Goeiendag jongelui!
Ik zit met een naar probleem. Allereerst de specs:
Medion pc
P4 2,66Ghz (s478)
Medion moederbord (met een SiS northbridge)
256mb DDR333 + 512mb DDR400
Medion Radeon Ti4200 AGP 8x
Orginele harde schijf Seagate Barracuda 120Gb ATA
Nieuwe schijf uit mijn eigen pc Maxtor Diamondmax 9 200Gb 8mb cache ATA
Goed. Nu dit bekend is, het voorvalletje;
Mijn zusje heeft weer eens op die computer gezeten.. en tsja.. vrouwen en techniek gaat nou eenmaal niet altijd samen. Dusja.. je raad het al. Windows XP start niet meer. Dus ik met mijn grote kennis wordt ingeroepen.
Ik kijk, check de complete schijf in mijn eigen systeempje.. en ja hoor. Schijf is niet goed meer. Ik denk mooi! Ik smeer mijn vader (zijn pc natuurlijk) een andere schijf aan. Dus hij nu een 200Gb Maxtor schijf.
Allemaal leuk en aardig. Ik deel de partities weer netjes in zoals het orgineel ook ongeveer was, en voer gewoon de recovery console uit. Eerst fdisk /mbr uitgevoerd om de zooi goed te maken, en gaan met die banaan.
De recovery verliep voorspoedig, en ik doe de reboot. En helemaal niks! Zwart scherm.
Dus windows xp cd erin gegooit, en recovery console gedaan. En warempel. geen C:
Dus Fdisk ingedoken... en er waren geen partities opeens meer
En nu komt het!
Fdisk loopt gewoon vast!!!!
Dit heb ik jaren niet meer gezien. Dus uiteraard op GOT gezocht. Ik had iets gelezen over LBA, CHS AUTO en LARGE instelligen. Alles geprobeerd, en alleen bij CHS liep het systeem niet vast.
Tevens doet de CD-ROM speler raar bij het opstarten in dos of het proberen installeren van windows.
Mensen.. wat kan dit zijn?
Kort samengevat:
Herstel ging goed, booten hetzelfde probleem als eerst
Fdisk loopt vast bij elke optie, behalve als de schijf in CHS stand staat
DVD/CDROM speler/brander werkt opeens slecht.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik vermoed zelf het moederbord. Heeft iemand andere ideeën of suggesties?
Ik zit met een naar probleem. Allereerst de specs:
Medion pc
P4 2,66Ghz (s478)
Medion moederbord (met een SiS northbridge)
256mb DDR333 + 512mb DDR400
Medion Radeon Ti4200 AGP 8x
Orginele harde schijf Seagate Barracuda 120Gb ATA
Nieuwe schijf uit mijn eigen pc Maxtor Diamondmax 9 200Gb 8mb cache ATA
Goed. Nu dit bekend is, het voorvalletje;
Mijn zusje heeft weer eens op die computer gezeten.. en tsja.. vrouwen en techniek gaat nou eenmaal niet altijd samen. Dusja.. je raad het al. Windows XP start niet meer. Dus ik met mijn grote kennis wordt ingeroepen.
Ik kijk, check de complete schijf in mijn eigen systeempje.. en ja hoor. Schijf is niet goed meer. Ik denk mooi! Ik smeer mijn vader (zijn pc natuurlijk) een andere schijf aan. Dus hij nu een 200Gb Maxtor schijf.
Allemaal leuk en aardig. Ik deel de partities weer netjes in zoals het orgineel ook ongeveer was, en voer gewoon de recovery console uit. Eerst fdisk /mbr uitgevoerd om de zooi goed te maken, en gaan met die banaan.
De recovery verliep voorspoedig, en ik doe de reboot. En helemaal niks! Zwart scherm.
Dus windows xp cd erin gegooit, en recovery console gedaan. En warempel. geen C:
Dus Fdisk ingedoken... en er waren geen partities opeens meer
Fdisk loopt gewoon vast!!!!
Dit heb ik jaren niet meer gezien. Dus uiteraard op GOT gezocht. Ik had iets gelezen over LBA, CHS AUTO en LARGE instelligen. Alles geprobeerd, en alleen bij CHS liep het systeem niet vast.
Tevens doet de CD-ROM speler raar bij het opstarten in dos of het proberen installeren van windows.
Mensen.. wat kan dit zijn?
Kort samengevat:
Herstel ging goed, booten hetzelfde probleem als eerst
Fdisk loopt vast bij elke optie, behalve als de schijf in CHS stand staat
DVD/CDROM speler/brander werkt opeens slecht.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik vermoed zelf het moederbord. Heeft iemand andere ideeën of suggesties?