Vista+usb producten

Pagina: 1
Acties:
  • 10.187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort Vista Ultimate als systeem. Nu ben ik er erg tevreden over. Echter heb ik één probleem en dat is het herkennen/werking van usb producten zoals usb-stick en mp3 spelers. Vista zegt dat deze producten een driver nodig hebben om te werken (zoals we dit kennen voor xp) deze drivers kan ik dan weer niet installeren onder vista omdat deze niet compatible zijn.

Xp was compatible met welk soort usb-stick of speler dan ook.

Hoe kan het dat vista hier ineens moeilijk over doet? Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe dat kan ? nieuw driver model, veiliger en stabieler enzo...

Wachten op nieuwe drivers van de fabrikant, nieuwe hardware kopen, een compatable driver zoeken, terug naar XP.

Welke MP3 speler btw ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:45:
Hoe dat kan ? nieuw driver model, veiliger en stabieler enzo...

Wachten op nieuwe drivers van de fabrikant, nieuwe hardware kopen, een compatable driver zoeken, terug naar XP.

Welke MP3 speler btw ?
Xp heeft toch ook nooit drivers van deze hardware producten nodig gehad?? Waarom heeft Vista dit dan wel?? Of ben ik de enigste met dit probleem?

De mp3 speler is een Medion MDjuke 220, word meer als back-up HDD gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 16:36
Ik heb hier op een Vista Ultimate verschillende merken mp3-spelers gehad en ook een 8 GB corsair usb stick. Daar heb ik geen enkele driver voor moeten installeren. Dus dat vind ik erg vreemd?Gebeurd dit zowel bij je frontpanel usb als aan de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Medion MDjuke 220 zal waarschijnlijk toch iets anders zijn dan een standaard opslag-apparaat of een mp3 speler.

Ik kan hierover weinig vinden op hun site of via Google.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:51:
Ik heb hier op een Vista Ultimate verschillende merken mp3-spelers gehad en ook een 8 GB corsair usb stick. Daar heb ik geen enkele driver voor moeten installeren. Dus dat vind ik erg vreemd?Gebeurd dit zowel bij je frontpanel usb als aan de achterkant?
Ik plug alles direkt in op het moederbord, achterin dus. Ik heb een DFI Lanparty moederbord dus dat zal het probleem niet zijn. Nu ik hoor dat bij jouw wel alles werkt begin ik mij toch af te vragen...

Screenshot van de melding bij een normale usb stick (zelfde bij ieder ander opslagapparaat):

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=VXNGO6WP

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dat probleem had ik ook met Windows Vista Business en een externe 250 GB HDD van Western Digital. Ik heb gewoon Vista eraf gegooid, omdat er teveel niet goed en naar m'n zin werkte.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:48:
[...]

Xp heeft toch ook nooit drivers van deze hardware producten nodig gehad?? Waarom heeft Vista dit dan wel?? Of ben ik de enigste met dit probleem?
XP heeft ook gewoon drivers nodig voor dit soort dingen. Meestal is dat gewoon de USBSTOR.SYS die je kunt gebruiken (en in XP zelf zit), maar hij zal er altijd een driver voor moeten laden.

Grote kans dat Vista nog niet voor alles een compatible driver heeft (bij mijn vorige baantje in de winkel werkte USB sticks wel gewoon direct op Vista).

Je hebt ook wel de Chipset danwel USB drivers geinstalleerd voor de poorten zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:14
Nou ik heb het probleem ook maar Vista ondersteund wel alles maar helaas in de loop van de tijd werkt het niet meer.

Ik krijg nu bij alles deze bovenstaande vraag terwijl vroeger alles muis/usb stick/SD kaartjes wel herkend worden en nu niet meer helaas.

Flink balen want nu heb ik een OS wat geen randapparatuur herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
Ik heb hetzelfde probleem met vista ultimate en het begint vooral erg irritant te worden met mijn DiNovo toetsenbord... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik ben benieuwd of er een structurele oplossing is of beschikbaar komt?

Of heeft iemand een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dit probleem dus ook. Bij mij herkende vista opeens al geinstalleerde apparaten spontaan niet meer.

Wat ik gedaan heb is de map C:\Windows\Inf gekopieerd naar een andere map (op het bureaublad bijvoorbeeld) en dat als locatie opgegeven om drivers uit te halen (in de wizard ook aangeven om in submappen te kijken) en toen vond Vista alle drivers weer. Kennelijk zoekt Vista niet goed in de INF-map met drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonsterMind
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 09:08
(jarig!)
SaittamA je hebt gelijk!!, ik had ook dit probleem! Vista zoekt dus niet goed in de %windir%\inf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
MonsterMind schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:24:
SaittamA je hebt gelijk!!, ik had ook dit probleem! Vista zoekt dus niet goed in de %windir%\inf
Klopt het duurt alleen wel veel langer als je hem handmatig laat zoeken. Ik heb een een image teruggezet en nu heb ik wel weer USB ondersteuning.

