[2003] Drive mappings op de server, nu voor terminal clients

Pagina: 1
Acties:

• Shingen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 12:49
Hallo,

Heb al druk gezocht op GOT maar kon niks hierover vinden dus hier komt de vraag:

Ik heb een windows 2003 terminal server draaien met daar een tiental netwerk mappings naar een andere server. Zodra ik inlog via RDP op de server heb ik die mappings niet en zou ik ze opnieuw aan moeten maken. Ik kan hier natuurlijk een opstart script voor maken, echter vroeg ik me af of dit niet standaard is in te stellen op de server zelf dat iedere client die inlogt via RDP standaard de mappings die de server heeft meekrijgt.

(in dit geval maakt het niet in welke gebruiker inlogt voor de mappings op de andere server heeft iedereen alle rechten!)

Alvast bedankt

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-02 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Shingen schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:24:
Ik kan hier natuurlijk een opstart script voor maken, echter vroeg ik me af of dit niet standaard is in te stellen op de server zelf dat iedere client die inlogt via RDP standaard de mappings die de server heeft meekrijgt.
Een server heeft geen mappings, users hebben drive-mappings naar bepaalde shares. Meest eenvoudige is dus om deze via een loginscript aan te bieden aan de users.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Shingen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 12:49
oke, ik had ze onder admin aangemaakt, dus wordt gewoon een opstart script.

bedankt voor je reply

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Shingen schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:34:
oke, ik had ze onder admin aangemaakt, dus wordt gewoon een opstart script.
een login script bedoel je.

@ startup is er namelijk geen logged on user wiens credentials je daarvoor kan gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
Kun je hardcoden mocht het nodig zijn, maar je veiligheid is compleet weg...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zo'n "oplossing'" moet je niet eens willen bedenken vind ik persoonlijk, maar goed....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1