Toon posts:

SLI werkt niet, alles geprobeerd, wie heeft advies?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo.

Ik heb gisteren van een huisgenoot een identieke XFX 7600GT gekregen om eens te kijken hoe "dat sli spul" werkt.

Enfin, even een korte opsomming van de hardware.

X2 4200+
2GB DDR400 ram (dual channels)
DFI Lanparty-UT NF4 SLI-D
2x XFX GF7600gt (256mb)
500W Antec Smartpower
nVidia Driver: 100.65 (ook met 101.41BETA getest).

Wat heb ik gedaan:
2e VGA kaart erin, Monitor in bovenste kaart.
SLI jumpers omgezet
SLI Power connector op moederbord aangesloten
SLI Bridge op de kaarten gezet (was een bridge van Gigabyte, maar dat lijkt me geen probleem, of wel?)
BIOS SLI Aperture op AUTO gezet (ipv disabled).
Meerdere keren drivers opnieuw geinstalleerd.

Enfin, het werkt niet. Doe ik iets fout?

Google en GOT brengen helaas geen uitkomst.

Wie o wie verlost Bassie uit de brand :P

Groeten,

LX

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07 09:05
ik had ooit eens ergens gelezen dat je sli ook nog in je control center moet enablen van nvidia. Ben wel geen expert.

Verwijderd

Topicstarter
gerre22 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:58:
ik had ooit eens ergens gelezen dat je sli ook nog in je control center moet enablen van nvidia. Ben wel geen expert.
Helaas staat er niet eens SLI bij het control center.

Dit was ik vergeten te vermelden in de startpost, mijn excuses.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 19:03

Garrett

Watercooler

Verwijder je drivers en herinstalleer ze... dat kan weleens helpen heb ik ooit gelezen.

I love watercooling

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07 09:05
Wat ik hier wel vind op internet is dat pas vanaf 100.65 de problemen zijn opgelost met sli.

http://www.gamez.nl/web/show/id=843402/contentid=65916

edit: haha, juist stond daar een 4, geen 5 :p

[ Voor 10% gewijzigd door gerre22 op 20-03-2007 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Garrett schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:01:
Verwijder je drivers en herinstalleer ze... dat kan weleens helpen heb ik ooit gelezen.
Helaas verhelpt dit het probleem niet. Net een aantal maal op verschillende manieren getest, maar helaas.

Verwijderd

Deinstalleer alle drivers, haal alle crap er gewoon uit. download deze drivers (dit is niet de driver die je op de nvidia site kunt downloaden): http://www.nzone.com/obje...winxp_2k_32bit_93.81.html
Dit moet je probleem oplossen.

Als dit niet werkt (wat ik erg betwijfel) haal alle drivers er uit, disable sli, je hoeft de kaart er niet uit te halen. installeer de drivers (link van boven) en enable sli op je mobo en het zou moeten werken
.

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 00:15:
Deinstalleer alle drivers, haal alle crap er gewoon uit. download deze drivers (dit is niet de driver die je op de nvidia site kunt downloaden): http://www.nzone.com/obje...winxp_2k_32bit_93.81.html
Dit moet je probleem oplossen.

Als dit niet werkt (wat ik erg betwijfel) haal alle drivers er uit, disable sli, je hoeft de kaart er niet uit te halen. installeer de drivers (link van boven) en enable sli op je mobo en het zou moeten werken
.
Dat gaat niet werken, de TS draait windows vista. En tot op heden zijn er nog geen Vista drivers die SLI fatsoenlijk ondersteunen. De laatste drivers ondersteunen het wel, maar bij heel veel mensen werkt het nog niet. Dus als je echt SLI wilt gebruiken moet je voorlopig nog even Win XP draaien.
Pagina: 1