Toon posts:

[XP] Begint niet met installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb hier een pc staan, geformatteerd en wel, waar ik windows XP op wil zetten.
Nu is het probleem dat wanneer ik de XP cd in de drive doe, en boot, dat hij eerst wel
lekker vrolijk mijn hardwareconfiguratie controleert, maar dan opeens niks meer doet.
Gewoon een zwart scherm, waarbij ik niks anders kan doen dan de PC uitzetten.
Hopelijk kan iemand me uit de brand helpen :)

Het betreft trouwens een compaq presario met een intel celeron 2,8 Ghz en 512 MB ram

Verwijderd

Extra informatie zou wel handig zijn...
Heb je de PC tweedehands van iemand gekocht
Heeft de PC gefunctioneerd en besloot je toen dat je alles opnieuw wilde installeren?

In andere woorden; heb je enig idee of de hardware werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Hardware werkt gewoon, PC is van mijn stiefbroer en nog geen jaartje oud,
maar ik heb zelf eventjes wat gekeken en het blijkt dat de HDD brak is, terwijl
hij het net nog deed, en de hdd niet de reden was waarom hij geformatteerd is
en ik er nu XP op probeer te zetten..

Andere HDD is geen optie, want helaas kan dat niet in deze computer :S geen aansluiting en ook geen ruimte.. :|

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 21:26 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:25:
Hardware werkt gewoon, PC is van mijn stiefbroer en nog geen jaartje oud,
maar ik heb zelf eventjes wat gekeken en het blijkt dat de HDD brak is, terwijl
hij het net nog deed, en de hdd niet de reden was waarom hij geformatteerd is
en ik er nu XP op probeer te zetten..

Andere HDD is geen optie, want helaas kan dat niet in deze computer :S geen aansluiting en ook geen ruimte.. :|
waarom zou je er geen andere hdd in zetten kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al erbij vermeld, geen ruimte en geen aansluiting, geen ruimte, onder de hdd zijn kabels weggewerkt, en erboven is geen ruimte, en op de IDE kabel zit geen aansluiting voor een 2e hdd,

Nu krijg ik gelukkig wel reactie van systeemherstel, dat is nu begonnen en ik kijk wel wat er gebeurt, alleen gaat het niet al te soepel, maar aan de andere kant, met systeemherstel heb ik nog geen ervaring..

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:50

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:30:
Zoals ik al erbij vermeld, geen ruimte en geen aansluiting, geen ruimte, onder de hdd zijn kabels weggewerkt, en erboven is geen ruimte, en op de IDE kabel zit geen aansluiting voor een 2e hdd,

Nu krijg ik gelukkig wel reactie van systeemherstel, dat is nu begonnen en ik kijk wel wat er gebeurt, alleen gaat het niet al te soepel, maar aan de andere kant, met systeemherstel heb ik nog geen ervaring..
Je kan de oude 'hdd' er toch uit halen? Als die toch brak is dan kan hij er toch beter uit.

Test de hdd eens met een tooltje van de fabrikant. Elke fabrikant heeft wel een tooltje waarmee je een bootable diskette kan maken

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen beschikking over een dergelijke diskette, maar nu run ik de recovery, en het lijkt te werken,
alleen vreemd dat de XP cd het niet gewoon deed, want het liefst zou ik de boel gewoon formatteren

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoe bedoel je dan dat de harde schijf brak is?
Gewoon de software die er op staat naar de knoppen geholpen, of fysiek aan het overlijden?
Je wekt de indruk van dat laatste. Als dat het geval is, is die schijf gewoon te vervangen.
Aangezien de PC echter nog geen jaar oud is, is deze natuurlijk nog gewoon voorzien van garantie (mits alle garantiezegels nog netjes op hun plaats zitten), dus zou ik hem lekker aanmelden bij Compaq/HP voor reparatie.

Het testen van de hardware kun je doen met bijv. de Ultimate Boot CD, of met gewoon de testtool van de fabrikant (die dus van bijna alle fabrikanten verzameld staan op de UBCD).

Verwijderd

Topicstarter
Het is een hele vreemde situatie, de software was brak, maar stond er dus nog wel op hoor ik net,
maar ik kreeg steeds disk boot failures, dus ik dacht dat de schijf kapot was, blijkt dus niet zo te zijn,
maar nog steeds wil hij niet installen vanaf de normale CD, nu run ik de recovery, en boot XP, maar nog steeds snap ik niet waarom hij ten eerste een disk boot failure gaf, en ten tweede, geen XP kan installeren vanaf cd

Edit: De situatie is weer veranderd, de pc boot namelijk niet meer, heb net met de recovery de pc helemaal opnieuw ingesteld valt hij opeens uit, op zich wil ik hem best wel graag opsturen naar compaq, maar ik ben bang dat dat lang gaat duren..

Edit: Nu boot hij weer wel, ik weet echt niet wat ik hiermee aanmoet, ik denk dat ik hem toch maar opstuur naar compaq want dit is gewoon niet de bedoeling :S

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 21:56 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:45:

Edit: Nu boot hij weer wel, ik weet echt niet wat ik hiermee aanmoet, ik denk dat ik hem toch maar opstuur naar compaq want dit is gewoon niet de bedoeling :S
lijkt mij ook een goed plan..

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik denk dat het komt omdat je er te weinig verstand van heb. ;) no offense

Begin eerst eens al je spec te posten.

mobo/chipset
hdd en of deze sata of pata is

Als het sata is en de chipset heeft extra divers nodig, dan doet de instal het niet goed. Maar de recovery wel want die heeft de drivers al. ;)

en opsturen kan best 2 maanden duren, dus het is verstandig om het nog maar eens een paarkeer te proberen en een paar uurtje er in te steken.

En disk boot failures doet mijn vermoeden dat de MBR niet lekker meer is, kan zijn dat hij overhoop ligt met de recovery partition.

Wat je kan proberen is je hele HDD ff opnieuw indelen.

[ Voor 34% gewijzigd door mad_max234 op 21-03-2007 15:42 ]

Pagina: 1