HP laserjet 4000n PapierStoring 41.3

Pagina: 1
Acties:
  • 1.413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheSixkiller
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Topicstarter
Sind een paar weken heb ik problemen met onze laserprinter.

Type Printer:
HP LaserJet 4000n (firmware van 1997, volgens mij de nieuwste)
JetDirect J3113A (nieuwste Firmware)
8MB geheugen
1x handinvoer
2x 500vel papierlade
Geen Hdd of andere uitbreidingen.

Probleem:
als ik er nieuw papier in lade 2 heb gedaan en ik wil gaan printen geeft hij regelmatig storing 41.3 (onverwacht papier formaat / unexpexted paper size) Als ik dan een keer met de lade rammel en de printer uit en aan zet werkt het wel weer. dan blijft hij ook wel werken totdat ik er weer nieuw papier in doe dan heeft hij weer de fout. Het gaat ook wel eens goed, en dan kan ik gewoon probleemloos printen.

Als hij de fout geeft op het display van de printer heb ik de keuze op door te gaan (door op start te drukken) dan print hij de paginas wel gewoon maar dan mis ik de onderste 15% van de pagina.
volgens mij herkent hij van het papier formaat (B5JIS)

Het herkennen van het papierformaat in lade 2 gaat door middel van sensors aan de binnen zijkant van de pinter, deze heb ik allemaal gecontroleerd maar hier kan ik geen probleem bij vinden.

Is er misschien een probleem om het papier formaat van lade 2 vast in te stellen ?, of zie ik misschien een set sensors over het hoofd?

Wat heb ik al geprobeerd:
* Sensoren van de rechter binnen kant van de printer en van de papierbak gecontroleerd.
* Cold Reset
* HP jetadmin geinstalleerd om dingen in te stellen
* verschillende instellingen op de printer geinstalleerd

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen ???

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:51

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik dacht te herinneren dat je ook een vast formaat in kan stellen via het menu. Heb zelf ook een 4000N maar kan het nu jammerlijk niet controleren :)

EDIT

Heb even in de [zie onder] gekeken, op pagina 3-8 staat hoe je via het menu een vast formaat in kan stellen. Kan het nu niet testen, omdat mijn Laserjet 4000 door een probleempje uit elkaar ligt :X

[ Voor 60% gewijzigd door Basti504 op 28-09-2007 18:02 ]

...

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:49

StarWing

Huh ?!?

Wij hebben (hadden) hier een 4100, wat een vergelijkbaar toestel is, met ongeveer dezelfde problemen.

Ik denk dat dit probleem veroorzaakt wordt door slijtage aan de nokjes van de tray. Je kan proberen met die wat bij te wringen met de hand.

Ik heb trouwens het probleem niet verder onderdzocht daar de printer toch ging vervangen worden door een 4250.

Page intentionally left blank.

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-10-2025

ALF

Even een kickje!

Hier nog iemand met helzelfde probleem.

@starwing: Dat zou goed kunnen, maar zou ik wel kl*te vinden en bij mij doen ze het op alle 2 de lades momenteel (TN versie).

@basti504: De link is dood, ik zou graag willen weten of ik hiermee kan oplossen. Ik kan namelijk wel papierformaat instellen, maar dat is algemeen en niet per lade. Heb je die service manual nog? :9

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Onder de toner cartridge zit de transferroller, en net daarvoor de registration assembly
Daarin zit een lipje, als deze kapot is kan de printer het formaat van het doorgevoerde papier niet goed bepalen, er kan ook wat vuil tussen zitten, maar de sensor zelf zit helemaal aan de zijkant van de printer.

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:51

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

ALF schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:57:
Even een kickje!

@basti504: De link is dood, ik zou graag willen weten of ik hiermee kan oplossen. Ik kan namelijk wel papierformaat instellen, maar dat is algemeen en niet per lade. Heb je die service manual nog? :9
http://basti768.kicks-ass...000-4050ServiceManual.pdf

Et voila :)

...

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-10-2025

ALF

@basti: ik dank u zeer! Enkel is dit enkel instellen van van het soort papier, en kun je daarop weer instellingen doen zoals donkerder printen etc.. maar ik kan dus niet per lade instellen dat ik A4 papier erin heb zitten.

@jorritv: lade 2 doet het nu wel, waarschijnlijk had printer het toch even niet goed? Maar bij lade 3 blijft hij zeggen JISB5. erg irritant :(

@starwing: welke nokjes zouden dit precies moeten zijn, misschien dat ik het hiermee dan nog zou op kunnen lossen?

[ Voor 13% gewijzigd door ALF op 30-09-2007 05:48 ]

Pagina: 1