Alleen zou het iets met rechten te maken hebben? De map is nu eigenaar van TrustedInstaller maar volgens mij zitten er te weinig rechten op.

Iemand die de rechten per map snapt in Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilator17
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik moest eerst 'Microsoft Volumestuurprogramma voor WPD-bestandsysteem' herinstalleren en toen deed het het weer.

Windows Vista... af en toe echt frustrerend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb problemen met mijn vista installatie, regelmatig herekend het systeem de muis en/of usb sticks niet meer aan de achterzijde, de voorzijde daarin tegen geeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij mij worden USB 2.0 sticks niet meer herkend. Al het zoveelste vage probleem met Vista :(
De truc om de map eerst te kopiëren werkt niet, hij blijft zeggen dat er geen drivers gevonden zijn.

Verder vind ik "Microsoft Volumestuurprogramma voor WPD-bestandsysteem" nergens, ook niet bij apparaatbeheer. Google helpt me niet veel verder en de mogelijke "oplossingen" komen meestal neer op een reinstall waar ik absoluut geen zin in heb. Dit heb ik al vaker moeten doen met vage Vista problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:38

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:11:
[...]

Ik plug alles direkt in op het moederbord, achterin dus. Ik heb een DFI Lanparty moederbord dus dat zal het probleem niet zijn. Nu ik hoor dat bij jouw wel alles werkt begin ik mij toch af te vragen...

Screenshot van de melding bij een normale usb stick (zelfde bij ieder ander opslagapparaat):

[afbeelding]
Als je handmatig als locatie C:\Windows\System32 opgeeft, vindt hij dan geen driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IEFtm schreef op maandag 11 juni 2007 @ 02:06:
[...]

Als je handmatig als locatie C:\Windows\System32 opgeeft, vindt hij dan geen driver?
Ik krijg dan de volgende error: Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het sturrprogramma te installeren.

USB Mass Storage Device

Het systeem kan opgeven bestand niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kick! Hier nog iemand met dezelfde problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing is al gevonden: Je mist waarschijnlijk de usbstor.ini in C:\Windows\inf en
usbstor.sys in C:\Windows\System32. Die opnieuw neerzetten en het werkt!

Die moet je daar gewoon opnieuw neerzetten, deze bestanden kun je gewoon vinden als je naar de bestandsnaam zoekt in de map Windows en onderliggende.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:25:
Oplossing is al gevonden: Je mist waarschijnlijk de usbstor.ini in C:\Windows\inf en

Die moet je daar gewoon opnieuw neerzetten, deze bestanden kun je gewoon vinden als je naar de bestandsnaam zoekt in de map Windows en onderliggende.
helaas man heb dezelfde problemen die files zijn aanwezig en werkt nog steeds niet ben hard op zoek naar drivers voor usb vista erkent dit is denk ik de enige goeie oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Hebben we het hier over Vista 32 of 64 bit...?, of werkt het bij geen van allen :+

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk 64bit icm oude mobo's?

Ik heb dit nog niet meegemaakt en werk sinds 2e week februari met wireless toetsenbord(MS) muis(MS) en Joystick(Logitech), 4GB Sandisk Titanium, BT dongeltje etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:11:
[...]

[afbeelding]
Ik heb deze melding ook. Alle al eens geinstalleerde usb storages werken gewoon, maar plug ik ze op een andere poort, of pak ik een stick van de buurman, krijg ik deze melding. Vista kan de driver niet vinden, en dan krijg ik de optie om handmatig drivers te zoeken. Die vindt Vista uiteindelijk wel, maar alleen als ik de hele C: map laat doorzoeken. Gezien er steeds 3 drivers nodig schijnen te zijn, ben ik drie kwartier verder voordat de USB-sticks werken.. niet echt PnP dus...

Los ik dat ook op door die usbstor.ini terug te zetten? ik zit op me werk dus heb thuis even geen toegang...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Nou, ik heb alle usbstores terug gezet, maar heb nog steeds dezelfde issue...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Eindelijk een oplossing gevonden!!!

drfruit in "[Vista] driver nodig voor USB stick!?"

Deze doet het wel!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:30
Prima tip. Mijn sd kaarten en usb geheugenstick wordt nu wel herkend. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 08:39
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:25:

Works like a charm! Eindelijk van dit probleem af! _/-\o_ Ik heb de usbstor.inf en usbstor.sys gekopieerd uit een van de C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\usbstor.inf_<bla> mappen naar respectievelijk c:\windows\inf en c:\windows\system32 en alles werkt weer!

Alleen door een andere tip voor het verwijderen van diverse bestanden uit de c:\windows\inf map m.b.v. een tooltje Own werkt m'n Internet Explorer nu niet meer. Die tip dus niet proberen :(
Pagina: 1