[help] "redpush" sharp 1080p LCD

Pagina: 1
Acties:

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
Alhoewel ik heel tevreden ben over de sharp 37XD1E full HD LCDTV begin ik me afgelopen dagen toch wel te irriteren aan een 'rode gloed' welke vooral aanwezig is bij bewegend beeld, camera bewegingen van links naar rechts en terug, en vooral rondom oogkas. Het lijkt alsof een rode gloed de personen 'trailt' je zou het 'red push / oversaturatie' kunnen noemen.

Nu denk ik dat dit geen mankement is van de TV, daarom heb ik deze post ook niet in het sharp topic geplaatst, maar het heeft wellicht iets te maken met mijn 'connectie DVI > HDMI of mijn processor snelheid.

Uiteraard heb ik elders op het web en binnen tweakers gezocht maar kan niet echt een oplossing vinden. Ook zie ik niemand een dergelijk probleem posten met dezelfde TV daarom ga ik er vanuit dat er iets mis zit in mijn setup.

Zelf heb ik het een en ander aan de instellingen veranderd waardoor het 'effect' iets minder lijkt maar nog steeds is het effect irritant. Alhoewel het bij SD(kabel) uitzendingen amper merkbaar is en SD via mijn pc ook duidelijk minder is het probleem toch evident aanwezig bij het bekijken van HD films en series bv 'rome'.

Nu lijkt het mij een encoding error. Dit zou kunnen betekenen dat het te maken heeft met de qualiteit van mijn HDMI < DVI kabel (5 meter , best dik en gouden connectoren, alhoewel goedkoop en merkloos gekocht via ebay )

Of de processor snelheid van mijn PC X2 3800+ (2x 2ghz) leuk en aardig dat dual core maar bij het spelen van zware HD films zal toch echter 1 2ghz processor zijn werk doen, misschien is deze niet krachtig genoeg?

Of ligt het probleem aan software instelling in mijn PC iets te doen met mijn ATI X1800 videokaart?

Ik hoop dat ik hierbij voldoende info heb gegeven en dat een van jullie mij met suggesties kan helpen. :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

De kabel, processor en videokaart kun je zo goed als uitsluiten.

1. Als de kabel niet goed is zie je meestal roze spikkels overal in beeld, en niet alleen om ogen of bij bewegingen.
2. Zelfde geldt eigenlijk voor de videokaart.
3. Bij een te trage CPU krijg je geen vreemde kleuren, maar schokkend beeld. een X2 3800 is prima in staat HD content af te spelen.

Encoder: kan, maar aangezien je het bij alle videos heb lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Blijf nog over de TV zelf. Ik denk dat een of ander beeldverbeteringsalgoritme in de TV deze dingen veroorzaakt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Deze tv heeft iets van 'TruD' (soort van smooth motion enabler ofzo) dacht ik, kun je dat uitzetten en het dan bekijken?

Greetz MrBaaco

• BlowFish
bedankt voor de reacties,

De TV heeft inderdaad TruD, welke enkel kan worden ingeschakelt in samenwerking met kabel niet over hdmi.

Heb nogeens gekeken , er is een optie "dynamisch bereik in hdmi settings, deze stond op enhanced staat nu op normaal, de kleuren zijn veel 'blauwer' en het rood is weg :) .. helaas want beeld is iets minder mooi..

bedankt voor de reacties iig :)

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Mooi om te horen...

Greetz MrBaaco

• BlowFish
hmm toch niet, Het probleem is 'minder' maar weg is het niet helaas. Kan het echt niet aan de kabel liggen?

of heb ik een 'defecte' TV. (het probleem verschilt per hf film de ene x is het heele rg de andere x minder)
Pagina: 1