Toon posts:

Grote witte vlek links onderaan scherm Apple powerbook 12

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat vandaag lekker op het internet, totdat er opeens een vreemde grote witte vlek links onderaan het scherm van mijn powerbook verscheen.
De vlek heeft een diameter van 3.5 cm en het vreemde is dat in de vlek alles gewoon super helder wordt weergegeven.
Is er hier heel toevallig iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en weet wat de oorzaak is?
Het gaat overigens over een apple powerbook 12 inch met G4 processor.
De laptop is 1.5 jaar oud en zit dus niet meer in de garantie periode. Ik ben teleurgesteld :'(

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Heb je een foto? Zo kan ik me er weinig bij voorstellen...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 12:13
1 jaar garantie maar?

En geef eens een foto.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29
Als dit een hardwarematig probleem is, kun je Apple nog aanspreken over het consumentenrecht.
Een beeldscherm moet langer dan 1.5 jaar meegaan, ook bij zeer intensief gebruik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:36:
Ik zat vandaag lekker op het internet, totdat er opeens een vreemde grote witte vlek links onderaan het scherm van mijn powerbook verscheen.
De vlek heeft een diameter van 3.5 cm en het vreemde is dat in de vlek alles gewoon super helder wordt weergegeven.
Ik heb net hetzelfde.

Een witte veeg, precies een vingerafdruk. Enkel zichtbaar bij witte achtergrond en zelfs dan nog amper.
Met niets weg te krijgen... :'(

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:40

SpamLame

niks

Spot van de TS is anders maar wellicht dat Gesp er wat aan heeft
http://www.apple.com/support/powerbook/displayprogram/

Zoeken op apple white spots en er zijn genoeg problemen te vinden, helaas

• mo3lla
  • Laatst online: 22-01 22:52
jasses... dit heb ik eens gehad om m'n TP... bij mij is het weggetrokken tot 2 puntjes i.p.v. 1 grote vlek

• Janusch
  • Laatst online: 05-02 12:13
Uh, eerste reactie: hoe kwam dat?

Kan je niet Apple bereiken en vragen of ze je kunnen helpen?

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
PCMedic schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:36:
Als dit een hardwarematig probleem is, kun je Apple nog aanspreken over het consumentenrecht.
Een beeldscherm moet langer dan 1.5 jaar meegaan, ook bij zeer intensief gebruik.
Dan spreek je niet de fabrikant maar je verkooppunt aan. Je hebt de koopovereenkomst met een reseller, niet met Apple. Apple zelf geeft je gewoon 1 jaar fabrieksgarantie.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

SpamLame schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:18:
Spot van de TS is anders maar wellicht dat Gesp er wat aan heeft
http://www.apple.com/support/powerbook/displayprogram/

Zoeken op apple white spots en er zijn genoeg problemen te vinden, helaas
Dank je, maar ik heb een 12 inch powerbook. :)

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Ziet er wel bagger uit :/ ik heb op mijn MacBook echter linksonder ook een lichtere vlek (als mijn brightness op 50% staat is die hoek lichter) dit trekt echter na enige tijd weg...ookwel beetje raar...

BramBoterham

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de vlek gister nog eens goed bekeken en ik vond hem er erg 'waterig' uitzien. Ik had gisterochtend mijn scherm schoongemaakt en heb met die gedachte een lauw/warme fohn laten blazen op het scherm. Tot mijn grote verbazing werd de vlek drastisch kleiner. Op dit moment staat de fohn er nog steeds op en het zou mij niets verbazen als de vlek zonder verdere schade zal verdwijnen. Ik blijf het een raar verhaal vinden omdat de vlek gisteravond plots verscheen!
Als het water was geweest, had het toch langzaam aan naar voren moeten komen?

Ik zie het met vertrouwen tegemoet en houd jullie op de hoogte, een garantie claim lijkt me vooralsnog niet nodig :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat kan natuurlijk ook :P. Een tijd geleden had Oxi een glas water over z'n PowerBook gegooid en die heeft het uiteindelijk ook met een fohn er allemaal uit gekregen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Blijkbaar was dit een watervlek....
De vlek is weer helemaal verdwenen met behulp van een fohn :)
Rest mij de opmerking dat ik hardstikke tevreden ben met mijn powerbook en dat dit mijn eerste probleem is 1.5 jaar tijd! Samen met de airport express maakt apple het mogelijk draadloos te 'muizen' , te 'toetsenborden', te printen en muziek te streamen! Top!

Bedankt voor jullie hulp _/-\o_ .
Pagina: 1