Ik vraag me af of er inmiddels al HD-DVD en BluRay drives voor in de PC bestaan. Ik hoop namelijk binnenkort een fullHD scherm te krijgen en wil daar dan natuurlijk HD-DVDs en Blurays op gaan afspelen. Ik zie het alleen niet zit om speciaal 2 losse apparaten te kopen en dacht dus aan een HTPC met beide spelers, alleen kan ik die dingen nergens vinden?
pricewatch: Philips Blu Ray SPD7000BD/00, 2X
http://tweakers.net/pricewatch/cat/617
bluray is er dus al wel
bluray is er dus al wel
BluRay branders had ik inderdaad al gevonden, maar ik zoek dus een gewone speler, systeem wordt een 'beetje' duur als er al 1 drive van 750 euro in moet zitten.
Waarom neit gewoon een brander pakken als die goedkoper is dan een speler? (belachelijk scheelt, bijna 200 euro dat een fikker goedkoper is).
En je vraag was of die dingen er waren, antwoord is ja. Dat de prijs achterlijk hoog is is natuurlijk over te discussieren
En je vraag was of die dingen er waren, antwoord is ja. Dat de prijs achterlijk hoog is is natuurlijk over te discussieren
Met een speler/brander alleen ben je er nog niet.
Kijk hier even voor de systeem vereisten: http://www.nero.com/nero7/enu/sysrequ_bd_hd_dvd.html
Als jouw PC niet aan de vereisten voldoet kun je ofwel helemaal geen HD-DVD/BD films afspelen of enkel in lagere (DVD) resolutie.
Er zijn ook HD-DVD/BD branders/lezers die geen films kunnen afspelen.
Op de Nero website kun je InfoTool downloaden die nakijkt of je PC aan de vereisten voldoet (HD Readiness tab)
Kijk hier even voor de systeem vereisten: http://www.nero.com/nero7/enu/sysrequ_bd_hd_dvd.html
Als jouw PC niet aan de vereisten voldoet kun je ofwel helemaal geen HD-DVD/BD films afspelen of enkel in lagere (DVD) resolutie.
Er zijn ook HD-DVD/BD branders/lezers die geen films kunnen afspelen.
Op de Nero website kun je InfoTool downloaden die nakijkt of je PC aan de vereisten voldoet (HD Readiness tab)
Ik heb er nog geen gevonden hoor, alleen maar branders, of mis ik iets? Dat die Philips in de Pricewatch verkeerd staat kan ik niet helpen.Terw_Dan schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:03:
Verdere specs zullen niet zo'n probleem zijn, C2D CPU met een nette videokaart was toch al het idee want ik wil er ook nog af en toe een game op kunnen doen.
[ Voor 17% gewijzigd door LordLynx op 20-03-2007 23:22 ]
Zoek eens in het hardware.info archief (bij de hardware.info tv uitzendingen) naar de uitzending over blu-ray. Er zijn best nog valkuilen waar je in kan vallen... zoals HDCP ondersteuning voor monitor en videokaart (in de toekomst kan ontbreken van 1 van deze 2 misschien problemen opleveren)
een HD-DVD speler van de Xbox360 werkt volgens mij ook op de pc trouwens...
Blu-ray speler (dus geen brander) ben ik ook nog niet tegengekomen. De enigste normaal verkrijgbare HD-DVD speler is de Xbox 360 externe unit (kwam hem laatst tegen bij Dixons voor 199euro). Als je wat anders wilt moet je wachten, op Cebit zijn namelijk wel een hoop drives aangekondigd.
De Bluray branders beginnen rap te zakken zie ik ineens:
515 euro voor de Lite-On LH-2B1S
De Bluray branders beginnen rap te zakken zie ik ineens:
515 euro voor de Lite-On LH-2B1S
[ Voor 19% gewijzigd door Dukey op 21-03-2007 15:10 ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Het systeem zou op een full HD LCD aangesloten worden, die ondersteunen neem ik aan allemaal HDCP. Videokaart moet ik inderdaad wel op letten, maar zonder de drives heeft het hele idee niet veel zin. Waarschijnlijk is het kopen van een X360 met HD uitbreiding en een PS3 voor Bluray toch goedkoper....Extera schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:14:
Zoek eens in het hardware.info archief (bij de hardware.info tv uitzendingen) naar de uitzending over blu-ray. Er zijn best nog valkuilen waar je in kan vallen... zoals HDCP ondersteuning voor monitor en videokaart (in de toekomst kan ontbreken van 1 van deze 2 misschien problemen opleveren)
Ik denk dat je er te vroeg bij wilt zijn....
Ik heb zelf ook een HD tv, en beneden staan een fullHD scherm.
We willen op termijn op beide schermen een media center hangen, maar blu-ray of hd-dvd komt er nog niet in, eerst maar even de kat uit de boom kijken. Morgen wel een ps3 ophalen
Ik zou nog even afwachten, tegen die tijd worden branders / spelers toch veel goedkoper.
Gewoon een mediacenter bouwen die er op is voorbereid, dus een krachtige cpu, HDMI/HDCP ondersteunende videokaart en een dvd brander. Die vervang je dan eenvoudig voor een hd-speler van het winnende formaat
Ik heb zelf ook een HD tv, en beneden staan een fullHD scherm.
We willen op termijn op beide schermen een media center hangen, maar blu-ray of hd-dvd komt er nog niet in, eerst maar even de kat uit de boom kijken. Morgen wel een ps3 ophalen
Ik zou nog even afwachten, tegen die tijd worden branders / spelers toch veel goedkoper.
