FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik vind persoonlijk het gat tussen de +2 en de +3 nu wat te groot weergegeven, terwijl tussen +1 en +2 misschien wat klein is?
Suggestie voor +2: "Een goede reactie, met een leuk of interessant maar niet wereldschokkend punt".
+3 en +4 moeten w.m.b. dan ook aan het criterium "meerdere goede punten" voldoen, maar dat is wel een beetje inherent aan "must-read".
het regeltje 'maar een inhoudelijk onjuiste reactie hoort niet op -1' zou eigenlijk wel wat meer uitleg verdienen, het is volgens mij absoluut een veel terugkomende vraag; hoe om te gaan met nette en soms zelfs interssante reacties die wel op onjuiste argumenten gebaseerd zijn of een twijfelachtige conclusie hebben ...
Ik denk echter ook dat dat niet in een korte en beknopte FAQ uit te leggen is, dat dat iets is van 'fingerspitzengefühl' en dat het misschien wel een leuk onderwerp kan zijn van een lang topic in TMF
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Inhoudelijk onjuist ging het om in mijn ogen, maar wat moet je daarmee? Dan heb ik zoiets van -1 onzin oid die ik weleens mis.-1 beledigende reactie (maar een inhoudelijk onjuiste reactie hoort niet op -1)
Maar ik zal de verschillende topics eens in de gaten houden om er wat meer bij te leren
Maar het is eigenlijk een nieuwe ervaring dat modden nu (niet zo schots en scheef), voorheen deed ik heel sporadisch wat. En dat waren vooral -1 reacties die ik wat omhoog hielp die in mijn ogen ten onrechte op dat niveau stonden.
Had er vannacht ook nog 1 tje die standaard al op 0 stond en in de profiel van die user stond dat ie nog maar 7 reacties had gemaakt oid (met weinig punten) en was al geruime tijd geregistreerd en had ie weer een post gemaakt waarvan ik in eerst instantie -1 zou geven maar op 0 gemod. maar gedaan, vind het zo sneu anders
//edit:
is het dan niet een idee die tags weg te halen. Er komt toch een nieuw mod systeem en het zou het modden NU een stuk makkelijker maken imho.vergeet de (vaak nutteloze en onjuiste) tag.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 11:38 ]
De tags vertellen de poster waarom hij een bepaalde score krijgt. Het is een soort feedback. Ik ben er dan ook tegen om die af te schaffen.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:36:
is het dan niet een idee die tags weg te halen. Er komt toch een nieuw mod systeem en het zou het modden NU een stuk makkelijker maken imho.
Wat moderaties betreft: moet zeggen dat ik nog nooit zoveel 0:gemodereerd heb uitgedeeld als vandaag. Gebrek aan foutieve moderaties om omhoog/omlaag te modden zeg maar
[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 20-03-2007 11:57 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
De tags zijn wel degelijk van enige toegevoegde waarde, maar ik denk niet zozeer voor de moderatie.. Of iets een troll of een flame is, is iets waar vaak leuk over gediscussieerd kan worden, maar wat voor de score noch voor de feedback ten opzichte van de poster veel uitmaakt. Ik denk echter niet dat zolang ze bestaan je ze volledig zou moeten vergeten, en daarnaast vind ik bijvoorbeeld het feit dat een grappige reactie maar maximaal +2 krijgt belangrijk genoeg om te zeggen dat er in een deel van de gevallen nog wel nut is
Om daar toch even binnen de context van deze FAQ kort op in te gaan: Reacties die inhoudelijk onjuist zijn, maar voor wat betreft de vorm niets fout doen en van toegevoegde waarde zijn, horen in mijn ogen altijd op +2 of meer thuis. Als er een inhoudelijk onjuiste conclusie wordt getrokken is dat denk ik veel meer iets voor een reactie dan voor een moderatie. Wel zou het bij overduidelijke zaken natuurlijk meegenomen kunnen worden in de bepaling van de +2, 3 of 4 score.RM-rf schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:30:
(...) het regeltje 'maar een inhoudelijk onjuiste reactie hoort niet op -1' zou eigenlijk wel wat meer uitleg verdienen, het is volgens mij absoluut een veel terugkomende vraag; hoe om te gaan met nette en soms zelfs interssante reacties die wel op onjuiste argumenten gebaseerd zijn of een twijfelachtige conclusie hebben ...
Ik denk dat het geen kwaad kan zo kort mogelijk iets te zeggen over op welke manier de inhoud of de conclusies van een reactie invloed hebben op de score
Als iets in een dergelijke mate onzinnig is dat het evident geen toegevoegde waarde meer heeft, zou het altijd op 0 thuishoren, lijkt me, en nooit op -1Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:36:
(...) Inhoudelijk onjuist ging het om in mijn ogen, maar wat moet je daarmee? Dan heb ik zoiets van -1 onzin oid die ik weleens mis.
