Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW] zoektermen uitsluiten?

Pagina: 1
Acties:

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Beste BZers,

Is het het ook mogelijk om met de zoekfunctie in PW bepaalde termen uit te sluiten? Ik wil bijvoorbeeld géén mATX bordje hebben, maar als ik -mATX invul, krijg ik helemaal geen resultaten. (ik heb geprobeerd het antwoord hierop te zoeken met de search en in de faq)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Helaas is hier momenteel niet een oplossing voor. Dit specifieke geval zal waarschijnlijk ook mis gaan in een komende uitbreiding. Het is wel iets waar mijns inziens wat aan gedaan kan worden, maar verwacht het dan niet op korte termijn :)

Een collega wees me er op dat dit met moederborden juist wel goed gaat in die komende wijziging. Dus een oplossing voor dit probleem is al in de maak :)

[ Voor 25% gewijzigd door ACM op 20-03-2007 16:42 ]

• schaduw
  • Niet online
jippie! (dan maar even wachten met een nieuw moederbord ;) )

• schaduw
  • Niet online
Nog even een aanvullende vraag;
Zal dit bij de update alleen met moederborden werken, of ook in andere categorien? Het kan bijvoorbeeld behoorlijk handig zijn om tussen de videokaarten AGP of PCI-E uit te sluiten (ik snap dat je in dit geval ook kunt kiezen om gewoon te zoeken op de AGP in plaats van het uitsluiten van PCI-E, maar het is maar een voorbeeld). Of natuurlijk '-Trust' te kiezen in de categorie invoerapparatuur :)

[ Voor 22% gewijzigd door schaduw op 27-03-2007 16:43 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Niet helemaal. Het wordt mogelijk om specificaties van producten te selecteren, zegmaar de losse blokjes waar de huidige namen uit zijn opgebouwd. In eerste instantie zal dat nog redelijk beperkt zijn tot alleen maar dingen 'inclusief' selecteren (dus als je zin hebt kan je alle merken selecteren en dan 'Trust' er uit halen). Voor AGP vs PCI-e zal dat sowieso goed gaan omdat je door de ene te kiezen automatisch de anderen uitsluit natuurlijk.
Voor dingen waar meerdere mogelijk zijn (zoals de moederbordformaten bij kasten) blijft het ook hiermee in eerste instantie lastig. En ook bij bijvoorbeeld videokaarten met 1 AGP en 1 DVI poort zal je ze in eerste instantie niet makkelijk kunnen scheiden van de genen met 2 DVI-poorten en geen AGP (of straks HDMI vs DVI).

Overigens zal er in het begin nog maar weinig veranderen omdat de bijbehorende specificaties natuurlijk eerst nog ingevoerd moeten worden... en dat is veel werk dat niet vanzelf gaat :) Maar anderzijds is deze wijziging nog niet definitief, alle features die er missen kunnen (nog weer later) altijd nog komen.

Ik zou trouwens niet wachten op deze wijziging als je binnenkort iets nieuws wilt kopen, je zal je voorlopig nog even moeten 'behelpen' met de huidige pricewatch ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 27-03-2007 17:04 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Bij een aantal categorieën, waar we de specificaties dusdanig ver kunnen uitsplitsen, is het mogelijk om op een aantal specificaties te zoeken, bijvoorbeeld op ATX en BTX. Daardoor worden andere specificaties, zoals E-ATX en E-BTX, uitgesloten. Daar waar we echter met "combi" specificaties moeten werken, zoals we bij behuizingen verwachten is het niet mogelijk.

Voorbeeld:

• Videokaarten & Moederborden:
- ATX
- mATX
- E-ATX
- BTX
- mBTX
- ...

Hier gaat het goed.

• Behuizingen
- ATX
- mATX
- E-ATX
- mATX / ATX
- ATX / E-ATX
- mATX / ATX / E-ATX
- BTX
- mBTX
- E-BTX
- mBTX / BTX
- ...

Hier gaat het niet goed aangezien er een aantal "combi" specificaties tussen staan.

Bij producten met een enkelvoudige specificatie, zoals moederborden is het geen probleem. Echter bij behuizingen met meerdere specificaties is het wel een probleem.

Moederbord is uitsluitend een mATX of ATX formaat.
Behuizingen daar integen hebben meerdere formaten: ATX + mATX.

[ Voor 16% gewijzigd door Longbeard op 27-03-2007 17:31 ]

Pagina: 1