zijde 6 stekkertjes die je dus aan moet sluiten op je moederbord.
Zoals ik schreef heeft mijn moederbord hiervoor geen aansluiting.
Nu heb ik dus een pci kaart met interne firewire aansluiting.
Ik weet dus niet welke stekkertje aangesloten moet worden op de pci kaart.
Om nu dit probleem te omzeilen wil ik dit kabeltje vervangen door een firewire kabel met aan beide zijde een 6pins stekkertje(dus zoals de firewire kabel is aangesloten op de cardreader)
Ik neem aan dat je zo'n interne firewire kaart hebt met een "externe" stekker aan de binnenkant. (Vraag me niet waarom maar dat wordt vaak zo gemaakt). En jou frontpanel heeft ook zo'n stekker maar die kabel zit samengebundeld met de usb en audio stekkers? Dan kan je die stekker aan de frontpanel zijde toch wel los trekken en dan daar een losse kabel voor gebruiken?

Die firewire kabel heeft met de cardreader verder niks te maken. (Dat is alleen usb) Het zit er alleen op omdat het handig is als je een firewire aansluiting hebt dat je die dan ook aan de voorkant kan bereiken.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• RmanX
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Ik heb zelf een frontpanel van aerocool en dat gedoe met al die losse stekkertjes op mobo's irriteert me helemaal suf. Als ik het goed begrijp heb je dus aan de vrije kant van je frontpanel kabel 6 losse stekkertjes (1 pins, van die 1.5x1.5 mm dingen) die je op je pci kaart moet zien te prikken?! (dit is belangrijk)

In het algemeen staan er op die stekkertjes dingen als +,-,0,0 etc. (dat werkt tenminste zo bij USB2.0 4 pins stekkertjes). Ik denk dat je het boekje van je pci kaart nodig hebt om ze op de goede manier aan te sluiten. Als het 1 pins stekkertjes zijn verwacht ik dat je ze alle zes op je pci kaart moet prikken. Als je geen handleiding van je pci kaartje hebt kun je altijd proberen die kabel van je frontpanel om te draaien (kan deze eraf). Dan moet je goed opletten dat je de kleuren van de 6 losse stekkertjes op de goede posities erin steekt (tip maak een foto). Op die manier heb je aan de andere kant een blokje waarbij ze al op de goede volgorde zitten en kun je het makkelijker op je pci kaart aansluiten.

Ik heb even de (niet aangesloten) firewire kabel van mijn aerocool paneel erbij gehaald, maar die heeft ipv losse stekkertjes aangegoten blokjes met 7 ingangen (en dat is volgens mij de snellere firewire 800 want er staat 1394 op) dus daar schiet ik weinig mee op.

[/edit] misschien is die post van Vorlon nuttiger. Hij heeft wel gelijk m.b.t. wil je echt firewire aan de voorkant hebben? anders sluit je gewoon die firewire kabel helemaal niet aan en trek je die pci kaart eruit. Het is idd niet nodig voor je cardreader.

[/edit2] Ik zat even te googlen en kwam dit tegen, ik denk dat dit kan zijn wat je zoekt: http://www.ocf.berkeley.edu/~joyoung/project/page7.shtml

[ Voor 14% gewijzigd door RmanX op 21-03-2007 23:11 ]

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Pagina: 1