Toon posts:

computer sneller??

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
:? Hoe maak ik mijn computer sneller :?

:) Ik heb nu een:
pentium II, 233mhz, 32mb ram

:'( Zeg alsjeblieft wat ik zou moeten kopen.

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:32
Wat heb je te besteden?

5564

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik 200.- te besteden

• pierce
  • Laatst online: 20:32
Hmmz is niet veel!
Dan zou ik geheugen kopen, een stipje van 128 mb erbij moet te doen zijn!

5564

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

als er SD-ram in kan zou ik zeggen, prik er 128meg bij voor 140 gulden ofzo, en voor de rest haal je een patat met en een cola'tje ;)

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Meer dingen spelen een rol, hwb je nu een 3d-kaart en waar gebruk je hem vooral voor bijvoorbeeld.:)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bij 2 memsen geweest die veel van computers weten, ze maken ze ook :) maar toen ik er 128mb ram bij wou zeten zijden ze dat het niks zou uitmaken

Verwijderd

Nou,

Alsa ik jou was, zou ik die twee 'computerexperts' adviseren om uit te kijken naar ander werk.....8-)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lol :)

ik zou idd snel snel 128MB kopen :) merk je dus echt wel.. ik denk niet dat je nu fatsoenlijk 4 IE venstertjes open kunt hebben en nog wat andere zooi..

Als je spellen sneller wilt laten draaien zou je een andere videokaart kunnen kopen, bijv. een voodoo3.. dr zal nu wel niet zo'n snelle inzitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet het echt zeker weten, want zoveel verdien ik niet en het is zonde als het niks doet.

Verwijderd

je zou m'n P2 266 over kunnen nemen voor 200 piek ;)

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Believe me, ik heb ook een PII-233 en ik was ERG blij toen ik van 64 MB naar 128 MB ging. Laat staan als je van 32 MB naar 160 MB gaat... dat is een wereld van verschil. En het is op het moment ook nog erg goedkoop, in vergelijking met een nieuwe videokaart en processor.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Ga naar www.ibazar.nl
koop daar een P II 400 (als dat op jou moederbord past anders lager :) ) en verkoop jou andere P II 233 8-).
als je niet zo veel geld heb zou ik er gewoon 64 mb er bij zetten.
en op ibazar kun je ook wel een aardige beeldkaart kopen voor weinig!! VooDoo 3 2000 of tnt2 of zo iets *D

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 20:23 schreef meme1000 het volgende:
ik ben bij 2 memsen geweest die veel van computers weten, ze maken ze ook :) maar toen ik er 128mb ram bij wou zeten zijden ze dat het niks zou uitmaken
zeer verstandige uitleg!? :r
zet die onwetende mensen waar ze vandaan komen... bij Microsoft :7

Neenee Geheugen bijzetten helpt veel... Minder loaden en rapper werken. Maar als ik van u was zou ik nog een jaartje of 8 sparen om een splinternieuwe pc te kopen ;)

• 4tune
  • Laatst online: 22-08 12:26
Op maandag 05 februari 2001 20:29 schreef meme1000 het volgende:
Ik moet het echt zeker weten, want zoveel verdien ik niet en het is zonde als het niks doet.
Vind ik een mooie opmerking.
Maar wat eigenlijk iedereen hierboven al zegt, extra geheugen gaat zeker helpen.
Bdw kreeg ik mijn ex P2-266 heel gemakkelijk op 400 mhz. Misschien de moeite om eens iets te proberen. :)

Verwijderd

Met een ingebouwd diepvriezer systeem ben je vergeten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu geen 3D-kaart maar die koop k denk niet want zoveel spellen doe ik niet.

Maar ik wil bijv:
Interneten en mp3's afspelen.
Microsoft Photodaw een beetje snel draaien, k wacht nu 1 min op een woord in 3D.
GEWOON ALLES SNEL

dus met een 128mb ram kaart erbij lukt dat wel?

Nu, weet ik niet wie die kaart erin moet zetten die 2 computer expers zegen dat die toch iet sneller word mischie doen ze em er dan wel verkeerd in :(

Kan ik er em zelf inzetten, zit er een gebruiksaanwijzing bij ofzo?

Maakt het nog uit wat voor 128mb ram kaart ik koop (zijn er verschillende aansluitingen voor?)

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Besef wel dat niet zomaar ieder geheugenstripje werkt met elk moederbord.
Op mijn oude Dell P2-233 werkte bijvoorbeeld geen noname-geheugen...
Heb je dus een merk-PC en ga je het er zelf inzetten, zorg dan dat je het terug mag brengen als het niet werkt!

