Toon posts:

Eigen ERP pakket op de markt

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als 4e jaars student Commerciele Economie op de Hogeschool van Amsterdam ben ik momenteel bezig met mijn afstudeeropdracht. De opdracht houdt kort gezegd het volgende in:

Het bedrijf waar ik afstudeer heeft zelf een ERP pakket ontwikkeld. Het systeem is in de loop der jaren doorontwikkeld door een externe IT-consultant aan de eisen en wensen van het bedrijf. Momenteel wordt er door de werknemers naar grote tevredenheid mee gewerkt, dat binnen het bedrijf de gedachte leeft om het pakket commercieel in de markt te zetten.

Gedacht wordt aan een constructie met een partner waar ze het pakket aan kunnen verkopen, die het pakket dan gaat verkopen.
Mijn opdracht is om de mogelijkheden tot het verkopen te onderzoeken, evenals het vinden van een geschikte partner die bereid is het pakket van het bedrijf te kopen.

Ik ben dus op zoek naar een partij (bijvoorbeeld softwareleverancier) die ons eigen pakket, dat uitstekend toepasbaar is bij groothandels en importeurs, in zijn portfolio op wil nemen en wil gaan leveren. Iemand tips en/of contacten m.b.t. dit onderwerp??

Alvast bedankt!

Verwijderd

volgens mij is dit forum niet helemaal bedoeld als plek voor aquisities danwel netwerk werkzaamheden?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 23:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar had je zelf al gezocht :? Kan me niet aan het idee onttrekken dat er genoeg leveranciers / partners te vinden zijn die ERP-oplossingen aanbieden. Sowieso zou ik me als ik jou was wel op leveranciers / partners richten die ook kennis van het door jullie gebruikte DB en OS hebben. Dat scheelt namelijk een heel stuk in de kosten om het voor hen rendabel te maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Opnemen in een portfolio is leuk, maar waarom zou een bedrijf dat niet doen? :) Waarom zou een partij gaan lopen voor jouw pakket? Het is een leuke binnenkomer, maar wie zegt dat ze niet hun eigen software of andere producten gaan verkopen ipv jouw product? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Maar het forum is wel geschikt om ideeen op te doen.

Je zal eerst eens moeten uitzoeken hoe je pakket is tov de markt:
- Biedt het meerwaarde
- Hoe denk je het te gaan ondersteunen (lange termijn support!)
- Configureerbaarheid
- Hoe generiek is het voor een markt
- Welke markt?
- Enz.

Als je dat een beetje voor ogen hebt, dan kan je een partner zoeken die er bij past. Of tegelijkertijd, maar als je het niet goed voor ogen hebt, dan kom je niet ver.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En daarnaast: waarom zou ik als potentiele klant jouw pakket willen hebben? Jullie hebben 0,0 ervaring er in; waarom moet ik jullie pakket nemen en niet het pakket van een gerenommeerd bedrijf wat zich al bewezen heeft? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Ten eerste zeer knap dat jullie zelf zoiets complex hebben kunnen ontwikkelen. Ik ben het wel eens met de opmerkingen van Motrax daarbij wil ik aanvullen dat bijvoorbeeld Oracle en SAP er wel overeens zijn dat ERP is uitontwikkeld en enkel critische updates of kleine nieuwe aanvullingen (lees: bijvoorbeeld RFID package) aan hun pakketten doen. Als jullie dit op de markt willen brengen kijk dan bijvoorbeeld dan naar soa en mashup in het verlengde daarvan.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-07 12:49

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Op GoT is acquisitie niet gewenst en niet toegestaan.

Topic gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.