FTP server kan niet benaderd worden

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb Filezilla Server 0.9.23 beta geinstalleerd op mijn XP MCE machine. Lokaal werkt het allemaal, ik kan connecten via mijn externe ip, dus ftp://externeip:poort. (Als poort heb ik overigens al twee alternatieven geprobeerd, gezien 21 nog weleens geblockt wil worden door providers) Het probleem is echter dat iemand van buiten er niet op kan komen. Ik zie zelfs geen enkele activiteit in Filezilla. Een firewall, buiten de Windows firewall, heb ik niet. Ook zit ik niet achter een router. NOD32 heb ik wel, welke misschien roet in het eten zou kunnen gooien doordat hij potentially unwanted applications e.d. blockt maar ook als ik dit allemaal uit zet of heel NOD uit zet werkt het niet. Iemand? Ik zie denk ik iets heel doms over het hoofd.

De foutmelding die een externe gebruiker in zijn FTP-programma krijgt is:
can't get "ftp://mijnip:4000" host entry
Connection to ftp://mijnip:4000 failed

Verwijderd

Hoe test jij of het intern werkt? vanaf dezelfde PC, of een andere PC in je LAN?
Hoe kan het zijn dat jij zonder firewall en internet aan een router zit, met een windows XP bak nota bene? Dat moet een fout zijn mag ik hopen, zeker omdat je wel zelf doorhebt dat je externe IP niet noodzakelijkerwijs hetzelfde is als je interne adres heb ik de indruk dat je dus ook een intern IP adres hebt... klopt dat?

Kun je eens een klein beetje informatie posten? intern IP, provider, en een klein verhaaltje of schetje over hoe je netwerk inelkaar steekt? Want volgens mij heb jij een modem dat ook netjes NAT doet (en dus router is) óf je bent echt volslagen levensmoe aan het Web aangesloten. (i.e. Windows XP zonder firewall of NAT direct bereikbaar van buiten)

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:11:
Hoe test jij of het intern werkt? vanaf dezelfde PC, of een andere PC in je LAN?
Hoe kan het zijn dat jij zonder firewall en internet aan een router zit, met een windows XP bak nota bene? Dat moet een fout zijn mag ik hopen, zeker omdat je wel zelf doorhebt dat je externe IP niet noodzakelijkerwijs hetzelfde is als je interne adres heb ik de indruk dat je dus ook een intern IP adres hebt... klopt dat?

Kun je eens een klein beetje informatie posten? intern IP, provider, en een klein verhaaltje of schetje over hoe je netwerk inelkaar steekt? Want volgens mij heb jij een modem dat ook netjes NAT doet (en dus router is) óf je bent echt volslagen levensmoe aan het Web aangesloten. (i.e. Windows XP zonder firewall of NAT direct bereikbaar van buiten)
Ik test vanaf dezelfde PC. Met externe ip bedoel ik als in 'niet 127.0.0.1'. Heb dus geen netwerk of router. Mijn provider is surfnet, heb überhaupt geen modem. Ben idd in jouw woorden levensmoe aan het web aangesloten.

Edit: Hij doet het nu ik handmatig de server service van filezilla heb open gezet in de Windows firewall. Wel vreemd dat ik geen melding kreeg.

[ Voor 6% gewijzigd door smvs op 20-03-2007 14:11 ]

Verwijderd

Geen router en geen modem??? hoe kom je dan op het internet, komt er bij jou een utp kabel je huis binnen??

Begint je zogenaamde externe ip soms met 10. of met 192.168. ..... zo ja: dit zijn ook zogenaamde interne ip adressen. 127.0.0.1 is het adres van je loopback device, heeft niks met intern ipaddres van een lan te maken.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 16:10 ]

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-03 22:23
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:59:
Geen router en geen modem??? hoe kom je dan op het internet, komt er bij jou een utp kabel je huis binnen??

edit: typo
Waarschijnlijk zit ie op kamers en is hij via het netwerk van zijn school aangesloten. In dat geval heeft hij inderdaad een extern adres zonder te hoeven inloggen en hij heeft dan inderdaad een UTP-kabel naar binnenlopen...

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Verwijderd

Hij zegt dat ie bij surfnet zit... als hij zelf dus een abbo heeft afgesloten hier, en dus niet via iemand anders z'n abbo werkt, dan moet ie toch echt een router hebben. Staat netjes op deze pagina:

http://www.internl.net/cms/surfsneladsl/control.cfm?ID=155

Dus of:
1. Hij heeft wel een router, maar weet niet dat dat apparraatje een router is.
2. Hij maakt idd gebruik van een collectieve internet verbinding en op de router (die door iemand anders wordt beheerd) filtert bepaalde zaken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 16:17 ]

• smvs
  • Niet online
Nog bedankt voor de reacties maar het is dus opgelost, zie de edit in mijn 2e post :)
Pagina: 1