Toon posts:

[XP] plotseling geen administrator rechten meer! *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds kort heb ik een probleem op mijn pc met xp home edition erop. ik krijg namelijk regelmatig de melding dat ik geen administrator ben en dat ik geen rechten heb om bestanden te wijzigen.

dit probleem is pas iets van de laatste tijd, ik heb er helemaal niets aan veranderd. Ik ben pas met een schone installatie begonnen en had er helemaal geen last van. Ik kan er verder ook helemaal geen andere accounts bij zetten omdat ik die rechten niet heb.

Moet ik hem nu weer helemaal opnieuw installeren of is het met iets simpels op te lossen.

alvast bedankt.

Verwijderd

Heb jij wel beheersrechten? (configuratiescherm -> gebruikersaccounts)

Heb je die problemen nu sinds de schone install of niet?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
recent ook tegen gekomen op een pc van kennissen,
bleek aan een lastige trojan en een hoop spyware te liggen
dus als er al een anti-virus opstaat: update en scannen
zo ook met anti-spyware tools

eventueel met hijackthis en msconfig enkele automatisch opstartende programma's afzetten.
(bij die pc die ik onder handen moest nemen is het uiteindelijk een format geworden omdat winlogon.exe en svchost.exe geinfecteerd waren maar niet gecleand konde worden (zelfs quarantine lukte niet)

als je met die laatsten niet weet welke wel of welke niet uit te zetten, niet te hard gaan gokken want bij het uitschakelen van de verkeerden kan het wel eens zijn dat windows ook niet meer opstart ...
ev. kunde hier een 'hijackthis'-log heen zetten
(en de topic laten verplaatsen naar virussen en beveiliging)

[ Voor 24% gewijzigd door soulrider op 20-03-2007 07:25 ]

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Start eens op in veilige modus (F8 bij het opstarten). Log in als administrator, maak voor jezelf een nieuwe user aan en flikker je oude weg. mocht je wat bekender zijn met gebruikersrechten, dan kan je in veilige modus ook gaan spelen met 'lokale gebruikers' onder 'computerbeheer'.
Sorry, Home Edition.....

[ Voor 5% gewijzigd door Pong op 20-03-2007 08:03 ]

Geen Ping, wel Pong

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2025

Tiny

Wat eten we?

als je de pc nu al een virus heeft, heeft het weinig zin om je eventuele virus scanner te updaten.
Beter om eerst een aan de gang te gaan met Stinger en vervolgens een online antivirus programma te draaien.

Of een fresh install....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je last hebt van malware is - zeker als je niet 100% weet wat je doet - gewon backuppen & opnieuw beginnen veruit het beste. En dan voortaan beter opletten :P

Probeer even in te loggen met de beheerder / administrator account. (Heb je daar ooit een wachtwoord op gezet? En onder welke account werk je nu?)

offtopic:
Titel aangepast: OS toegevoegd, zie alle andere titels en zie de policy voor waarom. En 1 uitroepteken is meer dan zat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1