Is Internet + bellen sowieso aan te bevelen?

Pagina: 1
Acties:

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08-2024

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Topicstarter
Momenteel loopt mijn Internetverbinding via XS4ALL. Ben al een aantal jaar bij hun en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad.
Maar... € 40,- voor een ADSL Lite abo met 3mb up en 512Kb down vindt ik gewoon erg veel geld. Hoe goed hun service ook mag zijn.

Overal hoor/zie/lees je aanbiedingen van Internet + bellen, tegen vaak erg aantrekkelijke tarieven.
In dit forum lees ik eigenlijk alleen maar negatieve reacties hierover. Welke provider ik ook bedenk (KPN / Speedlinq / ORANGE / Abel), je leest hier veel negatieve zaken en eigenlijk bijna nooit iets van iemand waarbij het hele traject van aanvraag tot en met oplevering alles in 1 keer vlekkeloos verliep.

Is deze hele hype rondom internetten + bellen gewoon nog niet volwassen genoeg en moet ik dus nog maar gewoon wachten totdat we weer een fase verder zijn?
Of is het verstandig om nu toch al te switchen naar één van bovenstaande providers en maar bidden dat alles goed gaat.

Kortom tips gewenst. En laat iemand bij wie deze hele overstap (bijna) vlekkeloos verlopen is ook eens een reactie geven.

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik vertrouw 't zelf niet iig. Doe mij maar gewoon een koperen lijn van de kpn, daarvan heb ik hier nog niet meegemaakt dat 'ie 't niet deed. Sowieso kansloos trouwens: adsl gaat ook over dat koperpaar dus kun je 't net zo goed ook meteen gebruiken om te bellen... Door via het adsl-signaal te bellen voeg je alleen maar punten toe die mis kunnen gaan.

[ Voor 44% gewijzigd door CyBeR op 20-03-2007 13:24 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 17:07
ik hoef geen topic te openen voor mij versatel/tele2 lijn die binnen vier dagen omgezet was (eigen veiligheidsmarge tussen afsluiting door demon en aansluitings door versatel). en dat ik sindsdien eigenlijk met een enkele uitzondering eigenlijk nooit downtime gehad heb. Daarom vind je alleen de probleemgevallen hier.

Zelfde geldt voor internetplusbellen van KPN. Er IS een grote groep met problemen, maar er is een nog grotere groep met geen problemen.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:15

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik ben aan het overwegen om van XS4All adsl over te stappen naar kabelinternet inclusief bellen. Wel heb ik enige tijd geleden bewust gekozen om voor mijn GSM een abo te nemen ipv prepaid omdat de kans op uitval van telefonie nu nog aanwezig is. Overigens zijn dit geen extra kosten voor mij aangezien mijn werk een standaard vergoeding overmaakt.

Ik hoop dat in de toekomst de verbingen betrouwbaarder worden. Op dit moment neem ik het voor lief, ik bespaar aanzienlijk op de internet en bel kosten door over te stappen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

PROnline schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:26:
... Daarom vind je alleen de probleemgevallen hier.

Zelfde geldt voor internetplusbellen van KPN. Er IS een grote groep met problemen, maar er is een nog grotere groep met geen problemen.
Helemaal eens met deze stelling.

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

ik heb eergisteren nog een KPN SLIMbellen aangesloten, net zoiets en gingmakkelijker dan verwacht, mede doordat men vanaf een gewone KPN lijn af kwam

Simplicity is de bom...

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ikzelf heb toen bij het kopen van ons huisje (eerste huis/samenwonen) ook gekozen voor bellen en internet tesamen. Dit dan bij Orange met het family pakket. Ik moet zeggen dat ik maar vrij weinig probleempjes heb gehad, dus ben er dan ook zeer tevreden over.
Daarnaast heb ik nog wel de KPN lijn erachter hangen waardoor ik altijd een backup heb.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 19:40

Zenix

BOE!

ik heb internet + telefonie van Tiscali, geen enkel probleem vanaf begin tot nu nog gehad.

Verwijderd

Het is verstandig om stap voor stap de overgang te maken naar een totaalpakket, zeker omdat je nu je internet bij xs4all hebt. Pas dan kan er niks fout gaan. Vaak onstaan talloze problemen, omdat mensen alles in een keer geregeld willen hebben. De kans dat dan een technische fout onstaat is dan groter dan normaal.

