Toon posts:

[Foto weergave] Hoe 100+ foto's eenvoudig klikbaar verkrijge

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval: ik heb vandaag op stage iets meer dan 100 foto's gemaakt welke ik graag op mijn eigen site wil zetten.

Nu heb ik via een Microsoft Power Tool (Slide Show Wizard) al een mooie slideshow op mijn webpagina gezet (aanrader voor iedereen die snel foto's wil laten weergeven!)

Helaas worden de foto's automatisch gecomprimeerd en worden ze niet meer aan het orgineel gekoppeld.
De slideshow is uiteraard leuk voor de kids uit mijn klas, maar ik wil het ook zo maken dat de ouders eenvoudig een foto kunnen 'downloaden'.

Ik heb al op internet rondgezocht, maar deze gaven dergelijke programma's weer of gewoon links naar sites waar ik de foto's kan hosten.. Maar dit wil ik uiteraard niet

Mijn vraag is nu of er misschien een eenvoudig programma is dat zeer snel tumbnails kan weergeven (100+) op een webpagina waarop geklikt kan worden om de foto's in groot formaat te krijgen

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Uhm, ongeveer elk foto-organize programma kan dat :? Beetje Googlen op webalbum software.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:53

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Irfan view kan dat.

Web Album Generator kan dat.

JAlbum kan dat.

En zo kan ik denk ik nog wel even doorgaan. Er zijn echt enorm veel mogelijkheden om een verzameling foto's om te zetten naar HTML pagina's met thumbnails, navigatie en de mogelijkheid om door te klikken naar het origineel.

Daarnaast zijn er ook nog allerlei oplossingen in de vorm van (php) scripts die je op je server plaatst en die op basis van geuploade foto's een album genereren (Coppermine bijvoorbeeld).

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 20-03-2007 18:48 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:43

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik vind gallery een perfecte manier maarja dan moet je wel een webserver hebben met php ondersteuning en een mysql database.

Verwijderd

Topicstarter
heb met verkeerde trefwoorden gezocht (afbeeldingen online weergeven in tumbnail en dergelijke :-/)

Mijn excuses, zal eens gaan rondzoeken op webalbum software

heb zojuist Gallery gedownload, (plaatje op de betreffende website zag er eenvoudig uit, en ik kan niet verwachten dat de ouders van mijn leerlingen van Flash houden) zal eens kijken of het iets is

EDIT: Irfan View is al goed genoeg (heb deze al op pc staan), bedankt allen :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 19:25 ]

Verwijderd

gewoon picasa, exporteren naar webpagina

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Hier valt inderdaad wel meer dan genoeg over te vinden. Het is overigens thumbnail, dat kan je in het vervolg ook helpen. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.