netwerk card reader

Pagina: 1
Acties:

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:13
Ik ben op zoek naar een toestelletje day het volgende kan:

Wij hebben een remote office waar ze volledig gebruik maken van thin clients. Nu worden daar soms fototjes genomen.

Ik ben dus op zoek naar een cardreader (of USB poort) die je op het netwerk kan aansluiten, en kan gemount worden als netwerkschijf.

Ik ben al een paar toestellen tegen gekomen (linksys NSLU2, ovislink MU-5000FS) maar ik weet niet of die ondersteunen wat ik wil.

Bestaat dit uberhaupt en/of heeft iemand hier ervaringen mee.

Liever zet ik geen gewone PC neer op die lokatie.

Page intentionally left blank.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is het delen van de drives niet een optie?

Ik weet namelijk dan een aantal apparaten een aantal drives aanmaken die afhankelijk van welke soort kaart een inhoud krijgen (gemount worden) en ook gedeeld kunnen worden :)

Heeft ook een computer!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 17:42

Jazzper

BB4E^Guerilla

StarWing schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:49:
Liever zet ik geen gewone PC neer op die lokatie.
Bertus schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:54:
Is het delen van de drives niet een optie?
eh nee denk ik ;)

Ik zat er ook gelijk aan te denken. Is er ook een reden waarom je dat niet wil? En wordt er veel gebruik van gemaakt of weinig. Je zou dan immers in het geval van weinig die cardreader ook aan een gebruikerspc kunnen hangen.

Je hebt usb2utp verloopjes volgens mij. Ik neig bijna naar cardreader2usb > usb2utp.
Ik weet alleen niet of die laatste dan ook een eigen ip hebben enzo.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35

KingCrash

Angry Rabbit

Hmz ik weet niet of dit kan?
Het lijkt mij ook een handige manier om snel usbsticks en fotocameras aan het netwerk te hangen.
(hier gebruiken we voornamelijk ook thin-clients).
Ik houdt dit topic in de gaten :)

Angry Rabbit

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:13
Dit zal maar weinig gebruikt worden. Het is zo dat er op locatie geen normale desktops staan, enkel een hoop thin clients en netwerk printers.

Ik heb geen zin om daar een fat client neer te zetten omdat ik dan weer voor elke scheet in een fles moet gaan opdraven 8)7
(thin clients _/-\o_ )

Page intentionally left blank.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

kun je geen oudere (of nieuwere) laptop neerleggen die je dichttikt. Dus of met linux of windows maakt niet uit dat ze er niet bijkunnen. Ding doet niets anders dan die cardreader stations sharen. Vanaf de thin clients kunnen ze dan bij die shares.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35

KingCrash

Angry Rabbit

Het meest ideale zou zijn om een usb station direct aan een utp te kunnen hangen waarna dmv een default instelling de data naar een vooraf gedefinieerde map kan worden gekopieerd.
Een oud notebook/pc is natuurlijk ook een optie, maar niet ideaal.

Angry Rabbit

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wat dacht je van een router met usb aansluiting. Dat moet werken. Router functionaliteit zet je gewoon uit. Die heb je al redelijk goedkoop volgens mij. Ik zag bij de media markt nog een sitecom aanbieding. Sitecom noemt het eh.. "volledige NAS oplossing" ofzo. Lijkt me wat ver gaan, maar kwam er op neer dat dat sitecom router een usb poort had voor usb drive: lees ook die cardreader!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:47

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wow.. 86 of 106 dollar...
(nou ja als het bedrijfsmatig is boeit dat al minder uiteraard, maar voor zo iets 'simpels').

hier die van sitecom:
DC-230 Network Storage Router 56 euro ex btw bij de 1e hit op google, bij Buy IT direct is hij 53 euro inc btw

Pagina: 1