Toon posts:

UML Tutorial

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met een goede uml site? bijv. een forum met duidelijk uitleg??Ik loop namelijk tegen problemen op en ik zoek dus hulp.
thanks.

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-11 22:34
Geen site, maar ik kan je wel het boek "Pragmatisch modelleren" van Sander Hoogendoorn aanraden. Vergis je overigens niet in het nut van UML, het heeft weinig tot niets te maken met programmeren. "Language" is dan ook enigszins misleidend, het is een methode.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Imodium schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:29:
Vergis je overigens niet in het nut van UML, het heeft weinig tot niets te maken met programmeren. "Language" is dan ook enigszins misleidend, het is een methode.
UML heeft wel degelijk VEEL te maken met programmeren. Of wil je soms zeggen dat class diagrams, interaction diagrams/collaboration diagrams, statediagrams etc... weinig uitspraak doen over een programma? Er is een reden waarom dit soort dingen vaak eerst gemaakt worden voordat er geimplementeerd c.q. geprogrammeerd wordt... eenduidigheid, bottlenecks bespeuren etc.. om een paar te noemen. Daarbij is de makkelijkste code om aan te passen nog altijd die code die 'niet geschreven is'.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Imodium schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:29:
Geen site, maar ik kan je wel het boek "Pragmatisch modelleren" van Sander Hoogendoorn aanraden. Vergis je overigens niet in het nut van UML, het heeft weinig tot niets te maken met programmeren. "Language" is dan ook enigszins misleidend, het is een methode.
UML is dus allesbehalve een methode. Niet zomaar dingen zeggen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-11 22:34
Iemand die niks van programmeren weet kan prima iets modelleren in UML. UML hoeft per definitie niets te maken te hebben met programmeren, wellicht is dat een betere omschrijving. Het is niet een methode die je toepast, het is een vrij globale notatiewijze ter ondersteuning van methodes. Methode was dan ook een verkeerde woordkeus, ik bedoelde 'manier'.

Ik vond het enkel dubieus dat dit topic in het programmeer forum staat, vandaar. Kenneth: 'holier-than-thou' gedrag is niet nodig :)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Imodium schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:55:
Iemand die niks van programmeren weet kan prima iets modelleren in UML. UML hoeft per definitie niets te maken te hebben met programmeren, wellicht is dat een betere omschrijving. Het is niet een methode die je toepast, het is een vrij globale notatiewijze ter ondersteuning van methodes. Methode was dan ook een verkeerde woordkeus, ik bedoelde 'manier'.
Wat versta je onder programmeren? UML is imho in zekere zin al programmeren, zij het op een macroscopischer niveau.

[ Voor 7% gewijzigd door prototype op 20-03-2007 19:00 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoi deheugden,

Kijk eens even onze Programming Beleid Quickstart door en zie zelf waarom dit topic niet voldoet aan onze richtlijnen. Het gaat daarom dan ook op slot.

Edit: Ik zie overigens dat je het al eerder hebt geprobeerd vandaag; kijk daarvoor ook eens even Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! door. Het is niet de bedoeling als je topic op slot gaat dat je dan doodleuk een nieuw (overigens: nog kariger) topic opent.

[ Voor 45% gewijzigd door RobIII op 20-03-2007 19:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.