Laat je zowieso altijd goed informeren over de voor- en nadelen van een totaalpakket. Het komt veel voor dat als je er niet om vraagt, de verkoper niet alle informatie doorgeeft.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zenix schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:37:
ik heb internet + telefonie van Tiscali, geen enkel probleem vanaf begin tot nu nog gehad.
Yep. Same here. Nu stel ik niet zulke hoge eisen aan de beschikbaarheid van m'n telefoonlijn, maar elke keer dat ik wou bellen, kon ik bellen zonder onderbrekingen en met goede geluidskwaltieit. Dus dat is de 45 euro die ik per maand bespaar in vergelijking met XS4ALL me meer dan waard.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:37:
Het is verstandig om stap voor stap de overgang te maken naar een totaalpakket, zeker omdat je nu je internet bij xs4all hebt. Pas dan kan er niks fout gaan. Vaak onstaan talloze problemen, omdat mensen alles in een keer geregeld willen hebben. De kans dat dan een technische fout onstaat is dan groter dan normaal.
Ach. XS4ALL is echt niet heilig hoor, in tegenstelling tot wat de XS fanboys je doen willen geloven. Gebrekkige informatie voorziening vanuit XS4ALL heeft mij nog de meeste problemen gegeven.

[ Voor 39% gewijzigd door Gunner op 20-03-2007 13:41 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:09

Cyphax

Moderator LNX
Mijn ouders hebben KPN's internetplusbellen en dat gaat op zich prima, af en toe gaat het echter mis en kan de andere kant niets meer horen. De oude analoge lijn is over het algemeen betrouwbaarder, maar het is misschien iets goedkoper als je een pakket neemt waar bellen en internet in zit :)
Ik zou het in dat geval wel doen. Dat er heel soms iets misgaat, ach. Ik zou daar niet zoveel problemen mee hebben, bel wel opnieuw. Ik bel sowieso heel weinig.

Saved by the buoyancy of citrus

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 11:11

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Colan schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:32:
ik heb eergisteren nog een KPN SLIMbellen aangesloten, net zoiets en gingmakkelijker dan verwacht, mede doordat men vanaf een gewone KPN lijn af kwam
Als ik het goed begrepen heb, gaat KPN analoog bellen uitfaseren. Dat gaat natuurlijk moeilijk lukken als overstappen niet gemakkelijk zou zijn.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

internet+telefonie van tiscali hier. Tot nog toe geen problemen...

blub

Verwijderd

Na alle ellende waarbij ik bij mensen heb moeten helpen met het oplossen met hun problemen met die totaalpakketten (b.v. KPN-IPB) en de teleurstellende competentie bij de bijbehorende helpdesks,
adviseer ik tegenwoordig om een gewoon goed breedband abbo (adsl/kabel) te nemen en een losse VOIP provider (b.v. Voipbuster), dan is het een kwestie van goede router nemen of een ATA kastje aansluiten en de mensen hebben een onofhankelijk internet-bellen abbo.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 19:40

Zenix

BOE!

Tiscali Telefonie heeft ook voordeel dat het bellen naar vaste nummers in nederland gratis is, wat veel andere voip providers ook niet hebben. Ik heb gewoon KPN omgezet naar belbudget 9,95 ofzo is dat per maand. Is dezelfde prijs die je betaald voor kaal koper zonder KPN. Op die manier ben je altijd bereikbaar via de KPN analoge lijn, en als de voip er ooit uitligt kan je bellen. Ik zelf bel dus via tiscali en wordt gebeld via KPN. Dat is vele malen goedkoper voor mij, ongeveer 5 euro per maand aan telefoonkosten van tiscali( want je betaald natuurlijk wel voor bellen naar mobie/buitenland etc)

[ Voor 0% gewijzigd door Zenix op 20-03-2007 14:07 . Reden: typo ]

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08-2024

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Topicstarter
PROnline schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:26:
ik hoef geen topic te openen voor mij versatel/tele2 lijn die binnen vier dagen omgezet was (eigen veiligheidsmarge tussen afsluiting door demon en aansluitings door versatel). en dat ik sindsdien eigenlijk met een enkele uitzondering eigenlijk nooit downtime gehad heb. Daarom vind je alleen de probleemgevallen hier.

Zijn er nog 'voorkeur' provider op te noemen vwb internet + bellen, waarbij de kans op snelle en correcte aansluiting en overschrijving groter is dan bij anderen?
Is KPN beter dan bijv. Speedlinq of Orange? Of maakt dat eigenlijk allemaal niet uit.

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:54

seninha

god's right foot

Sinds een maand heb ik ADSL+telefoon via Abel. Nog steeds erg tevreden. Enig verschil met mn KPN lijn is dat het geluid van de gespreken lager is. Ben al in de modem gedoken maar kan niets vinden om dit te verhogen.

Maar verder ben ik dus erg tevreden. Helemaal wat prijs betreft.
Nu : € 35 p/mnd , all in dus :)

hiervoor:
ADSL € 35
Telefoon : ongeveer €30 p/mnd

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:46:
Na alle ellende waarbij ik bij mensen heb moeten helpen met het oplossen met hun problemen met die totaalpakketten (b.v. KPN-IPB) en de teleurstellende competentie bij de bijbehorende helpdesks,
adviseer ik tegenwoordig om een gewoon goed breedband abbo (adsl/kabel) te nemen en een losse VOIP provider (b.v. Voipbuster), dan is het een kwestie van goede router nemen of een ATA kastje aansluiten en de mensen hebben een onofhankelijk internet-bellen abbo.
Same here 8) 8)
Pagina: 1