Toon posts:

lite On LVW-5055GDL HDD recorder

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wie heeft deze ook?. Ervaringen ?

gr

Frank

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
10 minder, de 5045GDL, ben er uitermate tevreden mee.
160 gb hadisk.

Verwijderd

Topicstarter
oke deze 250 gb HD, nog wel het eea aan het uitvinden.

Hoe kijk je bv naar wat je aan het opnemen bent?

• Gem1e
Eh, niet, toch?
Opnemen en kijken is niet de bedoeling, of je neemt op, of je kijkt.
Maar, je kunt time-shift gebruiken, oftewel ff op pauze zetten en doorkijken waar je was toen je op pauze drukte.
Ook kun je, als je aan het opnemen bent en je wilt alvast het opgenomene bekijken, evengoed doorgaan met opnemen en kijken, eh, snap ik me nog?
Ja, maar dan moet je niet via de timer werken, want als je dan de aanknop indrukt, stopt ie met opnemen.
Je moet in dat geval een programma "live" laten recorden, dus opname maken, min. 10 seconden, daarna kun je op play drukken op de opname weer te bekijken.
T Klinkt tzelfde als de shift methode, maar t is toch weer anders, afin, zie je user manual maar.

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:25

InSanex

serenity now!

Begreep ik het goed, dat deze machine geen DTS ondersteund ?

Het weer in Halfweg

Verwijderd

Topicstarter
Deze 5055dlg heeft wel dts ondersteuning, en de juiste aansluitingen.

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 13:10
Kun je niet via timeropname na 10 seconden beginnen te kijken bij de LiteOn? Wij hebben de Medionkloon van de 5045 en daar gaat het nl. wel mee goed.

aka pluim003

• Gem1e
DikkieDick schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:08:
Kun je niet via timeropname na 10 seconden beginnen te kijken bij de LiteOn? Wij hebben de Medionkloon van de 5045 en daar gaat het nl. wel mee goed.
Die was niet dual-layer geloof ik he?
Dat zegt de user manual, maar ik kan me geen voorstelling geven waarom je nu al na minder dan 10 seconden opnemen al zou moeten kijken naar wat je opgenomen hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Gem1e op 21-03-2007 19:25 ]

• Gem1e
InSanex schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:07:
Begreep ik het goed, dat deze machine geen DTS ondersteund ?
http://www.vergelijk.nl/d...teon/lvw_5045/specs.rhtml
DTS - ja

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 13:10
Gem1e schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:23:
[...]

Die was niet dual-layer geloof ik he?
Dat zegt de user manual, maar ik kan me geen voorstelling geven waarom je nu al na minder dan 10 seconden opnemen al zou moeten kijken naar wat je opgenomen hebt.
Klopt, nou bij ons thuis is het wel handig om toch via timeropname het 6uurjournaal op te nemen. We zitten met 2 kleine kinderen die we ook aan het eten zetten (alhoewel de oudste van 2,75 jaar zelfstandig kan eten) en met de timeshift leert de ervaring dat het soms niet lukt fatsoenlijk het nieuws uit te kijken. Door hem 'gewoon' via timer op te nemen kunnen we rustig kijken, even terugspoelen als we iets missen omdat 1 van de 2 of beiden begint te schreeuwen en uiteindelijk het eind te halen. Soms is dat wel eens pas na 8en als de oudste in bed ligt. De timeshift kapt hem na zo'n 2 uur spontaan af, ook als je rustig zit te kijken. 'k Had dat een paar weken terug bij het schaatsen: timeshift aan en na zo'n 2 uur en 10 minuten en ik liep een minuutje of 10 nog achter, kapte ie er mee. Miste ik daardoor net de belangrijkste ritten. :-(

aka pluim003

Verwijderd

Topicstarter
Het ging mij er om (heb hem net 2 weken), om te kunnen kijken of het wel werkte, het opnemen bedoel ik. Vroeger met de video kon je kijken wat je aan het opnemen was, dat wil ik hier ook.

Heb wel het eenvoudig delete van files ontdekt en het opschonen van de showview instellingen.

• Gem1e
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:56:
Het ging mij er om (heb hem net 2 weken), om te kunnen kijken of het wel werkte, het opnemen bedoel ik. Vroeger met de video kon je kijken wat je aan het opnemen was, dat wil ik hier ook.

Heb wel het eenvoudig delete van files ontdekt en het opschonen van de showview instellingen.
En het splitsen ook al?
Kijk film, stop kijken, morgen verder, splitsen, laatste deel laten staan, 1e deel wissen, volgende dg verder kijken waar je gestopt bent.
Ook heel handig.
Of samenvoegen, verschillende films ( serie ala Lost) aan elkaar plakken.
Rechtsteeks kijken kan alleen tijdens gewoon opnemen, niet via timer.
Showview en die ander gebruik ik niet, die tijden kloppen toch 9 van de 10 keer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dat van showview ben ik met je eens, hoe kijk je dan tijdens het opnemen ?? (wat doe je dan, welke knoppen etc)

• Gem1e
Ik?
Niet, ik neem op via timer om later terug te kijken.
Op het moment staat er een 50 uur opgenomen programma`s op de drive.

Verwijderd

Topicstarter
al ervaring met gedownloade films bekijken?? ik download avi of divx films en barndt deze met nero op een dvd en copieer ze dan op de hd.

Maar moet ik deze nu als dvd video branden met nero of gewoon data copieeren, ik brand nu dvd video maar dat duurt best lang

En het geluid op de pc is prima maar op de hd van litoen er zacht, wat kan dat zijn.
Pagina: 1