MM vindt het fijn dat menig Tweaker nog veel geduld kan opbrengen

• DaOverclocker
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Je zou ook misschien ff 128 mb kunnen lenen van iemand! Dan zie je meteen of je mobo het pakt en of het veel uitmaakt!

Wat voor een REam heb je nu eigenlijk? sdram of edo?

Het zou heel goed kunnen dat je ze alle 2 op je mobo hebt zitten.

edo is een witte gleuf (ergens naast je (proc) en sdram is een grotere zwarte gleuf.

Kwee nie of je newbie bent, maar verwar die gleufen niet met je pci sloten.....:)
Kijk anders ff in je handleiding!

systeem specs

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
P2 heeft volgens mij altijd dimms, dus dat is het probleem niet.. he tis alleen nooit met zekerheid te zeggen dat een geheugenmodule het ook doet op jouw moederbord.. in 99% van de gevallen werkt het gewoon maar zoals iemand anders al opmerkte, soms werken sommige merken weer niet.. dit zou je even met de pc winkel moeten overleggen.. of je neemt je PC mee en laat hun het erin zetten.

Dat renderen van een 3d plaatje zal niet veel sneller gaan.. daar is gewoon pure CPU kracht voor nodig. Misschien dat ie nu ook nog dr bij gaat laden met de harde schijf, dat geeft aan dat er niet genoeg geheugen is, dus met meer ram gaat het iets sneller maar wil jet het echt sneller laten gaan -> nieuwe CPU.
Jouw moederbord zal wel een LX chipset hebben, dus tot 66MHz fsb. Dan kun je denk ik wel een celeron kopen of een P2 tot 300MHz.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ben super newbie ik weet echt niet hoe dat ding er van binnen uitziet en een handleiding van de comp hebben we niet want hij is 2dehands :(

maar ik ben wel technies, ik ga naar een winkel waar je kan kopen en niet goed geld terug, ff kijke of die het dan doet, k hoop dat ik het in het goeie gleufje doe :)

• bolke
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Op maandag 05 februari 2001 20:23 schreef meme1000 het volgende:
Als je Windows 3.1 draait maakt het niets uit maar met Windows 98 of hoger kan 128Mb geen kwaad.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

kijk eens of je mobo een Celeron ondersteund...... zou met een slotket toch moeten kunnen, en dan koop je zo'n 466 of 500 ofzo.....

maar ik zou idd eerst voor 128MB geheugen gaan ja......

Verwijderd

Zon celeron zal wel niet gaan lukken daar t waarschijnlijk een LX bordje is en 128mb erbij is gezien zijn budget en de peecee in kwestie toch iets teveel van t goede.
Prop er 64 mb in en spaar wat verder totdat je een beter mobo en proc kunt kopen.
Die mbtjes kun je 9 van de 10 keer toch wel meenemen naar je nieuwe mobo.

Verwijderd

Neem gewoon je kast mee en vraag in die winkel waar je het geheugen koopt of zij het er voor je in willen zetten :) volgens mij doen ze dat dan wel (wel aardig vragen hoor ;) ). m.a.w. koop er in ieder geval wat geheugen bij, het scheelt echt, zeker omdat je nu maar (MAAAR) 32mb hebt.
Op dinsdag 06 februari 2001 13:21 schreef meme1000 het volgende:

Ik heb nu geen 3D-kaart maar die koop k denk niet want zoveel spellen doe ik niet.
Maar ik wil bijv:
Interneten en mp3's afspelen.
Microsoft Photodaw een beetje snel draaien, k wacht nu 1 min op een woord in 3D.
GEWOON ALLES SNEL
Alle video kaarten kunnen tegenwoordig overweg met 3D, en zijn niet alleen voor spelletjes, er zijn zat programmatjes die ook een beetje fatsoenlijke kaart vereisen met genoeg geheugen erop, ik weet niet wat je nu voor een videokaart erin hebt zitten, maar een TNT2 of zelfs een TNT kan al behoorlijk helpen.
Maar dat terzijde,
STAP 1: geheugen erbij :D

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik weet aliets ik spaar nog ff en mischien koop ik wel een nieuwe compuetr :) toch bedankt voor al jullie advies.

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 20:33 schreef eppo1313 het volgende:
je zou m'n P2 266 over kunnen nemen voor 200 piek ;)
[/laat maar]

Verwijderd

Topicstarter
:) Ik ga dit weekend naar goris (dat is een computer winkel duhhh) en dan laat ik ze f kloje met kaarten proberen tot dat die veel sneller is :)
Pagina: 1