Toon posts:

Bepaalde sites onbereikbaar via NAT?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Het vlgende probleem is bij ons thuis spontaan op komen zetten: Bepaalde sites zijn plotseling onbereikbaar geworden voor de PC die achter mijn PC (die als router fungeert) via een switch genetwerkt is. Denk hier bijvoorbeeld aan postbank.nl (mijnpostpank.nl doet het wel!) en fox.nl (reisorganisatie). Ik begrijp er geen snars van, want mijn PC kan alle sites wel gewoon probleemloos vinden. Wat wel opvalt, is dat mijnpostbank.nl niet te pingen is vanaf beide PC's...

We hebben chello, met een motorola surfboard modem. Mijn PC is een XP SP2, diegene erachter is een WIN2k-machine. Ik heb de switch al gereset en de firewalls (windows firewall, dat is de enige die ik heb) ed. op mijn PC staan naar mijn weten gewoon uit.

Ik hoop dat iemand hier iets mee kan :?

Verwijderd

surfboard -> jouw pc (draait ICS / wingate fzo :?) -> switch -> pc2?

je verhaal is niet helemaal duidelijk

-edit: die surfboard dingen, dat zijn toch pppoe modems..
kan je niet veel beter een el cheapo 15euro routertje met NAT achter dat ding hangen en daar dan die switch op aan sluiten.. ? ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Surfboard->Mijn PC (winXP, SP2. ICS aangezet met vinkje)->switch->PC2 (win2K. Probleem was ook al aanwezig op win98 installatie)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:19:
surfboard -> jouw pc (draait ICS / wingate fzo :?) -> switch -> pc2?

je verhaal is niet helemaal duidelijk

-edit: die surfboard dingen, dat zijn toch pppoe modems..
kan je niet veel beter een el cheapo 15euro routertje met NAT achter dat ding hangen en daar dan die switch op aan sluiten.. ? ;)
Met die gedachte loop ik ook al, vanwege het gemak. Maar ik wil dit probleem graag oplossen zonder hardware aan te schaffen.

Verwijderd

tja, ik heb zelf ook welles ICS gebruikt, was als nood oplossing goed te gebruiken

als het echter voor geen meter spoort op de een of andere manier, kan je natuurlijk ook nog altijd
WinGate proberen, dat is wel een pro dingetje :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat de ICS van WinXP wel degelijk was? Maar ik snap niet waarom het prboleem ineens is komen te onstaat. De kabels zijn doorgemeten en zijn OK.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 20:27 ]

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:28

Mathizsias

Drizzt

Surfboard is een kabel DHCP-modem. Welke provider heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Mathizsias schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:26:
Surfboard is een kabel DHCP-modem. Welke provider heb je?
Chello, zie OP. Maar ben ik de enige hier die postbank.nl niet kan pingen? nslookup levert 145.221.53.27 op. Het kan toch niet aan de modem liggen? De router-PC kan namelijk wel via de browser postbank.nl op. De PC achter NAT kan dit echter niet, maar kan wel op andere websites :{

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
-nvm-

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
-nvm-

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 20:33 ]

Verwijderd

postbank.nl replied niet op ICMP ECHO request..

ping google..

ennuh PPPOE of niet, het blijft een brak ding zonder NAT afaik

@johnie: gebruik ff je edit knop...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:31:
postbank.nl replied niet op ICMP ECHO request..

ping google..

ennuh PPPOE of niet, het blijft een brak ding zonder NAT afaik

@johnie: gebruik ff je edit knop...
Echt alles werkt vanaf de PC achter NAT, behalve die paar websites. postbank.nl zal z'n ICMP wel gefirewalled hebben. Toch vraag ik me af waarom jiust die site het niet doet achter NAT?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 21:14 ]

Pagina: 1