E.v policie instellen m.b.t. pc speakers.

Pagina: 1
Acties:

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2025
Hallo,

Ik had een vraag over laptop speakers. Ik ziet hier binnen een school waar elke leerling hun eigen laptops heeft. Voor deze leerlingen is er al een hoop geblokt. Het probleem nu is nog dat ze wel muziek mogen luisteren, maar niet via de laptop speakers. Via oordopjes.

Dit wordt vaak niet gedaan wat uiteraard voor overlast zorgt. Is er een mogelijkheid om speakers uit te schakelen via het netwerk zodat de leerling gedwongen wordt om via de koptelefoon uitgang muziek te luisteren. Verder is er ook een deploymentserver hier. Deze kan alle laptops van een nieuwe image voorzien. Als het niet via een e.v. policie ingesteld kan worden is het dan bijv wel mogelijk om dat in te stellen op een client in de vorm van alleen speakers uit schakelen maar de koptelefoonuitgang niet, daarvan een image te maken en vervolgens alle laptops daarvan te voorzien.

Graag liever geen antw met: Helemaal geen muziek meer luisteren
Geef de leerling dan gewoon straf

Ben gewoon benieuwd of het mogelijk is. Denk dat meer mensen hiermee blij zullen zijn. Alvast bedankt

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-03 11:40

Edho

Heeft Canon A570IS

Pas als je oordopjes inplugt, wordt het geluid van de speakers afgehaald en naar de oordopjes geleid. Dat lijkt een soort fysieke schakeling die niet softwarematig te beinvloeden lijkt.
Mijn eerste idee is dan ook dat jou wens alleen te realiseren is door de laptops open te schroeven en de draadjes van de speakers los te halen. Dan nog hopen dat de oordopjes het nog wel doen.

Dit antwoord heb je natuurlijk niets aan voor reeds uitgegeven laptops, maar misschien een testje voor de toekomst waard.

Edho

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

wellicht melden wat voor soort/merk/type laptop dit is? maar ik neig het eens te zijn met edho.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 20-03-2007 17:05 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 19:39
Wat heeft dit met Netwerken te maken? Of andere hardware of Software algemeen.

Verder, speakers kabeltje lostrekken? :P

[ Voor 22% gewijzigd door chim0 op 21-03-2007 07:31 ]

• V525
chimo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 07:29:
Wat heeft dit met Netwerken te maken? Of andere hardware of Software algemeen.

Verder, speakers kabeltje lostrekken? :P
De speakers los halen is idd geen optie. Er zijn 400 gebruikers, dus dat kan niet meer.
Dit topic staat in netwerken, omdat ik hoop dat er via policies of iets een instelling gedaan kon worden op de server. Zie ook mijn 1e post. Staat dat er op afstand nieuwe images op machines gezet kan worden.

Dan krijgen de gebruikers dus automatisch de instellingen mee.

Het lijkt mij verder dat het type laptop niet van toepassing op dit probleem is.

[ Voor 15% gewijzigd door V525 op 21-03-2007 15:34 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kan niet met GPO gedaan worden.
Je kan hooguit de audio service de nek omdraaien, of by default het volume dempen.

Je wil niet zeggen om wat voor hardware platform het gaat dus krijg je een generiek antwoord.

Speakers (hardware) uitzetten met een GPO en forceren dat iedereen headphones gebruikt?

Voor zoiets heb je geen GPO nodig maar een geschreven policy die fysiek gehandhaafd wordt.
Met een hamer/honkbalknuppel ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 21-03-2007 21:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

tja een brute oplossing kan zijn een verloopstekker vast te lijmen in de hoofdtel uitgang :) Hierdoor schakel je dus de interne speaker uit en kan je enkel een oordopje stekker inpluggen. Je hoeft hem er dus niet voor open te slopen. Maarja echt heel geweldig is het ook niet. Zoals als gezegd schakel je de verbinding naar de interne speaker uit door het in pluggen van de stekker (dus een fysieke handeling) die nooit softwarematig beinvloed kan worden

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Iedereen eigen laptop.

