Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Eerst het probleem, dan de oplossing
Het gaat alleen maar dat bij verzenden aan de gegevens worden opgeslagen.lier schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:05:
Gaat het alleen om de mail adressen, of wil je de berichten laten aanvullen ? Je moet natuurlijk niet vergeten dat de mail via de webserver loopt en dus (zonder activeX of andere oplossing) niet zomaar op je systeem lokaal kan lezen. Je zal dus in ieder geval op de server moeten zoeken.
Dus dat ik een letter intyp dat ik direct een lijst krijg met email adressen.
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Kan je uitleggen wat je met deze zin bedoelt ?Het gaat alleen maar dat bij verzenden aan de gegevens worden opgeslagen.
Als ik het zo snel goed gelezen heb op Internet(google op "address autocomplete owa") wordt dit vanaf 2007 ondersteund.Dus dat ik een letter intyp dat ik direct een lijst krijg met email adressen.
[ Voor 43% gewijzigd door lier op 20-03-2007 09:22 ]
Ik bedoel ermee dat wat ik invoer bij Verzenden Aan opgeslagen wordt, zodat er later met AutoComplete gebruik van gemaakt kan worden.lier schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:17:
[...]
Kan je uitleggen wat je met deze zin bedoelt ?
[...]
Als ik het zo snel goed gelezen heb op Internet(google op "address autocomplete owa") wordt dit vanaf 2007 ondersteund.
WOS -> CSA + titeleditje omdat Outlook helemaal niet gebruikt wordt (itt IE en OWA).
Al is het een twijfelgevalletje, als je toch een serverside iets bedoelde kan het beter naar WSS, maar dat denk ik niet.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
In princiepe wel ja maar via IE heb ik de optie Autocomplete al ingeschakeld, maar dat werkt niet met webmail. Dus mijn vraag is waar haalt hij dan de informatie vandaan?F_J_K schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:24:
Je wilt dus gewoon dat je browser de ingevulde zaken invult a la een willekeurig invulveld?
WOS -> CSA + titeleditje omdat Outlook helemaal niet gebruikt wordt (itt IE en OWA).
Al is het een twijfelgevalletje, als je toch een serverside iets bedoelde kan het beter naar WSS, maar dat denk ik niet.
Blijkbaar (google is my friend) kan je zelf bepalen (als webdeveloper) of invoervelden wel of niet autocompletion ondersteunen. Zoals ik al eerder poste, wordt dit pas vanaf Exchange 2007 ondersteund. Misschien kan je binnen OWA wel zelf iets wijzigen (code/configuratie), maar daarvoor kan je denk ik beter op het GoT van Microsoft zijn.Hari-Bo schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:27:In princiepe wel ja maar via IE heb ik de optie Autocomplete al ingeschakeld, maar dat werkt niet met webmail. Dus mijn vraag is waar haalt hij dan de informatie vandaan?
Ik heb zelf ook nog wat uitgezocht via google en kwam daar een 110 pagina tellend document van Microsoft tegen en daar is ook te lezen dat het in Exchange 2007 pas geimplementeerd is, maar dat is wel een mooi punt want het wordt op de server weggeschreven zodat het niet uitmaakt op welk werkstation je inlogd.lier schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:34:
[...]
Blijkbaar (google is my friend) kan je zelf bepalen (als webdeveloper) of invoervelden wel of niet autocompletion ondersteunen. Zoals ik al eerder poste, wordt dit pas vanaf Exchange 2007 ondersteund. Misschien kan je binnen OWA wel zelf iets wijzigen (code/configuratie), maar daarvoor kan je denk ik beter op het GoT van Microsoft zijn.
Het is ook niet zo enorm dringend want er zijn een handjevol mensen die deze optie zien, maar we gaan eind dit jaar toch over op Exchange 2007 dus nog eventjes afwachten.