Toon posts:

Data kwijt op USB stick

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben stagair systeembeheer op een MBO school.
Net kwam een leraar naar mij toe met het volgende probleem:

Hij heeft een USB-stick met examestukken erop staan en om 1 of andere reden
(ik vermoed het niet veilig verwijdern van de usb stick) word de stick nu niet meer herkent.
Windows geeft hem geen driveletter meer toe.
Ik heb al via knoppix geprobeerd maar dat lukte niet.
Weet iemand van jullie een oplossing voor dit probleem om de data terug te krijgen???
Een goede recovery programma ofzo??

alvast bedankt, d:)b

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-02 23:14

Zygivt

Evenaren en overtreffen

rechter muis Deze computer, beheer, opslag, opslagbeheer, rechtermuis op de usb stick en dan driveletter toevoegen. Veilig verwijderen en hij is waarschijnlijk weer normaal

edit: zorg er wel voor dat je de drivers voor de stick geinstalleerd hebt als hij dat niet uit zichzelf doet.

[ Voor 24% gewijzigd door Zygivt op 20-03-2007 09:01 ]

Verwijderd

Misschien dat het progje GetDataBack een poging waard is als de bovenstaande manier niet werkt. Heb het zelf ook als eens gebruikt om data van een USB-stick te recoveren nadat er iets met de stick was misgegaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 09:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zygivt schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:59:
rechter muis Deze computer, beheer, opslag, opslagbeheer, rechtermuis op de usb stick en dan driveletter toevoegen. Veilig verwijderen en hij is waarschijnlijk weer normaal

edit: zorg er wel voor dat je de drivers voor de stick geinstalleerd hebt als hij dat niet uit zichzelf doet.
als ik dit doe wil de stick zich gaan formateren

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:02:
[...]

als ik dit doe wil de stick zich gaan formateren
das indd niet de bedoeling effen andere oplossing bedenken

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

effen weer nagedacht. In apparatenbeheer staat het apparaat daar wel?
Zo nee wat herkent windows momenteel dan wel van de usb stick?
Zo ja, in apparatenbeheer, rechtermuis, stuurprogramma bijwerken en de juiste drivers installeren.
(stuurprogramma verwijderen, usb eruit, usb erin, moet ook goed gaan met wat geluk)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:01:
Misschien dat het progje GetDataBack een poging waard is als de bovenstaande manier niet werkt. Heb het zelf ook als eens gebruikt om data van een USB-stick te recoveren nadat er iets met de stick was misgegaan.
hier ziet hij ook geen usb stick alleen mijn harde schijf :?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Vroeger, toen er diskettes waren, wist iedereen wel dat-ie meerdere backups moest maken... Waarom is dat idee nu verdwenen?
Oftewel: vertel hem, en de rest van het personeel, dat-ie backups moet maken! Lijkt me een mooie taak voor een systeembeheerder.
Verder zijn er inderdaad diverse programma's om usbsticks te recoveren, mits de stick zelf nog wel herkend wordt.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik gebruik hier badcopy voor, werkt pefect. Heb zelfs eens alle data van een dvd-rw terug gehaald.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

RemcoDelft schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:21:
Vroeger, toen er diskettes waren, wist iedereen wel dat-ie meerdere backups moest maken... Waarom is dat idee nu verdwenen?
Oftewel: vertel hem, en de rest van het personeel, dat-ie backups moet maken! Lijkt me een mooie taak voor een systeembeheerder.
Verder zijn er inderdaad diverse programma's om usbsticks te recoveren, mits de stick zelf nog wel herkend wordt.
De USB stick is toch al de back-up, je zet er data op die op het netwerk of je HDD staan die even ergens anders naar toe moeten, niet als externe HDD.. toch?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
RemcoDelft schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:21:
haha, er zijn altijd moah, lastige personeels leden tussen ^^, kan je 10x zeggen, zo is bij ons 1 die is de mail van 1 jaar kwijt ^^, als er een error kwam, klikte ie em gewoon weg, dus sjah, ignorance is a bliss ;-) |:( (en nu maar :'( me mail is kwijt ;) ), helaas kan niet alles HP (hufter proof) worden gemaakt :9
Tukk schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:32:
[...]

De USB stick is toch al de back-up, je zet er data op die op het netwerk of je HDD staan die even ergens anders naar toe moeten, niet als externe HDD.. toch?
denk niet dat ze daar zo werken ;), ok er is netwerk sure, maar als het op usb stick staat, dan werken ze gewoon van die usb stick hoor ;),

gebruik trouwens zelf meestal active (R) data recovery, doet low level scan nzo.. mjah if device = not found/detected, mjah, keje weinig lijkt mij imho

[ Voor 26% gewijzigd door Dutch2007 op 20-03-2007 09:40 ]

Pagina: 1