Toon posts:

Acer 1700 (1705SCi) Vista, not fully acpi compliant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allemaal, probeer hier al enige tijd mijn gekochte vista te installeren, maar zit met het nodige speurwerk nog steeds met de zelfde error bij het laden van de installatie dvd.

De melding dat mijn bios not fully acpi compliant is (terwijl specs acpi 2.0 aangeven). Heb hiervoor al de laatste bios in mijn acer gezet, de paralelle poort aan- en uitgeschakeld (klinkt gek, maar bij sommige hielp het), hyperthreading aan- en uitgehad, maar het maakt allemaal niet uit. Verder kan ik niets instellen in mijn bios als APM of etc.

Heb een week geleden dit ook aan Acer voorgelegd, maar tot op heden nog geen reactie. Heeft iemand nog een andere tip?

Alvast bedankt,

Sneakyheaky

Verwijderd

Geen acpi oid in bios dus? Apic in bios ingeschakeld? (interrupt controller, kan soms helpen) Als een xp install dit deed:
In plaats van acpi de Standard PC hardware abstraction layer (HAL) installeren, pc opstarten, setup herstarten, F7 (niet F6) als je "Press F6 if you need to install a third-party SCSI or RAID driver" ziet, zodat windows acpi HAL niet gebruikt.maar standard pc HAL. Wellicht...

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik weet kan je met Vista deze opties (F5, F6) niet meer gebruiken. Verder kan ik echt heel weinig in mijn bios instellen. Meer dan Parralle port/Seriele poort aan- en uitzetten zit er echt niet in, zeker geen opties die met Powermanagement te maken hebben.

Verwijderd

Links en rechts meldingen dat acpi 2.0 wel sinds 2002 aangenomenm is als standaard maar pas sinds 06-2006 geimplementeerd wordt. Ondanks vermeldingen als 2.0 compliant, schijnen oudere laptops dit toch niet te zijn. Acer moet een update uitbrengen, of vista een versie die standaard HAL ondersteund, en dit laatste gaat iig niet gebeuren. Veel pc's geven na het her runnen van de Vista readiness tool aan dat ze compliant zijn, maar zijn het niet, dus ook een MS fout.
Een enkeling had succes door andere drives af te koppelen na de Vista disk naar de hdd gekopieëerd te hebben, en vanaf hdd te installeren (zgn flat install).

Verwijderd

Topicstarter
De zogenaamde flat install heb ik ook geprobeerd. Juiste folder aanmaken lokaal, alle install bestanden kopieeren en dan de setup weer starten. Echter de eerst volgende reboot krijg ik dezelfde melding weer. Weet iemand misschien of het mogelijk is om met een bepaalde bootloader een compliant bios te emuleren?

Thnx, Sneakyheaky