Toon posts:

Seagate 320GB SATA wordt niet herkend op ICH5R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
allereerst wil ik graag zeggen dat ik de FAQ heb doorgenomen en meerdere fora ben afgeweest om de oplossing voor mijn probleem te vinden. Tevens heb ik van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit.

eerst wat relevante specs van mij

mobo Asus p4p800
Proc P4 2,6 Ht
1024 DDR 400
maxtor 200 gb IDE

Het probleem is dat ik vandaag de seagate 7200.10 320 GB sata schijf heb aangeschaft.
Deze wil ik naast mijn bestaande maxtor IDE schijf gebruiken. Op de maxtor stond/staat Windows en deze wil ik op de seagate hebben omdat deze sneller is.

Nadat ik de nieuwe schijf heb aangesloten is hij wel te zien in de bios maar niet in windows. Tevens kan ik hem ook niet selecteren in de setup van windows. Partition magic ziet hem wel gewoon en ik heb hem ook via partition magic eerst geformateerd. Tevens zie ik de schijf ook niet in schijfbeheer staan.

ik heb het al geprobeerd door mijn bios te updaten maar dit wilt niet helpen.
Verder heb ik gelezen dat ik misschien mijn chipset moet updaten maar ik vat niet helemaal hoe ik dat moet doen. De chipset die erin zit is: ICH5R

de jumper staat ook op Sata voor 1,5 Gb/s.

ik heb ook al wat in de bios lopen rommelen door iedere keer iets te veranderen en dan te kijken of het helpt maar dit is niet het geval.

een beetje een lang en warrig verhaal maar ik hoop dat er een tweaker is die mij zou kunnen helpen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet de drivers ook laden voor je S-ATA controller in de setup. Maak dus een floppy met de driver en druk op F6 bij de boot van windows om de driver te laden en je zult de hdd gewoon kunnen benaderen en windows erop zetten.

• Noork
  • Niet online
Terw_Dan schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:21:
Je moet de drivers ook laden voor je S-ATA controller in de setup. Maak dus een floppy met de driver en druk op F6 bij de boot van windows om de driver te laden en je zult de hdd gewoon kunnen benaderen en windows erop zetten.
Zal dat het zijn, dat staat nl. gewoon in de FAQ .

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Terw_Dan schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:21:
Ik denk dat het even anders ligt, hij wil de volledige oude HD, zoals ik het lees tenminste, klonen naar de nieuwe.

Het is toch zo dat je de nieuwe drivers op de oude HD moet installeren en dan een image kunt maken? Bootvolgorde in het BIOS aanpassen en klaar.

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Noork schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:27:
[...]

Zal dat het zijn, dat staat nl. gewoon in de FAQ .
Ik zie echter nergens in de startpost staan dat hij ook maar iets met drivers heeft geprobeerd :P
Guardian Angel schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:33:
[...]

Ik denk dat het even anders ligt, hij wil de volledige oude HD, zoals ik het lees tenminste, klonen naar de nieuwe.

Het is toch zo dat je de nieuwe drivers op de oude HD moet installeren en dan een image kunt maken? Bootvolgorde in het BIOS aanpassen en klaar.
Klopt, maar ook op die manier heb je drivers nodig. Dus of je het nu via de windows setup doet, of op een andere manier ding zal toch de drivers ergens vandaan moeten halen. Daarbij kan ik niet echt lezen dat hij wilt gaan klonen.

Klonen gaat vaak wel goed, maar soms wil het gewoon niet werken (en dan is een reinstall een stuk sneller).

[ Voor 57% gewijzigd door TERW_DAN op 20-03-2007 20:35 ]