Mja, eerlijkgezegd vind ik het mooie van TMF en modden juist dat er zonder aanziens des persoons gemodereerd wordt. Op het forum is dat natuurlijk niet zo, en dat kan ook niet anders, maar juist de objectieve maatstaf die de fp-moderatie zou moeten vormen is iets wat in mijn ogen met erg veel moeite bewaakt moet wordenHad er vannacht ook nog 1 tje die standaard al op 0 stond en in de profiel van die user stond dat ie nog maar 7 reacties had gemaakt oid (met weinig punten) en was al geruime tijd geregistreerd en had ie weer een post gemaakt waarvan ik in eerst instantie -1 zou geven maar op 0 gemod. maar gedaan, vind het zo sneu anders
Altijd gaat me wat ver, maar is zeker niet onmogelijk, wmb afhankelijk van de onderbouwing/stellingname. Ik zie het een beetje als rekenformules met een verkeerd berekend eindresultaat, hoe interessanter de formule, hoe hoger de reactiescore, maar een sim-pel 1+1=3 is imho niet echt iets waard.Reacties die inhoudelijk onjuist zijn, maar voor wat betreft de vorm niets fout doen en van toegevoegde waarde zijn, horen in mijn ogen altijd op +2 of meer thuis.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Denk dat in het verleden de meeste vaak de excessen aan het terug modden waren en nu meer op de inhoud. Dan zullen we er aan moeten wennen dat +1 een hele mooie waardering is die nu veel vaker zal voorkomen. Er zijn maar 3 hogere waardering mogelijk en dat is niet veel.
Een post met een linkje hoeft daarom niet gelijk naar +2 te gaan om dat zoeken vaak een normale handeling zou moeten zijn.
Ben het wel mee eens dat een post die redelijke argumenten aandraagt en daardoor een verkeerde conclusie trekt soms wel een +2 kan krijgen.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Ben er blij mee en kan er veel mee, hulde
Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P
Het verschil tussen +3 en +4 komt inderdaad in de mini-FAQ wat minder goed uit de verf, maar dat is ook inherent aan een dergelijk kort verklarend document. Ik neem aan dat iedereen per geval wel kan beoordelen of een reactie 3 of 4 punten waard is.
Netman768 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:46:
[...]
De tags vertellen de poster waarom hij een bepaalde score krijgt. Het is een soort feedback. Ik ben er dan ook tegen om die af te schaffen.
<geheel offtopic>
man! je leeft!
@humbug: Nou ik ben meteen overtuigd hoor.... pffff... Ik ga al m'n eisen maar gelijk stellen met die van jou, want jij hebt gelijk.... Scheer alles maar over die ene kam!!!
Die krijgt van mij dus een -1, want deze persoon onderbouwd niets en het enige doel lijkt een sneer naar de ander te maken en een negatieve wederreactie op te roepen. Dat probeer ik de kop in te drukken en zo de sfeer en de kwaliteit van de replies te verbeteren.
In dit topic is nu vrij goed gemodereerd. Velen staan helaas op 0, want die voegen gewoon echt niets toe of zijn alleen maar aan het dubbelposten, slechts één op -1 en de rest doet leuk mee of zelfs redelijk en dat wordt dan gewaardeerd met een hoger cijfer.
Deze staat op +3
Uhm, ooit gehoord van een media center extender? Zelfs de Xbox360 kan als extender dienen zodat LiveTV gestreamed wordt op uw 360...
Daarna heeft iemand nog extra punten gegeven. Blijkbaar vond die iemand dit een +4 waard. In mijn ogen is daar echt te weinig voor gedaan en is een +3 hoog genoeg. Want het voegt iets toe aan het topic, het is belangrijke informatie, want het weerlegt het antwoord van een poster ervoor die vertelde dat Microsoft dit niet kon, maar meer dan dat niet. Het is geen absolute must die iedereen moet lezen, omdat ze anders niet volledig op de hoogte zijn van MCE.
Maar zoals gezegd; het gaat al beter dan voor maandag. Afhankelijk van de moderators zouden dan alle replies die nu op 0 staan op -1 of tegen de +4 hebben gestaan en waarschijnlijk zouden degenen die positief over MCE en dus indirect postitief over Microsoft spreken weggemod zijn.
Keep up the good work!
[ Voor 8% gewijzigd door Neo_revisited op 20-03-2007 21:46 ]
Met die laatste omweg zou je elke onzinnige reactie op zich op kunnen vatten als een belediging, en ik denk dat je het me eens zal zijn dat dat natuurlijk niet de intentie is van het kopje belediging..fondacio schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:17:
(...( maar wellicht bedoelt hij af en toe de compleet onzinnige reacties waarvoor je een trapje lager zou moeten gaan. Die passen echter prima in de FAQ, want tenslotte zijn zij een belediging van de lezer, ofwel omdat ze zijn (m/v) tijd verspillen of zijn intelligentie beledigen. (...)