Toon posts:

Oplossing gezocht...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb een probleempje.
Telkens als ik Quake 3 wil spelen dan hangt op het een of andere moment. Soms al in het begin als ik op een server klik, soms ook pas later als ik in veld speel al.Zowel via internet als alone spelend.
Mijn specs zijn:

AMD Athlon 750
ASUS A7V
64 MB SDRAM
ASUS CD-ROM 50x
Creative PCI128
Nvidia TNT2 M64 AGP

Wat zou het probleem kunnen zijn ?
Ik heb dit probleem heel graag opgelost.

Met vriendelijk groet,

Johan de Vroom alias PUMA

Verwijderd

Het is ook wel een mager systeem hoor, misschien wat meer ram om alles lekker te laten draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mager systeem ?????????????????

Denk je dat ie dan met 64 mb meer normaal draait ?

Groeten PUMA

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Als het systeem echt helemaal vast zit dan denk ik niet dat het aan te weinig geheugen ligt. Check eens of je misschien kaarten hebt die een IRQ met elkaar delen en daar niet zo goed tegen kunnen, en anders is het misschien een kwestie van te weinig koeling. IRQ problemen kunnen heel moeilijk te vinden zijn omdat ze vaak heel willekeurig optreden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik denk zelf niet dat het te weinig voeding is, ik heb namelijk 1 cpu cooler en 2 case fan coolers.

Ik wil dit echt opgelost, ik snap het niet :(

Groeten PUMA

Verwijderd

Ik denk zelf niet dat het te weinig voeding is, ik heb namelijk 1 cpu cooler en 2 case fan coolers.
Dat zal wel goed zitten, maar VOEDING is wat anders. Hoeveel watt heeft jouw echte VOEDING, dat ding waar de stroom uit komt...:)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sorry, ik bedoelde natuurlijk koeling.
Qua voeding heb 300 Watt, is dit niet
genoeg ?

Met vriendelijke groet,
PUMA

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
300 Watt is wel genoeg maar ga eens je bios in en zet daar je performance setting (geloof ik) ipv optimal op normal.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb geprobeerd Q3 te spelen met performance settings op normal.
Maar ook dit helpt niet :(
Wat zou het kunnen zijn ...
Aaaargh, hier word je echt kriegel van.

Hopelijk reageren er meer mensen met mogelijke oplossingen.

Greetz PUMA

Verwijderd

Hoi

probeer eens een nieuw drivertje voor je videokaart te installeren, Meestal dat dat wel wil helpen
64mb erbij prikken is nooit verkeerd in dat systeem van je, niet dat het een "mager"systeem is maar 128mb is toch wel standaard, en zeker omdat je met een m64kaartje werkt
succes
kijk op: www.nhdp.nl
voor je driver

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De website werkt niet.
Kan je de driver sturen naar me mail adres ?

Mijn mail adres:
jdevroom@hotmail.com

Mijn videokaart:
Riva (daytone) TNT2 M64 AGP 32 MB

Mijn dank is groot,
PUMA

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb het waarschijnlijk gefixt.
Ik heb dus de allerlaatste website drivers van m'n videokaart gedownload en direct x geinstalleerd. Tot nu toe loopt ie niet vast in q3 maar hij ratelt wel en stopt dan ff en danzie je het volgende scherm. Ik ga hem dus ook nog ff upgraden, die 64 mb sdram is dus eigenlijk wel weinig. :)
Als er meer info komt jullie horen het wel.

Greetz PUMA

Verwijderd

En kennis had toevallig hetzelfde probleem en het bleek dat het coelertje op de 3D kaart kapot was.
En tussen haakjes is 64 mb wel heel erg weinig voor een spel quake 3.
Probeer sowiezo wat geheugen bij steken, gaat veeeeeeel lekkerder draaien en
Je moet ze nu kopen want nu zijn ze het voordeligst.

Verwijderd

Puma,

Geheugen is op dit moment zo goed als gratis (vergeleken met andere tijden) aanscaffen dus. Neem infineon 133mhz of iets dergelijks.

Verder misschien nog wat tips:
Gebruik een keer sisoft sandra en ga alle mogelijke oplossingen van alle onderdelen na hoe je systeem sneller stabieler kunt krijgen.

Installeer Windows eens een keertje opnieuw (mits het een troep is) of clean je reg etc.

Vraag na wat de optimale bios instellingen zijn van je mobo (bijv hier op tweakers). Kan echt zoveel schelen

Zet virusscanners ed af alvorens je gaat spelen. Laat zoiezo niet teveel in de systray en background staan. Scheelt ook enorm veel.

Kijk nog eens naar de irqtjes en alle drivers, ook voor mobo en andere hardware. En zet je hd op dma.

Veel succes!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

Smarron

The bend

Update je bios eens.

Ik had hier ook problemen mee, totdat ik de 1005b had. Gewoon als je lekker begint met spelen of ergens aan het eind ofzo, zomaar ... Nu de 1005c, Nog beter !!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
pci latency op 28 zetten? bus fr. op 100 zetten? cas op t3 zetten?
Pagina: 1