NIET automatisch opstarten van Office

Pagina: 1
Acties:

• johan1989
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-05 11:59
Hoi,

Paar dagen geleden kwam mij ter oren dat Office een hoop data in het geheugen laat met het opstarten.
Dit valt niet uit te zetten met msconfig

Aangezien ik 2 Office versies (2000, 2007) op mn computer heb staan (die ik wel wil hebben..) wil ik dit graag uit zetten.

Wie kan mij vertellen waar ik dat ergens uit kan zetten?

Bvd.
Mvg,
JGG

[ Voor 4% gewijzigd door johan1989 op 20-03-2007 09:40 ]

Verwijderd

de opstartsleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\msoffice.exe verwijderen met regedit?
maar mogelijkerwijs wegens je "2officeversiesconfiguratie" plaatst office zelf tijdens het opstarten deze sleutel terug.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

johan1989 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:38:
Paar dagen geleden kwam mij ter oren dat Office een hoop data in het geheugen laat met het opstarten.
Dit valt niet uit te zetten met msconfig
Ik zou hier wel een bron van willen zien, eigenlijk. Van horen zeggen is té vaak bron van complete nonsense. Wat zou office voor 'hoop data' in moeten laden?

In office 97 had je nog een startup werkbalk die in je opstartfolder gezet werd en daar haalde je hem net zo makkelijk weer uit, maar dat is prehistorie. 2003 heeft een source engine die meteen na boot weer stopt, afaik.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Je kan kijken bij config/adm.tools/services onder XP wat er automatisch opgestart wordt.
Bij mij maar 1 (diagnostic) die ik op manual heb gezet.
Valt dus nog wel mee.

(office 2007!)

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 22:36
Naar mijn weten laad office alleen die snelstart balk in tijdens windows startup.
Als het goed is kan je die gewoon uit je opstarten vissen in je start menu.

En anders eventueel uit je register halen met regedit.
(niet in je register gaan lopen prutsen als je niet weet wat je doet.)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-07 17:48
MSconfig in start / uitvoeren /
Vinkjes uitzetten op meest rechter tap

1+1+1 = 1

Pagina: 1