Toon posts:

win 2003 fileserver opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik zou graag een fileserver willen opzetten op mijn lokaal netwerk waar ik via mijn win XP pc kan inloggen op mijn win 2003 server pc om daar allerlei programmas te runnen zoals eclipse, VB, oracle DB.... ik wil dit graag om mijn belangrijke programmas gescheiden te houden van mijn win XP pc. kan iemad mij helpen hoe ik hieraan begin? dus zodat ik via mijn xp pc programmas via het netwerk kan gebruiken en hoe de pcs te configureren zodat ik kan via xp kan inloggen op de server pc?

bedankt voor de hulp

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat wil je nu precies? Alle programma's installeren op de server? Je moet zelf eens wat beter gaan bepalen wat je precies wilt, daar naar gaan zoeken en dan hier komen vragen wat de knelpunten zijn. Dit is zo algemeen dat het lastig is om je te helpen op deze manier. Want zoals je het nu schets kan je alles op de win 2003 computer installeren en inloggen via remote desktop..

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 20-03-2007 11:54 ]

Verwijderd

Bij voorkeur dus iets duidelijker beschrijven wat je wilt gaan doen.

Overigens het verbinding maken met server 2003(op welke manier?) is niet zo moeilijk dacht ik ?

Verwijderd

Heb je zelf al informatie opgezocht hoe het moet om een fileserver te installeren + configueren

- Install Active Directory
- Hang XP machine in domain
- Eventueel DHCP
- Maak shares aan op de server en stel de machtingen in.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-03 14:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:50:
hallo,

ik zou graag een fileserver willen opzetten op mijn lokaal netwerk waar ik via mijn win XP pc kan inloggen op mijn win 2003 server pc om daar allerlei programmas te runnen zoals eclipse, VB, oracle DB.... ik wil dit graag om mijn belangrijke programmas gescheiden te houden van mijn win XP pc. kan iemad mij helpen hoe ik hieraan begin? dus zodat ik via mijn xp pc programmas via het netwerk kan gebruiken en hoe de pcs te configureren zodat ik kan via xp kan inloggen op de server pc?

bedankt voor de hulp
Als ik jou was, zou ik dit even (nou ja, even) doornemen: Windows Clients - Howto's and Guides

Als je na het lezen van deze vrij uitgebreide FAQ en guides nog niet weet hoe het werkt, dan kan je in WSS een nieuw topic maken.. :)

Dit topic is gesloten.