(inbel-)Modem als telefoon te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05-2025
Ze gaan er allemaal uit, de inbel modems, als ik de verhalen mag geloven. :)

Maar ik vraag me af, kan ik een inbelmodem ook gebruiken als telefoon icm mijn geluidskaart en uiteraard de nodige software?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja hoor, dat kan prima. Er zit zelfs een phonedialer in windows (iig in 98 en 2000, zal in XP ook nog wel te vinden zijn).

• Boyd
  • Laatst online: 27-01 23:27
Volgensmij wel, ik weet dat wij tot een half jaar geleden een programma hadden die dat kon. Zodra er gebeld werd naar de huistelefoon, zag je het nummer op het scherm staan, na 5 keer overgaan pakte de computer op als voicemail.. en zo kon je dus ook bellen.. maar uit ervaring blijkt ook dat een normale huistelefoon lekkerder belt als een computer met headsetje.. wat meer vrijheid

• Fantomaz
Maakt de snelheid van het modem ook nog noemenswaardig veel uit voor de geluidskwaliteit?
En zijn er andere programma's bij jullie bekend die hier expliciet voor geschreven/ontworpen zijn?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Nee, geluid via je modem gaat via je geluidskaart, snelheid van de modem is daarbij niet relevant.

Onder linux heb je asterisk, dat is een complete belcentrale met doorkiezen fancy menutjes enzo :)

• kwiebus
  • Laatst online: 11-02 23:29
SA007 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:33:
Nee, geluid via je modem gaat via je geluidskaart.
Je sluit je headseat toch gewoon aan op de speaker en mic aansluiting van het modem?

• SA007
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Kwiebus, kan ook, maar vaak gaat het via een AC'97 modem (stuk van je geluidskaart) of via een interne modem aansluiting op de geluidskaart, of met een doorluskabel achterop de modem....

Niet via data iig, maar via een analoog signaal wat direct van de modem afgetapt wordt en dan maakt het niet uit of je een 14k4 modem of een 56k modem of wat voor modem dan ook heb, als ie maar voice ondersteuning heeft.

• Fantomaz
OK...
Ik wil inderdaad een softwarematige oplossing.
Doel is ook te kunnen bellen met de PC. (niet via internet. Het gaat om een huislijntje)
Wanneer men mij belt, wil ik mijn andere Headset gerelateerde zaken als muziek afspelen of gamen het gesprek aan kunnen nemen, zonder eerst op de knietjes te moeten om stekkertjes om te wisselen. :/
Pagina: 1