Marmitek Invisible Scart 2/300

Pagina: 1
Acties:
  • 1.255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 06:27

Largo

Donderdraak

Topicstarter
Ik zag de Marmitek Invisible Scart 200 liggen bij de mediamarkt voor 3-4 tientjes.
Op de marmitek site stond ook de 300, deze is met grotere zender, dus waarschijnlijk per definitie beter als je de ruimte er voor hebt.

Marmitek 200
Marmitek 300

Ik krijg geen duidelijk beeld bij de maximale afstand tussen de apparaten. 3 meter zou al genoeg zijn voor mijn situatie.

Ideale oplossing - op papier - maar heeft iemand ervaring met dit ding? Het lijkt me wat storingsgevoelig.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:46

robertwebbe

Robert Webbe

Laat ik daar toevallig nou ook nou net tegen aanlopen en op zoek zijn naar ervaringen :)

Volgens mij wordt er een analoge videozender gebruikt. Zolang de afstand niet te groot is en je hebt geen andere 2,4 GHz apparatuur (w.o. WiFi) in huis, dan zou het aardig moeten werken. Die 200 zou je kunnen gebruiken als je flat tv vlak boven je apparaten hebt staan, die 300 als het wat verder weg staat.

Ik heb in het verleden wel ervaring opgedaan met een analoge videozender van een ander merk, werkte ook op 2,4 GHz maar zodra ik dan de laptop aanzette en ging internetten was het beeld aanmerkelijk slechter. De zender (die leek op zo'n 300 model) stond nog geen 4 meter er vandaan maar als je dan tussen de TV en de zender liep, had je ook al een storing te pakken. Dat product voldeed dus zeker niet aan mijn verwachtingen en heb hem er weer tussen uit gehaald.

Het is wel jammer als je dan digitale tv op grote LCD tv wilt kijken en dan krijgt ruis van dit geval. Maar wie weet werkt deze wel goed, ik ben zeer benieuwd!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Wanneer je digitale tv kijkt op een flatscreen zou ik je dit niet aanraden, die analoge zender is voor analoge tv misschien nog wel ok maar ik denk niet dat je ipv hdmi en of rgb dit wil....

edit Ik zie nu net dat hij volledig rgb compatible is, ik vraag me af hoe ze dat doen 3 beelldzenders in 1?

[ Voor 22% gewijzigd door Jur op 22-03-2007 01:11 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 13:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Uit de FAQ:
Product: Invisible Scart 300 Art. nr. 09730
Question: Can I send a RGB signal with the Invisible Scart 300™?

Answer:
No, it is only possible to send a composite video signal (CVBS).
Geen RGB dus... :N

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Largo

Largo

Donderdraak

Topicstarter
Ben een leek op dit vlak.
Ik heb een kleine flatscreen (23 of 26 inch) en digitenne, zou ik er dan substantieel op achteruitgaan met deze oplossing?

Verwijderd

[b][message=27703457,noline]
Ideale oplossing - op papier - maar heeft iemand ervaring met dit ding? Het lijkt me wat storingsgevoelig.
Ik had het probleem als ik de microgolf op zette, dat deze dan storingen gaf...
Dit ging zelfs zo ver, dat ik storingen had, als de buren hun microgolf gebruikte....

(ik zag ook wanneer de gsm afging op mijn tv, maar dat was eigelijk wel handig)

• Largo

Largo

Donderdraak

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:29:
[...]
Ik had het probleem als ik de microgolf op zette, dat deze dan storingen gaf...
Dit ging zelfs zo ver, dat ik storingen had, als de buren hun microgolf gebruikte....

(ik zag ook wanneer de gsm afging op mijn tv, maar dat was eigelijk wel handig)
He jij hebt dit ding dus?
Er wordt beweerd dat je die storing kan voorkomen door een van de andere kanalen te kiezen. Maar dat werkte dus niet?

Verwijderd

Largo schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:34:
[...]

He jij hebt dit ding dus?
Er wordt beweerd dat je die storing kan voorkomen door een van de andere kanalen te kiezen. Maar dat werkte dus niet?
Nee niet dit model, maar iets gelijkaardig. (eens piepen of ik de manufactor terug vind)

Ik stuur nu mijn signalen over het electriciteitsnet...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Het beeld van draadloze A/V zendertjes die zoals deze op 2.4 GHz werken heb ik nog nooit, bij iemand, ergens op deze planeet, zonder storingen zien werken. Ook niet bij korte afstanden van 3 tot 5 meter. Hierbij maakt het dan even niet uit wat voor TV je hebt en of je wel of geen digitenne hebt. De ontvanger is al niet in staat om het beeld "goed" te ontvangen. Vaak is het onderhevig aan ruis of pulserende storing van een van onderstaande oorzaken. Je kan natuurlijk 1 van de 4 beschikbare kanalen uitproberen en met veel geluk redelijk beeld vangen. Maar niets staat vast. Volgende week krijgt je buurman een wifi netwerkje en hopla, daar gaat je mooie beeld over in iets wat niet meer te verteren valt.

Dat het niet goed werkt is (als je er over nadenkt) ook niet raar, aangezien die 2.4 GHz door van alles gebruikt word: Wifi, bluetooth, webcams, babyfoons....
Daarnaast is deze frequentie zoals je zelf al aangeeft ook onderhevig aan storingen van magnetrons en sommige andere apparaten.
Er is al veel over gesproken op dit forum. Met de search zal je meer info vinden... Een oplossing zal uitblijven.

Bottomline:
Als je goed beeld wil, trek je een kabel. Heb ik ook gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 22-03-2007 13:41 ]

Alles kan stuk.

• Largo

Largo

Donderdraak

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:04:
[...]

Nee niet dit model, maar iets gelijkaardig. (eens piepen of ik de manufactor terug vind)

Ik stuur nu mijn signalen over het electriciteitsnet...
Ok leg eens uit, welke apparaten kunnen dat?
Pagina: 1