Ik ben van plan een laptop te kopen. De voornaamste reden is dat ik iets mobiel wens zodat ik op het werk niet steeds op een andere friggin' PC hoef te werken, maar gewoon mijn eigen werkplek kan hebben. Laptop via het werk lijkt geen optie :rolleyes:
Op die manier kan ik ook telkens alles meenemen indien gewenst. Bovendien ligt de geluidsproductie wat lager dan die van mijn huidige desktop, die ik doorverkoop aan mijn ouders.
Het moet dienen als (lol) dekstopvervanger, maar niet in de zin van "Ey kwil wa keiart gamen derop en kwil der wa hard op videobewerken". Enige game dat zou moeten draaien is Baldur's Gate II. Wanneer Fallout 3 uiteindelijk uitkomt koop ik me wel een volwaardige desktop.
Mijn huidige keuzes zijn gevallen op:
- Dell Inspiron 640m. -- € 1100,-
+ 14.1" scherm met 1440*900 resolutie
+ 2GB RAM indien vandaag nog besteld wordt
+ T5500 Core2Duo cpu
- spuuglelijk ding
- Sony Vaio VGN-N21E/W -- € 975,-
+ schermkwaliteit
+ mooi design
- 1GB RAM
- T2050 CoreDuo cpu
- 1280*800 15,4"
Hoewel hij qua specs minder is dan de Dell draagt momenteel de Vaio mijn voorkeur en dan vooral om wille van het afgrijselijke uitzicht van de Dell. Iemand ervaring met een van deze laptops of extra argumenten pro/contra? Suggesties voor andere laptops zijn ook altijd welkom natuurlijk!
Het maximale budget is 1100 euro, hoewel ik liever onder de 1000euro zou blijven. Aangezien ik Belg ben, liefst BE prijzen natuurlijk
Op die manier kan ik ook telkens alles meenemen indien gewenst. Bovendien ligt de geluidsproductie wat lager dan die van mijn huidige desktop, die ik doorverkoop aan mijn ouders.
Het moet dienen als (lol) dekstopvervanger, maar niet in de zin van "Ey kwil wa keiart gamen derop en kwil der wa hard op videobewerken". Enige game dat zou moeten draaien is Baldur's Gate II. Wanneer Fallout 3 uiteindelijk uitkomt koop ik me wel een volwaardige desktop.
Mijn huidige keuzes zijn gevallen op:
- Dell Inspiron 640m. -- € 1100,-
+ 14.1" scherm met 1440*900 resolutie
+ 2GB RAM indien vandaag nog besteld wordt
+ T5500 Core2Duo cpu
- spuuglelijk ding
- Sony Vaio VGN-N21E/W -- € 975,-
+ schermkwaliteit
+ mooi design
- 1GB RAM
- T2050 CoreDuo cpu
- 1280*800 15,4"
Hoewel hij qua specs minder is dan de Dell draagt momenteel de Vaio mijn voorkeur en dan vooral om wille van het afgrijselijke uitzicht van de Dell. Iemand ervaring met een van deze laptops of extra argumenten pro/contra? Suggesties voor andere laptops zijn ook altijd welkom natuurlijk!
Het maximale budget is 1100 euro, hoewel ik liever onder de 1000euro zou blijven. Aangezien ik Belg ben, liefst BE prijzen natuurlijk
[ Voor 5% gewijzigd door eqidna op 20-03-2007 10:57 ]