Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Muziek afspelen in WMP hapert regelmatig*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.068 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet niet of dit al bekend is of zelfs al een oplossing voor is, maar ik heb een probleem in Vista met WMP.

Bij het afspelen van muziek/mp3 dan krijg ik constant een hapering. Het is gewoon een hapering van nog geen seconde met wel irritant. Dit is niet bij het afspelen van films.

De hapering komt ongeveer eens per nummer voor.

Weet iemand hier meer vanaf?

Kyle

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet even in je topic titel wat precies je probleem is, in plaats van dat je een probleem hebt :P

Verwijderd

Komt het probleem aan het eind van het nummer voor (ongeveer 19 seconden voor het eind)?
Bij mij was dat probleem opgelost door bij de properties van mijn speakers "Disable all sound effects" aan te vinken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het komt echt ineens, niet verwacht en telkens op een andere tijd. Ik heb wel een nieuwe geluidskaart gekocht maar ik neem aan dat het daar niet aan kan liggen omdat bij films ik er geen probleem mee heb.

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Deze kan ik wel ff kikken.

Ik heb afgelopen weekend een HTPC gebouwd met wat spullen die ik nog had liggen. te weten een A64 3500+(Socket939) en 2x OCZ PC3200.

Dit alles op een asrock moederboard wat ik speciaal hiervoor nieuw heb aangeschaft.De case waarin het gebouwd is is een Antec fusion 2 (Nieuw). Voeding een spiksplinternieuwe coolermaster.

Met het geheugen en met de CPU heb ik nooit eerder probs gehad.

Alles loop ook prima alleen muziek niet. ongeveer elke 30-40 sec. lijkt het net alsof je naar een oud cassettebandje zit te luisteren. De muziek vertraagt / sleept een beetje.

Dit probleem bestaat bij zowel mediaplayer als winamp en met alle mogelijke drivers die ik maar heb kunnen vinden. Uiteindelijk heb ik een prima werkende Creative XFI uit een andere pc gehaald maar ook op die kaart, met verschillende drivers nog steeds hetzelfde.

Het probleem beperkt zich ook niet tot MP3, ook audio cd's die in de dvd rom player worden afgespeeld laten hetzelfde geluid horen.

Na 4 dagen zoeken heb ik alles wel geprobeert maar ik kom er echt niet meer uit.

iemand nog ideeën??

[ Voor 15% gewijzigd door Bornin op 23-08-2007 18:52 ]

Non taken

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:42

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

bornin7ty2 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:31:
Deze kan ik wel ff kikken.

Ik heb afgelopen weekend een HTPC gebouwd met wat spullen die ik nog had liggen. te weten een A64 3500+(Socket939) en 2x OCZ PC3200.

Dit alles op een asrock moederboard wat ik speciaal hiervoor nieuw heb aangeschaft.De case waarin het gebouwd is is een Antec fusion 2 (Nieuw). Voeding een spiksplinternieuwe coolermaster.

Met het geheugen en met de CPU heb ik nooit eerder probs gehad.

Alles loop ook prima alleen muziek niet. ongeveer elke 30-40 sec. lijkt het net alsof je naar een oud cassettebandje zit te luisteren. De muziek vertraagt / sleept een beetje.

Dit probleem bestaat bij zowel mediaplayer als winamp en met alle mogelijke drivers die ik maar heb kunnen vinden. Uiteindelijk heb ik een prima werkende Creative XFI uit een andere pc gehaald maar ook op die kaart, met verschillende drivers nog steeds hetzelfde.

Het probleem beperkt zich ook niet tot MP3, ook audio cd's die in de dvd rom player worden afgespeeld laten hetzelfde geluid horen.

Na 4 dagen zoeken heb ik alles wel geprobeert maar ik kom er echt niet meer uit.

iemand nog ideeën??
*zacht kickje omhoog* O-)
Sinds vorige week heb ik ook ineens dit probleem.
Ik vroeg me af of je de oplossing gevonden hebt in tussentijd?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Zelfde probleem hier, zowel met DirectSound als WaveOut. Het lijkt wel alsof Windows Vista het geluid niet goed verwerkt. Er zijn volgens de status van DirectSound geen buffer problemen. Het geluid vertraagt even een kwart seconde met een kleine hapering en gaat dan weer goed verder. Het probleem komt vooral voor als je de harde schijven belast. Mag niet voorkomen toch? Daar is de buffer toch voor bedoeld? Ik heb verder overigens geen problemen met de prestaties van mijn computer.

