Beste mede-tweakers
,
Ik heb sinds een tijdje een laptop, en had dus mijn PC "over" en heb besloten daar een mediacenter PC van te maken.
Nu mijn vraag:
Ik heb nog een "oude" Philips 100Hz CRT TV (ik denk 32", niet zeker...). Als ik die via S-VHS aansluit is het beeld ronduit brak, films zijn wel okee, maar Windows lettertjes, onleesbaar...
. Nu wilde ik gaan sparen voor een HD LCD TV (ivm RGB, hogere resolutie) maar nu dacht ik gelezen te hebben dat RGB ook over SCART kon (??) ... Nu had ik al wat gegoogled naar RGB -> SCART converters, maar niet echt iets specifieks gevonden...
Om een lang verhaal kort te maken:
Is er zoiets als een RGB/VGA/DVI -> SCART convertertje, zo ja; hoe is dan mijn beeldkwaliteit ?
Wat ik ook graag wilde weten; de resolutie van een SDTV 100Hz Philips CRT (16:9)
Mijn dank is groot voor degene die mij opweg kan helpen
!!
Take Care!
Rik
P.S. Dit issem... volgensmij
Ik heb sinds een tijdje een laptop, en had dus mijn PC "over" en heb besloten daar een mediacenter PC van te maken.
Nu mijn vraag:
Ik heb nog een "oude" Philips 100Hz CRT TV (ik denk 32", niet zeker...). Als ik die via S-VHS aansluit is het beeld ronduit brak, films zijn wel okee, maar Windows lettertjes, onleesbaar...
Om een lang verhaal kort te maken:
Is er zoiets als een RGB/VGA/DVI -> SCART convertertje, zo ja; hoe is dan mijn beeldkwaliteit ?
Wat ik ook graag wilde weten; de resolutie van een SDTV 100Hz Philips CRT (16:9)
Mijn dank is groot voor degene die mij opweg kan helpen
Take Care!
Rik
P.S. Dit issem... volgensmij