Wij hebben net Sharepoint 2007 zonder active directory geinstalleerd. Het werkt goed maar de alerts doen het niet. Dit lijkt vrij logisch want de mailadressen van de gebruikers zijn leeg. Weet iemand hoe ik dit, voorlopig, met de hand aan kan passen? Via Microsoft en Google kom ik niet verder. In Sharepoint heb ik volgens mij alle opties wel bekeken maar zonder resultaat.
staat het niet op een SQL server 2000 ? al is het een msde 
enterprise manager downloaden en inloggen met SA of je windows password
you had me at EHLO
Het is een msde (2005)TheNymf schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:39:
staat het niet op een SQL server 2000 ? al is het een msde
Ga eens kijken of ik de 2005 enterpricemanager erbij kan zetten....
sharepoint central adminsitration > shared services > user profiles and properties.
(daar ergens heet het veld busness email ofzoiets). De central administration kun je vinden op de fysieke machine zelf (snelkoppeling)
Tis ff zoeken maar dan heb je ook wat
(bij ons is dat dus
http://portalnaam:47961/ssp/admin/default.aspx
(daar ergens heet het veld busness email ofzoiets). De central administration kun je vinden op de fysieke machine zelf (snelkoppeling)
(bij ons is dat dus
[ Voor 25% gewijzigd door bonzz.netninja op 20-03-2007 14:55 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Wat hebben ze dat een eind weg gestopt....bonzz.netninja schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:51:
sharepoint central adminsitration > shared services > user profiles and properties.
(daar ergens heet het veld busness email ofzoiets)
(bij ons is dat dus
Je bent een held!!! Ben een dag aan het zoeken geweest. Bedankt!!
* bonzz.netninja zoekt zich al jaren het leplazerus door sharepoint
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een demo omgeving als volgt opgesteld.
Windows 2003 Server. Met daarop Sharepoint Server2007.
Ik heb alle gebruikers een e-mail adres gegeven en een alter aangemaakt op een change van een announcement. Ik heb daar een gebruiker toegevoegd (zie hem ook in de lijst staan van alerts voor een bepaalde gebruiker) maar ik krijg de alert niet.
Ik maak (nog) geen gebruik van Exchange Server en heb de outbound mail server staan op smtp.chello.nl. De demo machine staat gewoon bij mij thuis en mijn mail verstuur ik normaal gesproken ook gewoon via die smtp server. Dat zou toch moeten lukken?
Windows 2003 Server. Met daarop Sharepoint Server2007.
Ik heb alle gebruikers een e-mail adres gegeven en een alter aangemaakt op een change van een announcement. Ik heb daar een gebruiker toegevoegd (zie hem ook in de lijst staan van alerts voor een bepaalde gebruiker) maar ik krijg de alert niet.
Ik maak (nog) geen gebruik van Exchange Server en heb de outbound mail server staan op smtp.chello.nl. De demo machine staat gewoon bij mij thuis en mijn mail verstuur ik normaal gesproken ook gewoon via die smtp server. Dat zou toch moeten lukken?
Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
en dat is hoe hetzelfde probleem? Nou goed
Zoals ik ook al zei tegen hacking mike. Check ff de central administration. Bekijk ook even de log files en kijk of de server terug komt met foutmeldingen. Lijkt erop dat hij de smtp server niet goed kan vinden/niet juist benaderd. Zit er geen authendicatie op die smtp server? Of probeerd MOSS met een ongeldige user/pass te authenticeren terwijl hij bij chello dat anoniem zou moeten doen?
Ook kun je even check hoe de alerts worden bezorgt. Die kun je namelijk periodiek of meteen laten bezorgen. Wellicht zit ie in de pijplijn
Als laatste zou ik nog even de gewoon simpele dingen checken als poorten e.d op routers. En dat soort zaken. Kan de server uberhaupt wel mail versturen?
Zoals ik ook al zei tegen hacking mike. Check ff de central administration. Bekijk ook even de log files en kijk of de server terug komt met foutmeldingen. Lijkt erop dat hij de smtp server niet goed kan vinden/niet juist benaderd. Zit er geen authendicatie op die smtp server? Of probeerd MOSS met een ongeldige user/pass te authenticeren terwijl hij bij chello dat anoniem zou moeten doen?
Ook kun je even check hoe de alerts worden bezorgt. Die kun je namelijk periodiek of meteen laten bezorgen. Wellicht zit ie in de pijplijn
Als laatste zou ik nog even de gewoon simpele dingen checken als poorten e.d op routers. En dat soort zaken. Kan de server uberhaupt wel mail versturen?
Jeetje wat 'dom'. Ik ging wat testen. was ingelogd als mezelf. en had mezelf een alert toegevoegd. Sharepoint is zo slim om mij geen alert te versturen als ik zelf de verandering doe....even inloggen als iemand anders en ik krijg netjes een Alert.
Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
ah
weer wat geleerd dat er daar een check op zit. Wel goed eigenlijk, anders wordt je daar ook goed gestoord van
Nooit handmatig in de databse gana zitten hakken, geheid dat je daar later (misschien zelfs pas jaren later bij een herindexering/archivering) tegen allerlei enge inconsistenties aanloopt.
Microsoft zal pas weer support geven als je de backup van voor de handmatige wijzigingen hebt teruggezet:
Support for changes to the databases that are used by Office server products and by Windows SharePoint Services
Taken die je zonder al te veel risico op de db uit kunt voeren: Information about the Maintenance Plan Wizard in SQL Server 2005 and about tasks that administrators can perform against SharePoint databases
Microsoft zal pas weer support geven als je de backup van voor de handmatige wijzigingen hebt teruggezet:
Support for changes to the databases that are used by Office server products and by Windows SharePoint Services
Taken die je zonder al te veel risico op de db uit kunt voeren: Information about the Maintenance Plan Wizard in SQL Server 2005 and about tasks that administrators can perform against SharePoint databases
Toch moet ik hier weer op terugkomen. Waarschijnlijk toch wat blijven hangen. Heb het opnieuw getest en ook van mijzelf een alert gekregen.bonzz.netninja schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:57:
ahweer wat geleerd dat er daar een check op zit. Wel goed eigenlijk, anders wordt je daar ook goed gestoord van
ik bedacht mij net dat er nog wel een belangrijk punt bij is. Vandaar deze kick omhoog. Als er namelijk een nieuwe update vanuit de AD komt worden handmatig ingevoerde e-mail adressen overschrevenVerwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:56:
[...]
Wat hebben ze dat een eind weg gestopt....
Je bent een held!!! Ben een dag aan het zoeken geweest. Bedankt!!
Klopt en dat is inderdaad ok. Wij hebben geen AD en proberen nu een eigen database te koppelen. Is ook nog een complex probleem. De theorie is mooi maar de praktijk helaas nog anders.bonzz.netninja schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:05:
[...]
ik bedacht mij net dat er nog wel een belangrijk punt bij is. Vandaar deze kick omhoog. Als er namelijk een nieuwe update vanuit de AD komt worden handmatig ingevoerde e-mail adressen overschreven
Waarvan wil je gebruik maken? Forms authentication is nu namelijk mogelijk met 2007
Profielen inlezen. Bijvoorbeeld het mailadres uit onze (externe) database koppelen aan de gegevens van de gebruikers in Sharepoint. (en dan iedere nacht laten draaien om de gegevens bij te werken).Glorix Jim schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:57:
Waarvan wil je gebruik maken? Forms authentication is nu namelijk mogelijk met 2007
Pagina: 1