Toon posts:

[MS Access] Tabellen 'extracten' uit een beveiligde database

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Microsoft Access database (niet zelf ontwikkeld) die middels een login is beveiligd. De database kent verschillende gebruikers en groepen en de gebruiker met alle rechten is de gebruikers 'Administrator'. Ik heb voor deze gebruiker het wachtwoord en kan daarmee ook succesvol inloggen op de Access database. Echter, ik kan alleen maar gebruik maken van de ontwikkelde applicatie (formulieren), terwijl ik eigenlijk volledige inzage moet hebben in het ontwerp van de database; de velden per tabel en bij voorkeur de onderlinge tabelrelaties. Maar dat kan dus niet eens met de gebruiker met de meeste rechten!

Is er een manier om de tabelstructuur en tabeldefinities van een Microsoft Access database op de één of andere manier te 'extracten'? Ik hoef niet actief de zaken te kunnen bewerken; het gaat mij enkel om inzage in de structuur.

Alvast bedankt!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dat jij alle rechten hebt, betekent dat je een x-aantal handelingen mag gaan verrichten :) Dat wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk toegang hebt tot de achterliggende structuur :) Neem anders eens contact op met de makers, want je probeert nu een beveiliging te omzeilen :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die beveiliging er niet voor niks in zit. WIl je bij de data dan zul je contact op moeten nemen met de leverancier. Verder hoort je topic eerder in OFF. Je topic gaat echter niet op slot omdat hij in het verkeerde forum staat, maar omdat het op GoT niet de bedoeling is om hulp te vragen bij het omzeilen van beveiligingen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.