Is dit een bekend probleem? Is er een oplossing?

Trouwens hapert mijn muis cursor tegelijk met de hapering in de muziek. Het gebeurt ook soms met standaard Windows geluiden. Zolang ik geen muziek afspeel heb ik geen last van deze storingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 02:59 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Toevallig internet in gebruik tijdens de hapering? Er is namelijk al een tijdje bekent dat slechte netwerkdrivers dit probleem veroorzaken. Er schijnt een hotfix voor te zijn, maar schijnbaar werkt deze niet bij elke situatie. Update dus je netwerk en audio drivers en kijk of het nog zo is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Ik had het probleem juist toen ik van Vista terug naar XP ging het probleem is de driver versies. De belangrijkste hiervan is je Chipset meestal voor een laptop Intel te updaten naar de nieuwste versie. Het kan ook een conflict zijn die je netwerkdrivers veroorzaken oftewel probeer van alle mogelijke drivers de nieuwste te vinden en te installeren dan moet het helemaal goed komen

(Hoop ik)

Verwijderd

Ik heb drie dingen gedaan:

- Netwerk drivers updaten
- Chipset drivers updaten
- Overklokken uitgezet

En nu lijkt hij het weer goed te doen :)

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Het is inderdaad een algemene bug in vista welke met je netwerkdrivers te maken heeft, bij netwerkverkeer hapert het geluid dan

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Zie nu pas dat het topic weer leefde :d

Bij mij bestaat het probleem nog steeds, enige manier om er af te raken is een kabel ipv wireless.
Het rare is dat ik op mijn laptops totaal geen probleem heb :s.

Nou ja, de HTPC zit voortaan aan de kabel en de enige pc die het probleem nog kent is de game machine en die gebruik ik niet voor muziek.

Non taken

Verwijderd

Thnx voor het antwoord bij mij deed hij het raar genoeg ook weer het haperen nadat ik de pc opnieuw had opgestart het is idd de Wireless Driver voor internet want bekabeld heb ik geen problemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:12:
Thnx voor het antwoord bij mij deed hij het raar genoeg ook weer het haperen nadat ik de pc opnieuw had opgestart het is idd de Wireless Driver voor internet want bekabeld heb ik geen problemen.
Iemand nog enig idee welke driver ik dan kan gaan gebruiken voor mijn Wireless want het is immers een laptop..... waar ik wel mee zou willen internetten. Het gaat om de een Broadcom Wireless Lan Adapter :? In een acer 9414ZWSMi het priobleem is dus gewoon dat ik niet naar Vista wil omdat het teveel harde schijf ruimte inneemt en veel van mij spelletjes er niet op draaien.

Specs : Intel Dual Core 1,86 ghz
Mem : 2gb 667mhz
HD : 120 GB
Video : Nvidia Geforce Go 7300 128mb

Ik zou het nou echt niet meer weten want heb al van alles geprobeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 10:19 ]

Verwijderd

Ik dacht dat het probleem was opgelost, maar nu weer dezelfde problemen. Het internet afgezocht naar een oplossing, maar helaas zonder resultaat. Het lijkt op hele willekeurige momenten te gebeuren, dan haperen het geluid en de muiscursor heel even.

Als iemand een oplossing heeft dan hoor ik dat graag.

Verwijderd

Oke... het is alweer een tijd geleden, maar ik wilde toch nog even melden dat ik lange tijd hetzelfde probleem heb gehad. Ik ben nog wat voorzichtig met melden dat het bij mij is opgelost, maar wil toch even aangeven wat ik gedaan heb. Ik maakte gebruik van on-board geluid en LAN onder Vista 64 bit. Ik had regelmatig last van haperingen tijdens afspelen Mp3 of WAV en het beeld bevroor dan ook. Dit duurde van heel kort tot enkele seconden. Heel vervelend.
Eerst heb ik on-board audio uitgeschakeld en een aparte geluidskaart gekocht. Het probleem werd toen al minder, maar bleef nog wel. Uiteindelijk heb ik ook de on-board LAN uitgeschakeld en een aparte netwerkkaart gekocht. Ook heb ik de displaydrivers van mijn toch al aparte VGA kaart vernieuwd. Nu, sinds een kleine week, heb ik geen last meer gehad van haperingen. Ik hoop dat bij mij dit probleem nu is opgelost...
Pagina: 1