[JUnit] Meerdere testklassen automatisch draaien.

Pagina: 1
Acties:

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
Hey, ik ben met een JUnit opdracht bezig voor school. Het werkt allemaal goed maar ik heb nu een groot aantal tests, en deze wil ik meer structureren.

In plaats van alle testcases in 1 klasse en deze vanuit Eclipse draaien, wil ik dit op gaan delen naar meerdere klassen, punt is echter dat ik dan voor elke klasse de testprocedure handmatig moet starten. Ik zou liever nog een extra klasse maken, die 1 voor 1 de klassen laad en alle JUnit tests draait.

Is dit mogelijk en heeft iemand een idee hoe dit kan? Howto's over JUnit gaan over het algemeen niet veel verder dan de 'basics'.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Zoek eens naar RecursiveTestSuite (uit de GSbase extension):
http://gsbase.sourceforge...g/RecursiveTestSuite.html

of
DirectorySuiteBuilder (uit JUnit-addons):
http://junit-addons.sourc...irectorySuiteBuilder.html

Ik heb zelf verder geen ervaring met het gebruik hiervan. Maar anders moet je eens kijken naar het boek JUnit Recipes van J.B. Rainsberger.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Kun je hiervoor niet ant gebruiken of AntUnit? Heb er verder niet echt ervaring mee, maar het lijkt me dat dit de tools zijn om het mee te doen.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Zelfs vanuit (het inferieure) Eclipse kun je gewoon een volledige package selecteren en alle onderliggende tests in 1 keer laten uitvoeren.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:57
Volgens mij is de TestSuite het aangewezen hulpmiddel voor je probleem... tenzij je je probleem niet echt duidelijk beschrijft.
en mark platvoet, waarom is Eclipse inferieur? Imho is dat nogal een (overbodige) flame die totaal niet relevant is.

Verwijderd

Omdat je in Eclipse niet het duidelijke onderscheidt kan maken tussen test-classes en je programma-classes, zodoende inferieur.

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 13:12

jAnO!

lalalavanillevla

I've got two words for you! Maven.

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:20:
Omdat je in Eclipse niet het duidelijke onderscheidt kan maken tussen test-classes en je programma-classes, zodoende inferieur.
[off-topic]Je kunt zeer eenvoudig twee verschillende source directories aanmaken, is dat niet voldoende?[/off-topic]

In deeze zin staan drie fauten

Verwijderd

Vaudtje schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:33:
[...]

[off-topic]Je kunt zeer eenvoudig twee verschillende source directories aanmaken, is dat niet voldoende?[/off-topic]
Nee want je test-classes moeten niet zichtbaar zijn in je project.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee. :)

Overigens vind ik het niet echt irritant hoor om voor de tests een apart package aan te maken, hoewel ik me voor kan stellen dat het voor erg grote projecten onhandig word is het voor schoolprojecten niet storend.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Pagina: 1