Hoe kunt je forceren dat iedereen inlogt in het domein, en dus geen Administrator is?

Je gaat naar huis, je smijt je eige OS erop. En dan?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

Snakiej schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:53:
Iedereen eigen laptop.

Hoe kunt je forceren dat iedereen inlogt in het domein, en dus geen Administrator is?

Je gaat naar huis, je smijt je eige OS erop. En dan?
nou een wachtwoord op de bios zodat je niet van cd / dvd kan booten. Dan is het voor de meeste mensen al niet meer mogelijk er een ander os op te krijgen :)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:57

Reptile209

- gers -

Volgens mij moet je dit soort problemen toch oplossen door opvoeding en niet door de boel dicht te timmeren. Laat de school een duidelijk beleid neerzetten met betrekking tot geluid en eventuele consequenties bij overtreding. Hanteer dat een tijdje systematisch en met een beetje mazzel terroriseren ze dan ook burgers buiten de schoolmuren zo min mogelijk met pokkenherrie :).
Bij de eerste notoire overtreder kan je altijd nog bij wijze van "voorbeeldfunctie" de draadjes doorknippen ten overstaan van een volle klas ;)

Zo scherp als een voetbal!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Reptile209 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:56:
Bij de eerste notoire overtreder kan je altijd nog bij wijze van "voorbeeldfunctie" de draadjes doorknippen ten overstaan van een volle klas ;)
Aangezien de topic starter zich gedraagd alsof ze volledige controle hebben ofver de laptop neem ik aan dat de school eigenaar(of iets wat daarbij in de buurt komt) is van de laptop en zal zo'n actie niet zoveel indruk maken.

Anders zou ik het een beetje vreemd vinden om een laptop zo dicht te spijkeren, leerlingen moeten tenslotte ook verantwoordelijkheid leren.

maar effe verder gezocht:

Het volume ("mixer") wordt via de "windows audio service" geregeld en tijdens het googlen hiernaar kwam ik dit tegen:

http://www.actualsolution.com/volume_lock/ VOlume lock: wellicht dat je het volume op deze manier softwarematig kan beperken?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

....maar dan werkt ook een koptelefoon niet meer :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Eigen laptops en dan de bende zo dichtgetimmerd? ik zou het niet accepteren als leerling zijnde >:)
Hmm, dan zij het waarschijnlijk schoollaptops toegewezen aan een leerling?

Anyway, mijn macbook maakt verschil tussen de volumeregeling van de Headphones uitgang en de Internal Speakers.
Hangt dus wel van je hardware en software af.
Want bij gebruik van OS X op pc laptops werkt in sommige gevallen het geluid wel op de uitgang en niet op de interne speakers.

Het is maar net of de drivers het ondersteunen of niet, in het laatste geval zul op een dieper niveau dan configuratiescherm of policies moeten zoeken (onmogelijk/erg lastig, want dan moet je drivers gaan slopen, en die zijn gesloten etc.)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• V525
De laptops zijn van de school. Er staat xp pro op geinstalleerd. De leerling straffen en zogenaamd beter opvoeden gebeurt al. Ik was alleen nieuwsgierig of het simpel weg onmogelijk gemaakt kan worden. Dit scheelt hoop irritaties bij leraar en leerling. De speakers draden loskoppelen is echt geen optie. Het lijkt er op dat mijn wens dus niet mogelijk is
Verder bedankt voor de reacties

En idd de volume uit schakele is ook geen optie, via de oortelefoon hoor je dan ook weinig.

Dat laptops zijn verder idd beveilig o.a bios wachtwoord. Omdat dit vrij makkelijk te omzeilen is zijn er meer dingen beveiligd, maar dat is verder niet van toepassing op mijn vraag.

[ Voor 33% gewijzigd door V525 op 22-03-2007 12:56 ]

Pagina: 1