PCIE overclock?

Pagina: 1
Acties:

• broti
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb dit topic gelezen en ik heb een vraag: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1206217

Er staat: Door nVidia aanbevolen bij overklokken
Aanbevolen kloks: PCI-E: 125MHz

Ik heb dit nog nooit gedaan? Dit staat standaard toch op 100? Ik heb een Asus P5N-E SLI mobo met een C2D E6300 CPU. Deze heb ik op 3150 MHz draaien met standaard koeling. Wel een 8cm fan op de NB en klein fannetje op SB zitten. vcore voltage heb ik dan op 1.46 ofzoiets. NB voltage op 1.5? (3de stap) FSB loopt dan 1800 MHZ. Geheugen gewoon standaard voltage en standaard frequentie. (666mhz)
Mijn vraag is waarom dat die aanbevolen PCI-E clock zo moet zijn? Wat zijn de voordelen/nadelen/gevolgen??? Ik zou niet weten waar het voor is. Zou iemand mij dit uit kunnen leggen.
Alvast bedankt

Verwijderd

Heet geloof ik linkboost. Werkt alleen met bepaalde kaarten.

• broti
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-11-2025
Dus dit heeft alleen met de prestaties van de VGA kaart te maken? Ik kan dus ook gewoon de Core en Mem snelheid ervan aanpassen. Bedankt dan weet ik denk ik wel voldoende.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
broti schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:32:
Dus dit heeft alleen met de prestaties van de VGA kaart te maken? Ik kan dus ook gewoon de Core en Mem snelheid ervan aanpassen. Bedankt dan weet ik denk ik wel voldoende.
Dat is alleen de snelheid waarop je pci-e bus werkt. Kaart zelf overklokken kan met programmas zoals rivatuner atitool.

Verwijderd

Het is niet echt nuttig die snelheid te verhogen; de bandbreedte is meer dan voldoende, en je hebt alleen maar kans dat je pc instabiel wordt.
Trouwens, waarom kon je het niet gewoon in het door jou genoemde topic vragen? Daar is het tenslotte voor ;)

Verwijderd

Wat ik er altijd van heb begrepen is als je op erg hoge FSB draait, is het soms wenselijk (omdat sommige hardware niet meer werkt ;) ) om je PCI-E snelheid iets hoger te zetten. Dan werkt de hardware weer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:51:
Wat ik er altijd van heb begrepen is als je op erg hoge FSB draait, is het soms wenselijk (omdat sommige hardware niet meer werkt ;) ) om je PCI-E snelheid iets hoger te zetten. Dan werkt de hardware weer.
wat jij bedoelt is denk om je algehele pci bus op 100Mhz te zetten.

zodat deze niet mee gaat met je FSB als je die ophoogt, omdat niet alle pci hardware dat leuk vindt

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:33:
[...]

wat jij bedoelt is denk om je algehele pci bus op 100Mhz te zetten.

zodat deze niet mee gaat met je FSB als je die ophoogt, omdat niet alle pci hardware dat leuk vindt
Het klopt wel wat hij zegt. Sommige chipsets gaan moeilijk doen als je met een hoge HTT/FSB werkt en de standaard PCI frequenties, dan wordt het te zwaar voor de chipset om stabiel de juiste snelheden te leveren. Om de stress van de chipset dan iets te verlichten kun je de AGP/PCIe bus iets opvoeren en dat kan dan een hogere FSB/HTT geven. Het enige voorbeeld dat ik hiervan kan geven is mijn eigen DFI Nf3.
Pagina: 1