Verbinden op afstand met dynamisch IP

Pagina: 1
Acties:

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Wanneer je een vast IP adres hebt kun je zeer gemakkelijk met bv Remote Desktop Connection verbinding maken met bv je PC op je werk. Echter, wanneer er iemand anders in je huishouden besluit over te stappen op Casema, die alleen werken met dynamische IP adressen, dan gaat dus niet meer.

Nu zijn er een aantal stukjes software die een hostname koppelen aan een dynamisch IP adres en dan kan je alsnog remote verbinden. Echter, wanneer er op je werk een firewall staat die alleen IP-adressen en geen hostnames kan rerouten, dan ben je dus het haasje.... Of niet?

Kortom, kan ik op een bepaalde manier met een dynamisch IP toch een remote verbinding maken via een firewall die geen hostnames ondersteunt? Het pakket mag geld kosten, als het maar werkt.

Alvast bedankt voor de feedback :*

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kortom, kan ik op een bepaalde manier met een dynamisch IP toch een remote verbinding maken via een firewall die geen hostnames ondersteunt? Het pakket mag geld kosten, als het maar werkt.
Zet ergens een tweede, eigen machine neer die de vertaling doet. Simpel via rdesktop (of sneller: SSH) op je eigen PC, stoer door er een webservice voor te bouwen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mobster schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:40:
Echter, wanneer er op je werk een firewall staat die alleen IP-adressen en geen hostnames kan rerouten, dan ben je dus het haasje.... Of niet?
Come again? Wat heeft je firewall met hostnames te maken?

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-07 20:18
Hostnames is natuurlijk onzin. Dat heb je of dat heb je niet. Daar zal je firewall (normale dan) geen probleem van maken. Maar dan nog over het dynamisch zijnde van het IP adres. Hoe dynamisch is dat? Ik weet dat @home dat ook heeft (heb @home hier) maar in al die maanden heb ik mij IP adres niet zien veranderen. Want ik ben natuurlijk ook continu online. Veranderd alleen als ik bijvoorbeeld 7 dagen offline ben geweest. In het begin maakte ik me ook druk over het veranderen van IP maar nu niet meer.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik vraag me af hoe dynamisch een IP adres is bij Casema. Vaak is de praktijk dat je hetzelfde IP houdt, tenzij je een ander modem hebt en/of het modem een lange tijd uit hebt staan (Weken?)

Als het echt dynamisch is, zou je een DYNDNS account aan kunnen maken en het IP adres daar bijwerken. Of misschien kent je modem wel een DYNDNS functie dat ie dat uit z'n eigen doet (moet je maar in je modem kijken).

dyndns heeft ook diverse tools online staan die via windows een eventuele IP wijziging dat automatisch bijwerkt. Zo zou je altijd onder dezelfde hostname bereikbaar moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 20-03-2007 15:53 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 18:27

Ravefiend

Carpe diem!

Gewoon ff registreren op http://www.logmein.com/ en maak gebruik van de Free version. Kost je niks en je kan toch aan je PC thuis / werk.
Pagina: 1