Gewoon een mediacenter bouwen die er op is voorbereid, dus een krachtige cpu, HDMI/HDCP ondersteunende videokaart en een dvd brander. Die vervang je dan eenvoudig voor een hd-speler van het winnende formaat
[ Voor 21% gewijzigd door Extera op 22-03-2007 10:42 ]
Was vanmiddag bij de Mediamarkt in Maastricht. Kwam de HD-DVD speler tegen voor 189 euro. Heb hem meegenomen, helaas zit er geen film bij (was wel het geval in Amerika meen ik). Ben vervolgens naar het dvd gedeelte gelopen en gevraagd of ze al blu-ray/hd-dvd's gedeelte hadden. Ja dat was er
. Welgeteld 5 hd-dvd's lagen er en ongeveer een 100 blu-ray's!!!! Heb Training day HD-DVD gekocht voor 29 euro.
M.a.w. waarschijnlijk met de PS3 release ()stonden twee PS3's om mee te spelen) verwachten ze meer klandizie voor Blu-ray dan voor HD-DVD.
M.a.w. waarschijnlijk met de PS3 release ()stonden twee PS3's om mee te spelen) verwachten ze meer klandizie voor Blu-ray dan voor HD-DVD.
Inmiddels een half jaar verder en de eerste blu ray speler voor in de PC is inmiddels te krijgen, maar van HD DVD speler nog geen spoor. Iemand hier nog meer info over?
Toshiba SD-H802A, in Duitsland voor 133,90 euro te krijgen.LordLynx schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:59:
Inmiddels een half jaar verder en de eerste blu ray speler voor in de PC is inmiddels te krijgen, maar van HD DVD speler nog geen spoor. Iemand hier nog meer info over?
Thanks, prijs van deze jongens valt mij eigenlijk 100% mee, vooral de HD kost bijna niets.
Bij de Alternate staat toch al een hele poos een HD-DVD drive te koop.
De Toshiba SD-H802A voor maar € 99,-
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1062625&showTechData=true#tecData
Ik zat er zelf al aan te denken om deze te bestellen, maar hoop eigenlijk nog op een betaalbare combi-drive.
De Toshiba SD-H802A voor maar € 99,-
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1062625&showTechData=true#tecData
Ik zat er zelf al aan te denken om deze te bestellen, maar hoop eigenlijk nog op een betaalbare combi-drive.
Verwijderd
En als je dan in je behoorlijk vlotte htpc dan een pioneer http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=CEBI10 bij stopt heb je voor een relatief laag bedrag een speler die in ieder geval beide formaten aan kan.
Deze speler kan alleen standaard dvd geen HD-dvdVerwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:44:
En als je dan in je behoorlijk vlotte htpc dan een pioneer http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=CEBI10 bij stopt heb je voor een relatief laag bedrag een speler die in ieder geval beide formaten aan kan.
Verwijderd
Daar is die toshiba ook voor
Ik zei niet voor niets *bij* stopt.. De toshiba voor HDDVD en de Pioneer voor Bluray en tada... een HTPC die met beide standaarden overweg kan
Ik heb inmiddels ook de Toshiba SD-H802A voor 99 euro besteld bij Alternate. Als de Blu-ray speler voor pc (dus niet branders) rond de 100 euro gaan worden koop ik die er ook bij. Ben ik niet afhankelij van een formaat.
Om HD DVD's af te spelen moest ik nog mijn videokaart upgraden (of eigenlijk downgraden in sommige opzichten, heb nu een 7900GT) voor HDCP en voor het goed afspelen van de codecs (VC-1/H.264). Ik heb gekozen voor een ATI Radeon 2600 Pro 512MB.
Heb inmiddels drie HD DVD's besteld bij Bol.com. Zeker niet duur daar in vergelijking tot andere winkels. Hier in Groningen is de verhouding HD DVD/Blu-ray ongeveer 40/60 bij Media Markt. Genoeg keus dus inmiddels. Het loont wel even om een beetje op internet te neuzen naar de prijzen.
Zodra ik de drive binnen heb zal ik een kort test rapport geven.
Om HD DVD's af te spelen moest ik nog mijn videokaart upgraden (of eigenlijk downgraden in sommige opzichten, heb nu een 7900GT) voor HDCP en voor het goed afspelen van de codecs (VC-1/H.264). Ik heb gekozen voor een ATI Radeon 2600 Pro 512MB.
Heb inmiddels drie HD DVD's besteld bij Bol.com. Zeker niet duur daar in vergelijking tot andere winkels. Hier in Groningen is de verhouding HD DVD/Blu-ray ongeveer 40/60 bij Media Markt. Genoeg keus dus inmiddels. Het loont wel even om een beetje op internet te neuzen naar de prijzen.
Zodra ik de drive binnen heb zal ik een kort test rapport geven.
Verwijderd
Heb nu ook een Toshiba hddvd speler gekocht.
Mijn video kaart moet het kunnen(Radeon 1950xt)
Wanneer ik een hd-dvd wil kijken kan de speler niets lezen.
Of moet ik eerst de juiste codecs installeren?
Wat is goede hd-software?
Mijn video kaart moet het kunnen(Radeon 1950xt)
Wanneer ik een hd-dvd wil kijken kan de speler niets lezen.
Of moet ik eerst de juiste codecs installeren?
Wat is goede hd-software?
PowerDVD. Kost slechts $99.95
Verwijderd
De laatste VLC zou het prima moeten doen. PowerDVD is goed, en mijn persoonlijke fov is Media Player Classic. Geeft hier de laagste CPU belasting.
Pagina: 1