OpenGL probleem met Dual Xeon/ELSA GLoria III

Pagina: 1
Acties:

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022
Bij het installeren van een Dual Xeon systeem met een ELSA GLoria III videokaart kom ik op het probleem dat het niet mogelijk is om een OpenGL programma te draaien. Bij elke poging (bv. starten van SolidWorks of Quake 3 Arena) loopt de computer onmiddelijk vast. Het is wel mogelijk om Direct3D programma's te draaien, en ook alle andere mogelijke programma's geven geen problemen. De kaart geeft niet hetzelfde probleem als hij in een ander systeem geplaatst wordt. Als ik een andere (nVidia) videokaart in de Dual Xeon plaats, geeft die ook geen problemen. Het is dus specifiek dit systeem en de ELSA GLoria III. Ik heb al alle mogelijke drivers geprobeerd: nVidia detonators in alle soorten en maten, en ELSA's varianten daarop. Het disablen en weghalen van alle randapparatuur helpt niet.

Ik ben nu echt ten einde raad. Iemand nog een idee?

Dit is de configuratie van het systeem:
- AOpen DX2G Plus dual Slot 2mobo (Intel 440GX)
- 2x Intel Pentium III Xeon 550MHz 1MB cache
- 1GB ECC SDRAM
- Quantum Atlas 10K 18.2GB (SCSI)
- Onboard Adaptec 7876 SCSI controller
- Onboard Intel fast ethernet
- ELSA GLoria III (nVidia Quadro 2 Pro) videokaart
- Plextor 40x SCSI CD-ROM
- Plextor 12x10x32 SCSI CD-RW
- floppydrive :)

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Probeer eens een andere videokaart, die heb je vast nog wel ergens. En anders leen je er even een.

Als het hiermee wel lukt, is er iets fout met je Elsa...Leuk systeempje trouwens. :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022
Als ik een andere (nVidia) videokaart in de Dual Xeon plaats, geeft die ook geen problemen.
Dat heb ik dus al geprobeerd, het is dus inderdaad de ELSA, maar deze doet het in andere systemen wel.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."