Smart Card Reader en Belgische eID probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pietervdb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Hallo,

Ik ben in bezit van een Dell D820 en daarop zit een Smart Card Reader (O2Micro OZ77C6 USB CCID SmartCard Controller). Nu hebben wij in Belgïe bijna allemaal een elektronisch paspoort dat je met behulp van een Smart Card Reader en de eID software kan uitlezen. (http://eid.belgium.be/)

Ik had blijkbaar een probleem met mijn Smart Card reader en Dell heeft deze gisteren samen met mijn mobo komen vervangen. Maar nu is het probleem nog niet van de baan. Met de standaard drivers van Dell (Die op mijn laptop stonden) krijg ik telkens een fout melding wanneer ik een eID paspoort wil uitlezen. De software heeft aan dat het een onbekende smart card is dat in de smart card lezer zit. Wanneer ik op de site van Dell de laatste drivers download en installeer krijg ik zelf niets meer uitgelezen. De smart card reader heeft aan dat er geen kaart in de reader zit.

Hardware matig kan er geen probleem meer zijn omdat ik nog maar juist een nieuwe reader heb gekregen van Dell, dus ik denk dat er een driver probleem is. Het probleem doet zich voor onder XP en onder Vista.

Hoe kan ik dit best oplossen?

• pietervdb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Nog niemand die de Smart Card reader gebruikt heeft bij een D820?